Μικρή είναι η συμμετοχή του τομέα της ενέργειας στις προβλέψεις του νέου Επενδυτικού Νόμου που παρουσίασε η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΝ.
Στα ελάχιστα άρθρα του νομοσχεδίου, περιλαμβάνονται ρυθμίσεις που επιδιώκουν κυρίως την επίλυση προβλημάτων που έχουν αναφυεί στην υλοποίηση εγκεκριμένων επενδύσεων, παρά στην χάραξη πολιτικής.
Και αυτό μπορεί να αιτιολογηθεί από τη στιγμή που υπό τις παρούσες συνθήκες, ο τομέας της ενέργειας, ιδίως στο σκέλος των ανανεώσιμων πηγών, εμφανίζεται ως κορεσμένος, ενώ για την περαιτέρω ανάπτυξή του θα πρέπει πρώτα να επιλυθεί το πρόβλημα του ελλείμματος ρευστότητας της αγοράς.
Ειδικότερα, με διάταξη του νομοσχέδιου επιχειρείται η απεμπλοκή μικρών επενδύσεων σε φωτοβολταϊκά ισχύος έως 100 κιλοβάτ από τις διαδικασίες αξιολόγησης και γνωμοδότησης από την αρμόδια επιτροπή.
Για τις περιπτώσεις αυτές το νομοσχέδιο προβλέπει ότι «με απόφαση του Υπ. Ανάπτυξης θα καθορίζονται τα δικαιολογητικά και ο τρόπος ελέγχου και έκδοσης αποφάσεων ολοκλήρωσης και πιστοποίησης έναρξης παραγωγικής λειτουργίας των παραπάνω επενδυτικών σχεδίων παραγωγής ηλεκτρισμού από ηλιακή ενέργεια έως και 100 KWP».
Αντιμετώπιση εμποδίων
Με άλλο άρθρο του νομοσχέδιου, επιδιώκεται να προωθηθούν επενδύσεις σε ΑΠΕ που εντάχθηκαν στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου και η αδειοδότηση των οποίων αντιμετωπίζει ανυπέρβλητα νομικά ή πραγματικά κωλύματα.
Στις περιπτώσεις αυτές θα επιτρέπεται η εγκατάστασή τους, σε άλλη ανάλογη ή ομοειδή έκταση, τηρουμένων των διατάξεων περί αδειοδοτήσεως.
Για το σκοπό αυτό, ο φορέας της επένδυσης αιτείται την έγκριση της οικείας αναμόρφωσης του εγκεκριμένου επενδυτικού του σχεδίου, ως προς το μέρος αυτό, από την «ΕΠΕΝΔΥΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Α.Ε» (Invest in Greece), χωρίς αυτό να συνιστά ανεπίτρεπτη μεταβολή του επενδυτικού του σχεδίου ή μεταβολή που απαιτεί την προηγούμενη έγκριση της Διυπουργικής Επιτροπής Στρατηγικών Επενδύσεων (Δ.Ε.Σ.Ε).
Επίσης, διευκολύνεται η προώθηση επενδύσεων ΑΠΕ, για τις οποίες έχει ζητηθεί αλλαγή προμηθευτή ή τύπου μηχανολογικού εξοπλισμού.
Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν θα απαιτείται υποβολή αιτήματος τροποποίησης για αλλαγή προμηθευτή ή τύπου μηχανολογικού εξοπλισμού, όταν η συνολική ονομαστική ισχύς δε μεταβάλλεται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10%.
Ο φορέας της επένδυσης δεν υποβάλλει αίτημα τροποποίησης όταν γίνονται μεταβολές του εγκεκριμένου φυσικού και οικονομικού αντικειμένου μεταξύ κατηγοριών ενεργειών, με την προϋπόθεση ότι οι μεταβολές αυτές στο σύνολο τους δεν θα ξεπερνούν το 10% του εγκεκριμένου προϋπολογισμού. Αν η τροποποίηση φυσικού και οικονομικού αντικειμένου επιφέρει μεταβολή που υπερβαίνει το ανωτέρω ποσοστό, τότε ο φορέας της επένδυσης υποβάλλει στην υπηρεσία σχετικό αίτημα τροποποίησης.
Τα αιτήματα αυτά θα εξετάζονται από την υπηρεσία και μπορεί να γίνουν αποδεκτά υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) Nα μην επέρχεται απόκλιση από όρους και κριτήρια τα οποία αποτέλεσαν αντικείμενο της αξιολόγησης και της βαθμολόγησης του επενδυτικού σχεδίου (π.χ. δαπάνες καινοτομίας, δημιουργούμενες θέσεις απασχόλησης),
β) Nα μην επέρχεται κατάργηση κατηγορίας ενέργειας η οποία έχει προβλεφθεί στην απόφαση υπαγωγής (η προσθήκη νέας κατηγορίας δύναται να γίνει αποδεκτή),
γ) Nα μην επέρχεται υπέρβαση των ορίων των επί μέρους κατηγοριών δαπανών όπως αυτά προσδιορίζονται από το ν. 3908/2011 και τις κάθε φορά τροποποιήσεις του.
Για να γίνει δεκτό ένα αίτημα τροποποίησης, θα πρέπει επιπλέον να διασφαλίζεται ότι:
• Eξακολουθούν να εξυπηρετούνται οι αρχικοί στόχοι της επένδυσης και διατηρείται ο ολοκληρωμένος χαρακτήρας της,
• Eξακολουθούν να τηρούνται οι όροι και προϋποθέσεις της προκήρυξης,
• Δεν επέρχεται αύξηση του επιχορηγούμενου προϋπολογισμού, ούτε αύξηση του ύψους του ποσού της ενίσχυσης.
• Eξακολουθούν να τηρούνται οι όροι και προϋποθέσεις της προκήρυξης,
• Δεν επέρχεται αύξηση του επιχορηγούμενου προϋπολογισμού, ούτε αύξηση του ύψους του ποσού της ενίσχυσης.
(από www.euro2day.gr, 25/02/2013)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου