Αντιθέτως, ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ τάχθηκαν κατά, χαρακτηρίζοντάς το υποκριτικό και έωλο.Όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης στάθηκαν ιδιαίτερα στο κόστος των ΑΠΕ, τονίζοντας ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μετακυληθεί στους καταναλωτές.«Το στοίχημά μας είναι να μην χάσει για άλλη μια φορά το τρένο η Ελλάδα. Η πράσινη ανάπτυξη μπορεί να συμβάλει στην εθνική προσπάθεια για ανάταξη και ανάπτυξη της χώρας μας. Μέχρι σήμερα το κράτος και η διοίκηση βάζουν εμπόδια στην πράσινη ενέργεια. Η διαφάνεια, και η διευκόλυνση των επενδυτών είναι ζητήματα εθνικής σημασίας», τόνισε η υπουργός Περιβάλλοντος.
Η κ. Μπιρμπίλη υπεραμύνθηκε του νομοσχεδίου, κάνοντας λόγο για ένα διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης που έχει λάβει σοβαρά υπόψη την προστασία του περιβάλλοντος, τόνισε ότι τον Ιούνιο η Ελλάδα θα καταθέσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για το πώς θα βαδίσει στον ενεργειακό τομέα μέχρι το 2020 και πρόσθεσε: «Είναι αναγκαίος ένας μακροχρόνιος, βιώσιμος, στρατηγικός σχεδιασμός για να επιτευχθεί η έξοδός μας από την κρίση. Και αυτός ο στόχος είναι άμεσα συνδυασμένος με την πράσινη ανάπτυξη. Σχεδιάζουμε το οικονομικό μας μέλλον με γνωστό προβλέψιμο κόστος, με γενναία στροφή προς τις ΑΠΕ για να γίνει η Ελλάδα πρωτοπόρος στον ενεργειακό αυτό τομέα».
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στο θέμα της αδειοδότησης. Όπως είπε, «στόχος μας είναι να μειώσουμε κατά 2/3 το χρόνο αδειοδότησης», αλλά και να καθορίσουμε απόλυτα διαφανείς διαδικασίες».Από την πλευρά του, ο εισηγητής της ΝΔ Κωνσταντίνος Μουσουρούλης τάχθηκε υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου, ωστόσο εξέφρασε έντονες επιφυλάξεις για τον τρόπο τιμολόγησης των ΑΠΕ.
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κώστας Μαρκόπουλος που επεσήμανε: «Πώς είναι δυνατό οι τιμές να καθορίζονται πριν η κυβέρνηση καθορίσει την δοσολογία των ΑΠΕ; Πρέπει να μάθουμε με ποια μεθοδολογία βγήκαν οι τιμές. Και σε αυτό το θέμα υπάρχει ένα θολό τοπίο. Εσείς έχετε ένα θετικό πρόσημο στη προσπάθεια σας αλλά είναι αρνητικό το τοπίο για τους επενδυτές».
Τόσο ο εισηγητής του ΚΚΕ Απόστολος Νάνος όσο και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος Νίκος Καραθανασόπουλος τάχθηκαν κατά του νομοσχεδίου, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι ο ενεργειακός σχεδιασμός των δύο κομμάτων υποτάσσεται πάντα στη λογική πριμοδότησης της πλουτοκρατίας σε βάρος των καταναλωτών. «Στόχος είναι η αύξηση της κερδοφορίας των μεγάλων εταιριών που θα επενδύσουν σε ΑΠΕ», υποστήριξε ο κ. Νάνος.
Ο εισηγητής καθώς και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ, Ηλίας Πολατίδης και Αστέριος Ροντούλης, τάχθηκαν υπέρ του νομοσχεδίου «γιατί κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση», εξέφρασαν όμως τον προβληματισμό τους κατά πόσο θα καταφέρει να βάλει κάποιους κανόνες στο άναρχο τοπίο της ενεργειακής αγοράς.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης έκανε λόγο «για άγια οικογένεια ΠΑΣΟΚ- ΝΔ -ΛΑΟΣ του κατεστημένου που οδηγεί την κούρσα της χώρας στην απόλυτη καταστροφή». «Η φιλοσοφία του νομοσχεδίου είναι "business as usual" με πράσινες πινελιές», τόνισε χαρακτηριστικά η εισηγήτρια του κόμματος Ηρώ Διώτη.
Πηγή energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου