Σε περίπου ενάμιση χρόνο αναμένεται να λειτουργήσει το έργο του υδροηλεκτρικού της Μεσοχώρας, στα Τρίκαλα, όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της ΔΕΗ Γιώργος Ανδριώτης.
Ο κ. Ανδριώτης βρέθηκε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα στη Λάρισα, όπου συναντήθηκε με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό, με αφορμή την έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου.
Το απόγευμα της Τετάρτης, το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας εξέφρασε θετική γνώμη κατά πλειοψηφία στην προς έγκριση μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία απεστάλη από το αρμόδιο υπουργείο.
Σε κοινή συνέντευξη Τύπου, ο κ. Ανδριώτης είπε ότι η παρουσία του στην περιοχή τονίζει το άμεσο ενδιαφέρον της ΔΕΗ να ολοκληρωθεί το έργο και να αρχίσει να λειτουργεί.
Το έργο ξεκίνησε το 1985, το φράγμα ολοκληρώθηκε πριν από 20 χρόνια περίπου και ο υδροηλεκτρικός σταθμός ολοκληρώθηκε και είναι έτοιμος από το 2000 περίπου.
Σε τρέχουσες τιμές το κόστος του ανέρχεται σε 330 εκατ. ευρώ περίπου, όπως είπε ο κ. Ανδριώτης, προσθέτοντας ότι οι τόκοι κατασκευής ανήλθαν σε 240 εκατ. ευρώ.
«Αυτή τη στιγμή, εφόσον το έργο δε λειτουργεί ακόμη, η επιχείρηση έχει υποστεί μία ζημιά πάνω από 500 εκατ. ευρώ και κάθε χρόνος που περνάει χάνεται ενέργεια αξίας 30 εκατ. ευρώ, ενώ επιπλέον πληρώνει για τα δικαιώματα διοξειδίου του άνθρακα άλλα 4 εκατ. ευρώ το χρόνο», σημείωσε.
«Είναι μία αιμορραγία που πρέπει να σταματήσει», τόνισε. «και είναι η ευκαιρία [...] να απελευθερωθούν τα χέρια της ΔΕΗ για να προχωρήσουν οι εργασίες ολοκλήρωσης, να αρχίσει να γεμίζει η λίμνη ώστε σε περίπου ενάμιση χρόνο να λειτουργήσει το έργο».
Κατά τον κ. Ανδιρώτη, δύο είναι οι βασικοί παράγοντες για την καθυστέρηση λειτουργίας του έργου.
Ο πρώτος είναι ότι το έργο είχε συμπεριληφθεί στο συνολικό πακέτο των έργων εκτροπής του Αχελώου και στην άδεια περιβαλλοντικών όρων του συνολικού πακέτου. «Πλέον», είπε, «το έργο της Μεσοχώρας έχει αποσυνδεθεί από τα έργα της εκτροπής. Η μελέτη το αντιμετωπίζει ως ένα καθαρά ενεργειακό έργο».
Ο δεύτερος λόγος ήταν, προσέθεσε, «οι ανεπάρκειες της Πολιτείας. Η Πολιτεία έφτιαξε νόμους που έλεγε ότι για να γίνει οποιοδήποτε έργο πρέπει να έχει σχέδια διαχείρισης υδάτων. Από την άλλη όμως τα σχέδια αυτά δεν γίνονταν με τον σωστό τρόπο που απαιτούσε η Ευρωπαϊκή Ένωση. Έτσι οι προσφυγές που έφθαναν στο Συμβούλιο της Επικρατείας είχαν ως αποτέλεσμα την ακύρωση των έργων καθώς δεν υπήρχαν τα απαιτούμενα σχέδια διαχείρισης».
Επιτέλους τώρα, κατέληξε, «υπάρχουν σχέδια διαχείρισης, άρα τα έργα δεν μπορούν να ακυρωθούν με αυτή την δικαιολογία και πλέον δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο για να προχωρήσει το έργο της Μεσοχώρας».
Ο κ. Ανδριώτης βρέθηκε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα στη Λάρισα, όπου συναντήθηκε με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό, με αφορμή την έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου.
Το απόγευμα της Τετάρτης, το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας εξέφρασε θετική γνώμη κατά πλειοψηφία στην προς έγκριση μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία απεστάλη από το αρμόδιο υπουργείο.
Σε κοινή συνέντευξη Τύπου, ο κ. Ανδριώτης είπε ότι η παρουσία του στην περιοχή τονίζει το άμεσο ενδιαφέρον της ΔΕΗ να ολοκληρωθεί το έργο και να αρχίσει να λειτουργεί.
Το έργο ξεκίνησε το 1985, το φράγμα ολοκληρώθηκε πριν από 20 χρόνια περίπου και ο υδροηλεκτρικός σταθμός ολοκληρώθηκε και είναι έτοιμος από το 2000 περίπου.
Σε τρέχουσες τιμές το κόστος του ανέρχεται σε 330 εκατ. ευρώ περίπου, όπως είπε ο κ. Ανδριώτης, προσθέτοντας ότι οι τόκοι κατασκευής ανήλθαν σε 240 εκατ. ευρώ.
«Αυτή τη στιγμή, εφόσον το έργο δε λειτουργεί ακόμη, η επιχείρηση έχει υποστεί μία ζημιά πάνω από 500 εκατ. ευρώ και κάθε χρόνος που περνάει χάνεται ενέργεια αξίας 30 εκατ. ευρώ, ενώ επιπλέον πληρώνει για τα δικαιώματα διοξειδίου του άνθρακα άλλα 4 εκατ. ευρώ το χρόνο», σημείωσε.
«Είναι μία αιμορραγία που πρέπει να σταματήσει», τόνισε. «και είναι η ευκαιρία [...] να απελευθερωθούν τα χέρια της ΔΕΗ για να προχωρήσουν οι εργασίες ολοκλήρωσης, να αρχίσει να γεμίζει η λίμνη ώστε σε περίπου ενάμιση χρόνο να λειτουργήσει το έργο».
Κατά τον κ. Ανδιρώτη, δύο είναι οι βασικοί παράγοντες για την καθυστέρηση λειτουργίας του έργου.
Ο πρώτος είναι ότι το έργο είχε συμπεριληφθεί στο συνολικό πακέτο των έργων εκτροπής του Αχελώου και στην άδεια περιβαλλοντικών όρων του συνολικού πακέτου. «Πλέον», είπε, «το έργο της Μεσοχώρας έχει αποσυνδεθεί από τα έργα της εκτροπής. Η μελέτη το αντιμετωπίζει ως ένα καθαρά ενεργειακό έργο».
Ο δεύτερος λόγος ήταν, προσέθεσε, «οι ανεπάρκειες της Πολιτείας. Η Πολιτεία έφτιαξε νόμους που έλεγε ότι για να γίνει οποιοδήποτε έργο πρέπει να έχει σχέδια διαχείρισης υδάτων. Από την άλλη όμως τα σχέδια αυτά δεν γίνονταν με τον σωστό τρόπο που απαιτούσε η Ευρωπαϊκή Ένωση. Έτσι οι προσφυγές που έφθαναν στο Συμβούλιο της Επικρατείας είχαν ως αποτέλεσμα την ακύρωση των έργων καθώς δεν υπήρχαν τα απαιτούμενα σχέδια διαχείρισης».
Επιτέλους τώρα, κατέληξε, «υπάρχουν σχέδια διαχείρισης, άρα τα έργα δεν μπορούν να ακυρωθούν με αυτή την δικαιολογία και πλέον δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο για να προχωρήσει το έργο της Μεσοχώρας».
Πηγή energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου