Σάββατο 15 Μαΐου 2010

ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΕΣ Εχω και κότερο, είναι και οικολογικό, πάμε μια βόλτα;

Αγοράζοντας το Soliloquy με 46,9 εκατ. ευρώ, οι απανταχού κροίσοι  μπορούν να μειώσουν σημαντικά  το ενεργειακό τους αποτύπωμα, τουλάχιστον  το καλοκαίρι
Οι δισεκατομμυριούχοι έχουν περιβαλλοντικές ανησυχίες, φρονεί ένας 24χρονος βρετανός σχεδιαστής θαλαμηγών. Τον επιβεβαιώνει ένας από τους πιο γνωστούς μεσίτες γιοτ με έδρα το πριγκιπάτο του Μονακό. Οι κροίσοι πελάτες του, λέει, ξετρελάθηκαν με την ιδέα το επόμενο πλωτό ανάκτορό τους να είναι φιλικό προς το περιβάλλον, με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Και δεν έχουν καμία αναστολή να βάλουν λίγο πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για το καλό του πλανήτη... Αν όχι ολόκληρου, τουλάχιστον της Μεσογείου και της Καραϊβικής, όπου κάνουν τις κρουαζιέρες τους.

Το Soliloquy, τα σχέδια του οποίου παρουσιάστηκαν σε εκθέσεις στο Αμπου Ντάμπι και το Μονακό, θα έχει μήκος 58 μέτρα. Τα κατάρτια του που θα αποτελούνται από τεράστιους ηλιακούς συλλέκτες, θα είναι τρία και το μεγαλύτερο θα φτάνει τα 17 μέτρα. Θα κινείται αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια.

Ενα βενζινοκίνητο σκάφος του ίδιου βεληνεκούς καταναλώνει περίπου 2.000 λίτρα καυσίμων για ένα δίωρο ταξίδι με μέση ταχύτητα 35 κόμβους.Εκπέμπει δηλαδή περίπου 12 τόνους διοξειδίου του άνθρακα। Αν σε αυτά προστεθούν άλλα 1।000 λίτρα καυσίμου την ημέρα που χρειάζονται για τα διάφορα συστήματα και τον κλιματισμό, το ενεργειακό αποτύπωμα ισοδυναμεί με τους ρύπους ενός εργοστασίου... Στην προνομιακή λοιπόν τιμή των 46,9 εκατ.ευρώ σεΐχηδες, ρώσοι ολιγάρχες και παντός τύπου φανατικοί της χλιδής μπορούν να έχουν ήσυχη την οικολογική τους συνείδηση.

Πηγή tanea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου