Στη σύσταση εταιρείας για την υλοποίηση του έργου του αγωγού AGRI (Αζερμπαϊτζάν - Γεωργία - Ρουμανία), προχωρούν οι εθνικές εταιρείες διακίνησης φυσικού αερίου της Ρουμανίας, Romgaz, του Αζερμπαϊτζάν, SO-CAR και της Γεωργίας GOGC, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος της Ρουμανίας.
Το Βουκουρέστι θα είναι η έδρα της νέας εταιρείας, επισημαίνεται στην ανακοίνωση του ρουμανικού υπουργείου Οικονομίας, ενώ στόχος των εμπλεκόμενων μερών είναι η υλοποίηση του έργου με ταχείς ρυθμούς. Ο υπουργός Οικονομίας της Ρουμανίας, Άντριαν Βιντεάνου, τόνισε ότι η διασύνδεση των συστημάτων φυσικού αερίου Ρουμανίας-Ουγγαρίας ολοκληρώθηκε και μέχρι το τέλος του 2010 θα υλοποιηθεί και το έργο της διασύνδεσης των συστημάτων μεταφοράς φυσικού αερίου της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας.
Αυτή η εξέλιξη, συμπλήρωσε ο κ. Βιντεάνου, θα διασφαλίσει τη μεταφορά των ενεργειακών πόρων από την περιοχή της Κασπίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την εγχώρια (ρουμανική) αγορά.
Το κόστος
Το μνημόνιο κατανόησης για την υλοποίηση του έργου υπεγράφη τον Απρίλιο του 2010 στο Βουκουρέστι.Το έργο, εκτιμώμενου κόστους από δύο έως τέσσερα δισ. ευρώ, θα δημιουργήσει νέες διόδους μεταφοράς φυσικού αερίου από την Κασπία στη Δύση.Η Ρουμανία αναπτύσσει συνεργασία και με την Κροατία για την κατασκευή του πανευρωπαϊκού αγωγού μεταφοράς πετρελαίου, από την Κονστάντζα στο Τριέστι, όπου εταίροι είναι, τόσο η Σλοβενία, όσο και η Ιταλία.Παράλληλα, η Ρουμανία και η Κροατία προχώρησαν πρόσφατα στην υπογραφή διμερούς συμφωνίας για την αμοιβαία προστασία των επενδύσεων, αλλά και τη συνεργασία τους σε θέματα εκπαίδευσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου