Πιθανή είναι η συμμετοχή της Ελλάδας, στον μακροπρόθεσμο ορίζοντα, στην γερμανική «πρωτοβουλία Desertec». Συγκεκριμένα, ένας από τους αγωγούς υψηλής τάσης, που θα μεταφέρουν την ενέργεια από τις εγκαταστάσεις της Βόρειας Αφρικής στην Ευρώπη, θα διασχίζει την χώρα μας, όπως αναφέρει ο Γερμανός ειδικός σε θέματα ηλιακής ενέργειας Γκέρχαρντ Στρίι-Χιπ σε συνέντευξή του στην εβδομαδιαία Die Zeit. Ωστόσο, ο κ. Χιπ τονίζει ότι η κατασκευή του αγωγού θα διαρκέσει πολλά χρόνια.
Η συνέντευξη του Γερμανού επιστήμονα έρχεται λίγες εβδομάδες μετά την δήλωση του Υπουργού Οικονομικών της Γερμανίας, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, ότι «η Ελλάδα έχει πολύ περισσότερες ώρες ηλιοφάνεια από τη Γερμανία και θα μπορούσε να εξάγει σε εμάς ρεύμα. Η ελληνική οικονομία θα είχε έτσι ένα ανταγωνιστικό εξαγωγικό προϊόν και μάλιστα περιζήτητο». Το γερμανικό ενδιαφέρον εκδηλώνεται σε μία στιγμή κατά την οποία η χώρα μας έχει επείγουσα ανάγκη κεφαλαίων, ενώ και η Γερμανία, μετά την πρόσφατη απόφαση για κλείσιμο των πυρηνικών της εργοστασίων, έχει ανάγκη από τη μελλοντική διασφάλιση «καθαρών» ενεργειακών πόρων.
Ωστόσο, η εξαγωγή ηλιακής ενέργειας από την Ελλάδα προς τη Γερμανία και την υπόλοιπη Ευρώπη δεν πρόκειται να φέρει άμεσα έσοδα στην χώρα μας, ελλείψει της σχετικής υποδομής.
Από την άλλη, ο Γκέρχαρντ Στρίι-Χιπ στην παραπάνω συνέντευξή του υποστηρίζει ότι η επένδυση σε φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις στην χώρα μας είναι ιδιαίτερα ελκυστική εξαιτίας της υψηλής τιμής ανά κιλοβατώρα που προσφέρεται στην Ελλάδα (35-44 λεπτά, στη Γερμανία 21-28 λεπτά).
Πηγή energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου