Η πρώτη διεθνής τράπεζα πυρηνικού καυσίμου στον κόσμο δημιουργήθηκε στη Σιβηρία στο πλαίσιο συμφωνίας ανάμεσα στη Ρωσία και τη Διεθνή Υπηρεσία Ατομικής Ενέργειας (ΙΑΕΑ), όπως ανακοινώθηκε από τη ρωσική υπηρεσία ατομικής ενέργειας (Rosatom).
Η τράπεζα, η οποία βρίσκεται στον σταθμό Ανγκάρσκ, στη νοτιοανατολική Ρωσία, διαθέτει 120 τόνους πυρηνικού καυσίμου χαμηλού βαθμού εμπλουτισμού (μεταξύ 2% και 4,95%), διευκρινίζει η Rosatom στην ανακοίνωσή της.
«Αυτή η ποσότητα καυσίμου επαρκεί για δύο επαναφορτίσεις ενός αντιδραστήρα ελαφρού υδρογόνου ισχύος 1.000 μεγαβάτ», προσθέτει.
Σύμφωνα με τη ρωσική υπηρεσία, ο σταθμός του Ανγκάρσκ φιλοξενεί από το 2007 ένα κοινό κέντρο εμπλουτισμού ουρανίου με το Καζακστάν, το οποίο προμηθεύει ήδη την Ουκρανία και την Αρμενία.
Η ΙΑΕΑ και η Rosatom μονόγραψαν στα τέλη Μαρτίου, στη Βιέννη, συμφωνία για τη δημιουργία μιας διεθνούς τράπεζας πυρηνικού καυσίμου, η οποία θα επιτρέψει στις χώρες που σέβονται τη συνθήκη μη διάδοσης των πυρηνικών όπλων να εξασφαλίσουν ουράνιο χαμηλού βαθμού εμπλουτισμού.Πηγή energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου