Η Αυστραλία χαρακτηρίζεται από ένα υψηλότατο κατά κεφαλήν ποσοστό έκλυσης ρύπων. Για τον λόγο αυτό, η κυβέρνηση της χώρας αποφάσισε να επιβάλει φόρο 23 ευρώ ανά τόνο στους 500 μεγαλύτερους ρυπαντές της χώρας και την Κυριακή παρουσίασε το ακριβές σχέδιο, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ από τον Ιούλιο του 2012.
«Ως έθνος, θα πρέπει να βάλουμε μια τιμή στον άνθρακα και να δημιουργήσουμε ένα μέλλον καθαρής ενέργειας», δήλωσε η πρωθυπουργός της χώρας Τζούλια Γκίλαρντ, προσθέτοντας ότι αυτή η σταθερή τιμή θα ισχύσει έως την εισαγωγή ολοκληρωμένου σχεδίου εμπορίου ρύπων, το 2015. Από εκείνο το σημείο, η κυβέρνηση θα θέσει ένα κατώτατο και ένα ανώτατο όριο, μέσα στο οποίο η αγορά θα μπορεί να καθορίζει τι θα πληρώνει όποιος ρυπαίνει.
Η κυβέρνηση θεωρεί ότι οι μεταρρυθμίσεις αυτές θα δώσουν οικονομικά κίνητρα στις βιομηχανίες να μειώσουν τις εκπομπές τους, ενώ ένα μέρος των εσόδων θα διοχετευτεί για την ενίσχυση επιδομάτων και συντάξεων, ώστε να αντισταθμιστεί η αύξηση του κόστους διαβίωσης, που θα προκύψει από την ενσωμάτωση της τιμής του άνθρακα σε αγαθά και υπηρεσίες.
Η κυβέρνηση θα δημιουργήσει παράλληλα έναν Οργανισμό Χρηματοδότησης Καθαρής Ενέργειας, ο οποίος θα έχει στη διάθεσή του 7 δισεκατομμύρια ευρώ για να χρηματοδοτεί πρωτοποριακά προγράμματα ΑΠΕ.
Τέλος, η κυβέρνηση της Αυστραλίας πιστεύει ότι η εισαγωγή φόρου άνθρακα θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών της χώρας κατά 160 εκατομμύρια τόνους έως το 2020 ποσότητα που ισοδυναμεί με την απομάκρυνση 45 εκατομμυρίων αυτοκινήτων από τους δρόμους.
Πηγή energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου