Η Gazprom και ο Ρώσος μεγιστάνας, Βίκτορ Βέξελμπεργκ, προχωρούν από κοινού σε δραστηριοποίηση στην παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος, στα πλαίσια μίας συμφωνίας ύψους 9 δισ. δολαρίων.
Βάσει της συμφωνίας, η IES Ηolding του κ. Βέξελμπεργκ, θα διαθέτει μετοχικό μερίδιο τουλάχιστον 25% στην εταιρεία, που θα προκύψει από τη συγχώνευση και η οποία θα ελέγχει περίπου το 1/4 της συνολικής παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος της Ρωσίας.
«Θα είναι μία επιχείρηση, η οποία θα βρίσκεται στην ίδια κατηγορία με ενεργειακούς κολοσσούς, όπως η γερμανική E.ON, η γαλλική EDF και η ισπανική Endesa» υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος της Gazprom, Αλεξέι Μίλερ. Βάσει της συμφωνίας, η IES Ηolding του κ. Βέξελμπεργκ, θα διαθέτει μετοχικό μερίδιο τουλάχιστον 25% στην εταιρεία, που θα προκύψει από τη συγχώνευση και η οποία θα ελέγχει περίπου το 1/4 της συνολικής παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος της Ρωσίας.
Σημειώνεται ότι η Gazprom και η IES Ηolding κατέχουν μεγάλα μερίδια σε οχτώ εταιρείες ηλεκτρικού ρεύματος της Ρωσίας, η αξία των οποίων αποτιμάται σύμφωνα με τη Wall Street Journal στα 8,8 δισ. δολάρια. Αναλυτές υπολογίζουν ότι η αξία της νέας επιχείρησης, που θα δημιουργηθεί, θα αγγίξει τα 15 δισ. δολάρια, εάν αναλάβει τον πλήρη έλεγχο των θυγατρικών της.
Από το 2003 έως το 2008, η ρωσική κυβέρνηση αποκρατικοποίησε σε ένα βαθμό την αγορά ηλεκτρισμού, προσελκύοντας ξένες επενδύσεις πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων. Παρόλα αυτά, τα τρία τελευταία χρόνια κρατικές επιχειρήσεις, όπως η Gazprom και η ΙnterRAO, εξαγόρασαν μερίδια σε ιδιωτικοποιημένες εταιρείες. Η τελευταία συμφωνία εκτιμάται ότι αυξάνει τον κρατικό έλεγχο επί του κλάδου ηλεκτρικού ρεύματος στο 70% από 50%.
Πηγή energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου