Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011

Την Τρίτη οι Αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τα Ελαφρά Επαγγελματικά Οχήματα


Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναμένεται να ψηφίσει την προσεχή Τρίτη ρυθμίσεις για την παραγωγή πιο αποδοτικών ενεργειακά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων. Οι νέοι κανόνες που συμφωνήθηκαν με τα κράτη μέλη περιλαμβάνουν κίνητρα για την κατασκευή οχημάτων υψηλής ενεργειακής απόδοσης και κυρώσεις για τις βιομηχανίες εκείνες που δεν συμμορφώνονται.
Ο νέος στόλος ελαφρών οχημάτων που θα προκύψει από τις αποφάσεις αυτές, θα συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και στην επίτευξη των στόχων της ΕΕ για το κλίμα, ενώ θα προσφέρει και βελτιωμένη απόδοση καυσίμου για τις μικρές επιχειρήσεις που εξαρτώνται από αυτά.
Το ΕΚ κατέληξε σε συμφωνία με το Συμβούλιο για το όριο των 175g CO2/km το οποίο θα εφαρμόζεται από το 2014 και το οποίο θα μειωθεί σταδιακά στα 147g CO2/km έως το 2020. Οι στόχοι αυτοί θα αποτελούν το μέσο όρο του στόλου ενός κατασκευαστή.
Τα ελαφρά οχήματα που εκπέμπουν λιγότερο από 50g CO2/km θα αποδίδουν στους κατασκευαστές τους τα "πιστωτικά υπερμόρια", τα λεγόμενα super-credits για περιορισμένο χρονικό διάστημα, καθώς θα προσμετρούνται ως περισσότερα του ενός οχήματος προς την επίτευξη του προαναφερθέντος μέσου όρου. Το καθεστώς αυτό θα καταργηθεί σταδιακά μέχρι το 2017. Από την άλλη πλευρά, τα νέα ελαφρά οχήματα των οποίων οι εκπομπές είναι άνω των συμφωνηθέντων ορίων θα υπόκεινται σε κυρώσεις που θα ανέρχονται σε 95 ευρώ ανά γραμμάριο από το 2019. 

Πηγή energia.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου