Άρθρο του Alexander
Medvedev, αναπληρωτή προέδρου της διοικούσας επιτροπής της Gazprom με
τίτλο «Η έξυπνη πολιτική θα οδηγήσει σε καλύτερες τιμές αερίου για καταναλωτές»,
φιλοξένησε η εφημερίδα «Καθημερινή», στο φύλλο της 25-27/12/2015.
Στο άρθρο αυτό, το ανώτατο στέλεχος του ρωσικού κρατικού κολοσσού φυσικού αερίου υπερασπίζεται την ακολουθούμενη ως τώρα πολιτική της Gazprom, τονίζοντας ότι «οι πελάτες μας απολαμβάνουν, κατά μέσον όρο, πολύ χαμηλότερες τιμές φυσικού αερίου σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια», ενώ υπερασπίζεται την ισχύουσα τιμολόγηση του φυσικού αερίου βάσει της τιμής του πετρελαίου. Παράλληλα, αναφερόμενος στο Nord Stream II, αναφέρει ότι «το έργο αυτό θα ενισχύσει τη δυνατότητά μας να μεταφέρουμε αέριο στην Ευρώπη και θα ενισχύσει την ευρωπαϊκή ασφάλεια εφοδιασμού».
Τέλος, καλεί την ΕΕ να αναθεωρήσει τον τρόπο με τον οποίο οδεύει προς τη θεμελίωση μιας πράσινης οικονομίας, καθώς, όπως αναφέρει, «με το υπάρχον σύστημα, η γραφειοκρατία προσπαθεί να διαχειριστεί συγκεκριμένα καύσιμα και να αναδείξει “νικητές”, διοχετεύοντας επιλεκτικά κρατικές ενισχύσεις σε κάποιες τεχνολογίες, αλλά όχι σε άλλες».
Αναλυτικά το άρθρο του Alexander Medvedev:
Το 2015 είναι μια χρονιά αλλαγών για πολλούς ενεργειακούς παίκτες. Η κατακόρυφη πτώση στις τιμές του πετρελαίου δημιουργεί ανησυχίες για τον κλάδο της ενέργειας, ενώ οι πολιτικοί προσπαθούν να δικαιολογήσουν τις ακριβές πολιτικές τους για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Την ώρα που η αγορά συρρικνώνεται, οι πολιτικοί ηγέτες βρέθηκαν στο Παρίσι για να διαπραγματευτούν μια νέα συμφωνία μείωσης ρύπων σε βιώσιμα επίπεδα, στο πλαίσιο της κλιματικής αλλαγής.
Το γεγονός ότι οι αγορές εξακολουθούν να αναπτύσσονται, είναι αυτονόητο. Η Gazprom είναι συνηθισμένη στις ταραχώδεις εποχές, έχοντας περάσει από όλα τα σκαμπανεβάσματα της αγοράς αερίου τα τελευταία 50 χρόνια. Για τον λόγο αυτόν, λοιπόν, είμαστε στην προνομιούχο θέση να προβλέπουμε και να αναμένουμε τις αλλαγές, και πάντοτε υιοθετούμε με ζέση νέες μεθόδους πώλησης αερίου στους πελάτες μας. Για πρώτη φορά στα χρονικά διαθέσαμε 3bcm φυσικού αερίου σε δημοπρασία στη Βορειοδυτική Ευρώπη. Η κίνηση αυτή προέρχεται από τη φιλοδοξία μας να εξερευνούμε νέες ευκαιρίες στην αγορά. Το μήνυμά μας είναι σαφές – αφήστε την αγορά και τις επιχειρήσεις να εξελίσσονται και να προσαρμόζονται στις εκάστοτε συνθήκες. Μαζί με τους πελάτες μας, είμαστε στην πλέον κατάλληλη θέση να «διαβάζουμε» τις νέες τάσεις της αγοράς και να προσαρμοζόμαστε ανάλογα.
Παρ’ όλα αυτά, ανησυχώ για την κατεύθυνση στην οποία οδεύει η Ευρώπη. Υπάρχει πραγματικός κίνδυνος οι Βρυξέλλες να είναι για ακόμη μια φορά επιρρεπείς σε χάραξη καταδικασμένων πολιτικών και να συνεχίσουν να επιλέγουν διαφορετικό δρόμο. Ενα παράδειγμα είναι η κριτική που έχει ασκήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στους μηχανισμούς τιμολόγησης του αερίου μας στην Ευρώπη. Οπως και εμείς, πολλοί άλλοι στον κλάδο χρησιμοποιούν τα προϊόντα πετρελαίου ως το σημείο αναφοράς για την τιμολόγηση του φυσικού αερίου. Οι φωνές που υψώνονται στις Βρυξέλλες κινούνται από τη δημιουργία καρτέλ για την αγορά αερίου, μέχρι την εισαγωγή ενός νομοθετικού πλαισίου που θα επιβάλει το εμπόριο φυσικού αερίου στους ενεργειακούς κόμβους – ασχέτως εάν δεν υπάρχουν αρκετοί αγοραστές και προμηθευτές για να θεμελιωθεί μια ανταγωνιστική αγορά. Για ακόμη μια φορά, η κυβερνητική γραφειοκρατία θα κληθεί να λύσει το πρόβλημα.
Είναι γεγονός ότι η φόρμουλα τιμολόγησης του πετρελαίου που χρησιμοποιεί ο κλάδος έχει δημιουργήσει έναν σταθερό μηχανισμό τιμολόγησης τις τελευταίες δεκαετίες, παρά τις απίστευτες διακυμάνσεις των τιμών πετρελαίου που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια. Η τιμαριθμική αναπροσαρμογή του πετρελαίου έχει εξομαλύνει και τις πιο απρόβλεπτες μεταβολές τιμών και έχει συμβάλει στη διαχείριση του κινδύνου τόσο για τους αγοραστές όσο και για τους πωλητές φυσικού αερίου.
Λόγω της τωρινής κατάστασης της αγοράς, οι πελάτες μας απολαμβάνουν, κατά μέσον όρο, πολύ χαμηλότερες τιμές φυσικού αερίου σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, και πιστεύουμε πως αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια σημαντική ανάκαμψη των αγορών αερίου στην Ευρώπη. Ηδη τον φετινό Ιούλιο παραδώσαμε την ποσότητα-ρεκόρ των 14,2 δισ. κυβικών μέτρων αερίου στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας. Η τιμαριθμική αναπροσαρμογή του πετρελαίου παραμένει ένας καθιερωμένος μηχανισμός τιμολόγησης, καθώς μπορεί να φέρει πραγματικά προνόμια σε όλους τους παίκτες της αγοράς, όπως και πράττει. Η ελευθερία στην οριοθέτηση των τιμών είναι βασικός παράγοντας για μια λειτουργική αγορά. Οι ρυθμιστικές αρχές θα πρέπει να το σκεφτούν πολύ καλά πριν αποφασίσουν να παρέμβουν σε αυτή τη διαδικασία.
Παρά το δύσκολο ρυθμιστικό περιβάλλον που συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε στην Ευρώπη, είμαστε πιο αποφασισμένοι από ποτέ να προσηλωθούμε στην εκπλήρωση των μακροπρόθεσμων στόχων μας, χωρίς οι βραχυπρόθεσμες αναταραχές της αγοράς να μας αποσπούν την προσοχή. Πολλοί ειδικοί της αγοράς, καθώς και το International Energy Agency, προβλέπουν ότι η παγκόσμια ζήτηση φυσικού αερίου θα αυξηθεί κατά 70 bcm μέχρι το 2020. Επιπροσθέτως, οι εισαγωγικές ανάγκες της Ευρώπης αναμένονται να αυξηθούν κατά περίπου ένα τρίτο το ίδιο διάστημα. Η Gazprom θέλει να είναι σε θέση να μπορεί να ικανοποιήσει τη ζήτηση αυτή.
Για να εκπληρώσουμε αυτόν τον στόχο, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην ικανότητα και την ευελιξία μας ως προς τις παραδόσεις αερίου στους Ευρωπαίους πελάτες μας. Η μετοχική συμφωνία που υπογράψαμε με τις Shell, Engie, E.On, BASF και OMV σχετικά με το έργο Nord Stream II αποτελεί απόδειξη ότι παραμένουμε πιστοί στον λόγο μας. Το έργο αυτό θα ενισχύσει τη δυνατότητά μας να μεταφέρουμε αέριο στην Ευρώπη και θα ενισχύσει την ευρωπαϊκή ασφάλεια εφοδιασμού.
Ανοίγουμε επίσης καινούργιες αγορές για το φυσικό αέριο στην Ασία. Το 2014, η Gazprom υπέγραψε συμφωνία ύψους 400 δισ. δολαρίων με την κινεζική κρατική εταιρεία CNPC, η οποία προβλέπει ότι θα παραδώσουμε 1 τρισ. κυβικά μέτρα αερίου μέσα σε διάστημα 30 ετών.
Εν τω μεταξύ στην Ευρώπη, η συζήτηση για την ενέργεια έχει αλλάξει. Η ομοφωνία ότι η ήπειρος πρέπει να ηγείται των δράσεων για το κλίμα σε παγκόσμιο επίπεδο παραμένει αδιάρρηκτη. Παρ’ όλα αυτά, όποτε συναντιούνται οι Ευρωπαίοι υπουργοί Ενέργειας έχουν στην κορυφή της ατζέντας τους το κόστος της σχετικής προσαρμογής. Οι ηγέτες της ευρωπαϊκής βιομηχανίας προειδοποιούν εδώ και πολύ καιρό ότι η Ευρώπη θα χάσει την ανταγωνιστικότητά της εάν το κόστος των πολιτικών για το κλίμα συνεχίσει να αυξάνεται εκθετικά και εκτός ελέγχου.
Είμαι πεπεισμένος πως η Ευρώπη θα πρέπει να αναθεωρήσει τον τρόπο με τον οποίο οδεύει προς τη θεμελίωση μιας πράσινης οικονομίας. Με το υπάρχον σύστημα, η γραφειοκρατία προσπαθεί να διαχειριστεί συγκεκριμένα καύσιμα και να αναδείξει «νικητές», διοχετεύοντας επιλεκτικά κρατικές ενισχύσεις σε κάποιες τεχνολογίες, αλλά όχι σε άλλες. Οποιοσδήποτε οικονομολόγος θα προέβλεπε ότι αυτό θα οδηγούσε σε λάθος κατανομή πόρων και αγαθών. Ενα ακράδαντο παράδειγμα πολιτικού σχεδιασμού και «επιλεκτικής τεχνολογίας» είναι τα ευρωπαϊκά offshore αιολικά πάρκα. Λίγοι επιχειρηματίες επωφελούνται από υγιείς ταμειακές ροές με την ενίσχυση του κράτους, χωρίς όμως να υπάρχει καμία πρόβλεψη για το πώς η αιολική ενέργεια φτάνει στους καταναλωτές, των οποίων οι λογαριασμοί ρεύματος εν τω μεταξύ αυξάνονται διαρκώς.
Η Ευρωπαϊκή Ενωση χρειάζεται να χτίσει ένα οικονομικά αποδοτικό και τεχνολογικά ουδέτερο πλαίσιο πολιτικής. Οι φορείς χάραξης της πολιτικής αυτής πρέπει να θεσπίσουν ένα σαφές πλαίσιο αντί να κατευθύνουν τις οικονομικές διαδικασίες. Το κλειδί είναι στην απλότητα. Εάν η Ευρώπη υιοθετούσε ένα ισχυρό μήνυμα για την τιμή του άνθρακα και άφηνε τα υπόλοιπα στην αγορά, όχι μόνο θα επετύγχανε τους κλιματικούς στόχους της, αλλά θα το έπραττε ταχύτερα και με μικρότερο κόστος.
Με ενθαρρύνει σημαντικά το υψηλό επίπεδο συνεργασίας μεταξύ της Gazprom και των ευρωπαϊκών εταιρειών ενέργειας, και μάλιστα σε δύσκολους καιρούς. Είμαι πεπεισμένος ότι οι οικονομικές πραγματικότητες και τα αμοιβαία συμφέροντα θα μας επιτρέψουν τελικά να αναβιώσουμε τη μακροχρόνια ενεργειακή συνεργασία μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ενωσης και της Ρωσίας και να τη φτάσουμε στο μέγιστο των δυνατοτήτων της. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτή τη σχέση και ελπίζουμε ότι η Ευρώπη θα κάνει το ίδιο.
Πηγή energia.gr
Στο άρθρο αυτό, το ανώτατο στέλεχος του ρωσικού κρατικού κολοσσού φυσικού αερίου υπερασπίζεται την ακολουθούμενη ως τώρα πολιτική της Gazprom, τονίζοντας ότι «οι πελάτες μας απολαμβάνουν, κατά μέσον όρο, πολύ χαμηλότερες τιμές φυσικού αερίου σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια», ενώ υπερασπίζεται την ισχύουσα τιμολόγηση του φυσικού αερίου βάσει της τιμής του πετρελαίου. Παράλληλα, αναφερόμενος στο Nord Stream II, αναφέρει ότι «το έργο αυτό θα ενισχύσει τη δυνατότητά μας να μεταφέρουμε αέριο στην Ευρώπη και θα ενισχύσει την ευρωπαϊκή ασφάλεια εφοδιασμού».
Τέλος, καλεί την ΕΕ να αναθεωρήσει τον τρόπο με τον οποίο οδεύει προς τη θεμελίωση μιας πράσινης οικονομίας, καθώς, όπως αναφέρει, «με το υπάρχον σύστημα, η γραφειοκρατία προσπαθεί να διαχειριστεί συγκεκριμένα καύσιμα και να αναδείξει “νικητές”, διοχετεύοντας επιλεκτικά κρατικές ενισχύσεις σε κάποιες τεχνολογίες, αλλά όχι σε άλλες».
Αναλυτικά το άρθρο του Alexander Medvedev:
Το 2015 είναι μια χρονιά αλλαγών για πολλούς ενεργειακούς παίκτες. Η κατακόρυφη πτώση στις τιμές του πετρελαίου δημιουργεί ανησυχίες για τον κλάδο της ενέργειας, ενώ οι πολιτικοί προσπαθούν να δικαιολογήσουν τις ακριβές πολιτικές τους για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Την ώρα που η αγορά συρρικνώνεται, οι πολιτικοί ηγέτες βρέθηκαν στο Παρίσι για να διαπραγματευτούν μια νέα συμφωνία μείωσης ρύπων σε βιώσιμα επίπεδα, στο πλαίσιο της κλιματικής αλλαγής.
Το γεγονός ότι οι αγορές εξακολουθούν να αναπτύσσονται, είναι αυτονόητο. Η Gazprom είναι συνηθισμένη στις ταραχώδεις εποχές, έχοντας περάσει από όλα τα σκαμπανεβάσματα της αγοράς αερίου τα τελευταία 50 χρόνια. Για τον λόγο αυτόν, λοιπόν, είμαστε στην προνομιούχο θέση να προβλέπουμε και να αναμένουμε τις αλλαγές, και πάντοτε υιοθετούμε με ζέση νέες μεθόδους πώλησης αερίου στους πελάτες μας. Για πρώτη φορά στα χρονικά διαθέσαμε 3bcm φυσικού αερίου σε δημοπρασία στη Βορειοδυτική Ευρώπη. Η κίνηση αυτή προέρχεται από τη φιλοδοξία μας να εξερευνούμε νέες ευκαιρίες στην αγορά. Το μήνυμά μας είναι σαφές – αφήστε την αγορά και τις επιχειρήσεις να εξελίσσονται και να προσαρμόζονται στις εκάστοτε συνθήκες. Μαζί με τους πελάτες μας, είμαστε στην πλέον κατάλληλη θέση να «διαβάζουμε» τις νέες τάσεις της αγοράς και να προσαρμοζόμαστε ανάλογα.
Παρ’ όλα αυτά, ανησυχώ για την κατεύθυνση στην οποία οδεύει η Ευρώπη. Υπάρχει πραγματικός κίνδυνος οι Βρυξέλλες να είναι για ακόμη μια φορά επιρρεπείς σε χάραξη καταδικασμένων πολιτικών και να συνεχίσουν να επιλέγουν διαφορετικό δρόμο. Ενα παράδειγμα είναι η κριτική που έχει ασκήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στους μηχανισμούς τιμολόγησης του αερίου μας στην Ευρώπη. Οπως και εμείς, πολλοί άλλοι στον κλάδο χρησιμοποιούν τα προϊόντα πετρελαίου ως το σημείο αναφοράς για την τιμολόγηση του φυσικού αερίου. Οι φωνές που υψώνονται στις Βρυξέλλες κινούνται από τη δημιουργία καρτέλ για την αγορά αερίου, μέχρι την εισαγωγή ενός νομοθετικού πλαισίου που θα επιβάλει το εμπόριο φυσικού αερίου στους ενεργειακούς κόμβους – ασχέτως εάν δεν υπάρχουν αρκετοί αγοραστές και προμηθευτές για να θεμελιωθεί μια ανταγωνιστική αγορά. Για ακόμη μια φορά, η κυβερνητική γραφειοκρατία θα κληθεί να λύσει το πρόβλημα.
Είναι γεγονός ότι η φόρμουλα τιμολόγησης του πετρελαίου που χρησιμοποιεί ο κλάδος έχει δημιουργήσει έναν σταθερό μηχανισμό τιμολόγησης τις τελευταίες δεκαετίες, παρά τις απίστευτες διακυμάνσεις των τιμών πετρελαίου που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια. Η τιμαριθμική αναπροσαρμογή του πετρελαίου έχει εξομαλύνει και τις πιο απρόβλεπτες μεταβολές τιμών και έχει συμβάλει στη διαχείριση του κινδύνου τόσο για τους αγοραστές όσο και για τους πωλητές φυσικού αερίου.
Λόγω της τωρινής κατάστασης της αγοράς, οι πελάτες μας απολαμβάνουν, κατά μέσον όρο, πολύ χαμηλότερες τιμές φυσικού αερίου σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, και πιστεύουμε πως αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια σημαντική ανάκαμψη των αγορών αερίου στην Ευρώπη. Ηδη τον φετινό Ιούλιο παραδώσαμε την ποσότητα-ρεκόρ των 14,2 δισ. κυβικών μέτρων αερίου στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας. Η τιμαριθμική αναπροσαρμογή του πετρελαίου παραμένει ένας καθιερωμένος μηχανισμός τιμολόγησης, καθώς μπορεί να φέρει πραγματικά προνόμια σε όλους τους παίκτες της αγοράς, όπως και πράττει. Η ελευθερία στην οριοθέτηση των τιμών είναι βασικός παράγοντας για μια λειτουργική αγορά. Οι ρυθμιστικές αρχές θα πρέπει να το σκεφτούν πολύ καλά πριν αποφασίσουν να παρέμβουν σε αυτή τη διαδικασία.
Παρά το δύσκολο ρυθμιστικό περιβάλλον που συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε στην Ευρώπη, είμαστε πιο αποφασισμένοι από ποτέ να προσηλωθούμε στην εκπλήρωση των μακροπρόθεσμων στόχων μας, χωρίς οι βραχυπρόθεσμες αναταραχές της αγοράς να μας αποσπούν την προσοχή. Πολλοί ειδικοί της αγοράς, καθώς και το International Energy Agency, προβλέπουν ότι η παγκόσμια ζήτηση φυσικού αερίου θα αυξηθεί κατά 70 bcm μέχρι το 2020. Επιπροσθέτως, οι εισαγωγικές ανάγκες της Ευρώπης αναμένονται να αυξηθούν κατά περίπου ένα τρίτο το ίδιο διάστημα. Η Gazprom θέλει να είναι σε θέση να μπορεί να ικανοποιήσει τη ζήτηση αυτή.
Για να εκπληρώσουμε αυτόν τον στόχο, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην ικανότητα και την ευελιξία μας ως προς τις παραδόσεις αερίου στους Ευρωπαίους πελάτες μας. Η μετοχική συμφωνία που υπογράψαμε με τις Shell, Engie, E.On, BASF και OMV σχετικά με το έργο Nord Stream II αποτελεί απόδειξη ότι παραμένουμε πιστοί στον λόγο μας. Το έργο αυτό θα ενισχύσει τη δυνατότητά μας να μεταφέρουμε αέριο στην Ευρώπη και θα ενισχύσει την ευρωπαϊκή ασφάλεια εφοδιασμού.
Ανοίγουμε επίσης καινούργιες αγορές για το φυσικό αέριο στην Ασία. Το 2014, η Gazprom υπέγραψε συμφωνία ύψους 400 δισ. δολαρίων με την κινεζική κρατική εταιρεία CNPC, η οποία προβλέπει ότι θα παραδώσουμε 1 τρισ. κυβικά μέτρα αερίου μέσα σε διάστημα 30 ετών.
Εν τω μεταξύ στην Ευρώπη, η συζήτηση για την ενέργεια έχει αλλάξει. Η ομοφωνία ότι η ήπειρος πρέπει να ηγείται των δράσεων για το κλίμα σε παγκόσμιο επίπεδο παραμένει αδιάρρηκτη. Παρ’ όλα αυτά, όποτε συναντιούνται οι Ευρωπαίοι υπουργοί Ενέργειας έχουν στην κορυφή της ατζέντας τους το κόστος της σχετικής προσαρμογής. Οι ηγέτες της ευρωπαϊκής βιομηχανίας προειδοποιούν εδώ και πολύ καιρό ότι η Ευρώπη θα χάσει την ανταγωνιστικότητά της εάν το κόστος των πολιτικών για το κλίμα συνεχίσει να αυξάνεται εκθετικά και εκτός ελέγχου.
Είμαι πεπεισμένος πως η Ευρώπη θα πρέπει να αναθεωρήσει τον τρόπο με τον οποίο οδεύει προς τη θεμελίωση μιας πράσινης οικονομίας. Με το υπάρχον σύστημα, η γραφειοκρατία προσπαθεί να διαχειριστεί συγκεκριμένα καύσιμα και να αναδείξει «νικητές», διοχετεύοντας επιλεκτικά κρατικές ενισχύσεις σε κάποιες τεχνολογίες, αλλά όχι σε άλλες. Οποιοσδήποτε οικονομολόγος θα προέβλεπε ότι αυτό θα οδηγούσε σε λάθος κατανομή πόρων και αγαθών. Ενα ακράδαντο παράδειγμα πολιτικού σχεδιασμού και «επιλεκτικής τεχνολογίας» είναι τα ευρωπαϊκά offshore αιολικά πάρκα. Λίγοι επιχειρηματίες επωφελούνται από υγιείς ταμειακές ροές με την ενίσχυση του κράτους, χωρίς όμως να υπάρχει καμία πρόβλεψη για το πώς η αιολική ενέργεια φτάνει στους καταναλωτές, των οποίων οι λογαριασμοί ρεύματος εν τω μεταξύ αυξάνονται διαρκώς.
Η Ευρωπαϊκή Ενωση χρειάζεται να χτίσει ένα οικονομικά αποδοτικό και τεχνολογικά ουδέτερο πλαίσιο πολιτικής. Οι φορείς χάραξης της πολιτικής αυτής πρέπει να θεσπίσουν ένα σαφές πλαίσιο αντί να κατευθύνουν τις οικονομικές διαδικασίες. Το κλειδί είναι στην απλότητα. Εάν η Ευρώπη υιοθετούσε ένα ισχυρό μήνυμα για την τιμή του άνθρακα και άφηνε τα υπόλοιπα στην αγορά, όχι μόνο θα επετύγχανε τους κλιματικούς στόχους της, αλλά θα το έπραττε ταχύτερα και με μικρότερο κόστος.
Με ενθαρρύνει σημαντικά το υψηλό επίπεδο συνεργασίας μεταξύ της Gazprom και των ευρωπαϊκών εταιρειών ενέργειας, και μάλιστα σε δύσκολους καιρούς. Είμαι πεπεισμένος ότι οι οικονομικές πραγματικότητες και τα αμοιβαία συμφέροντα θα μας επιτρέψουν τελικά να αναβιώσουμε τη μακροχρόνια ενεργειακή συνεργασία μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ενωσης και της Ρωσίας και να τη φτάσουμε στο μέγιστο των δυνατοτήτων της. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτή τη σχέση και ελπίζουμε ότι η Ευρώπη θα κάνει το ίδιο.
Πηγή energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου