Θετικά αντιμετωπίζει η ελληνική κυβέρνηση το σχέδιο του αγωγού φυσικού αερίου Trans Adriatic Pipeline - ΤΑΡ, τον οποίο σχεδιάζει κοινοπρακτική εταιρεία με τη συμμετοχή της ελβετικής EGL και της νορβηγικής StaoilHydro.
Αυτό προκύπτει από δηλώσεις του υφυπουργού ΠΕΚΑ, Γιάννη Μανιάτη, μετά τη συνάντηση που είχε την Τετάρτη, με ανώτατα στελέχη της κοινοπραξίας.
Σύμφωνα με τον κ. Μανιάτη, η Ελλάδα έχει ήδη αναδείξει ως προτεραιότητα το σύστημα αγωγών διασύνδεσης ITGI-Ποσειδών, που διασυνδέουν τα εθνικά συστήματα μεταφοράς φυσικού αερίου Τουρκίας-Ελλάδας-Βουλγαρίας-Ιταλίας.
Σχετικά με τον προτεινόμενο αγωγό TAP, ο υφυπουργός ΠΕΚΑ υπογράμμισε ότι η σχετική επένδυση συμβάλλει, επίσης, θετικά στη διαμόρφωση εναλλακτικών διαδρόμων μεταφοράς αερίου.
Διαφάνεια
Οπως δε είπε, θα αντιμετωπιστεί με πλήρη διαφάνεια και σε εφαρμογή των σχετικών κανονισμών και κοινοτικών οδηγιών, καθώς εντάσσεται στην ίδια γενική προοπτική και διασφαλίζει αμοιβαία οφέλη για την ελληνική πλευρά.
Κατά τη συνάντηση, οι εκπρόσωποι του ελβετονορβηγικού ομίλου, στον οποίο αναμένεται μέσα στον Απρίλιο να ενταχθούν επίσης η ιταλική ENEL και η γερμανική Ε.ΟΝ, ενημέρωσαν το υπουργείο για την πορεία της επένδυσης, για την προετοιμασία του προτεινόμενου αγωγού και για τα απαιτούμενα μέτρα σε διακρατικό επίπεδο.
Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, στο αμέσως επόμενο διάστημα οι εκπρόσωποι του ΤΑΡ στην Αθήνα θα καταθέσουν στη ΡΑΕ αίτηση για τη δημιουργία Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ), επί ελληνικού εδάφους, με εκκίνηση στο ύψος της Θεσσαλονίκης και κατάληξη στα ελληνοαλβανικά σύνορα.
Η κατάθεση της αίτησης θα γίνει με βάση τα όσα ορίζει ο κώδικας διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, τον οποίο ενέκρινε με απόφασή του τη Δευτέρα ο υφυπουργός ΠΕΚΑ.
Μέχρι στιγμής, ο αγωγός που θα μεταφέρει αέριο του Αζερμπαϊτζάν στην Ιταλία, μέσω Τουρκίας, Ελλάδας και Αλβανίας, έχει αναγνωρισθεί ως διασυνδετήριος αγωγός στην Ιταλία, λαμβάνοντας τη σχετική άδεια, ενώ αντίστοιχη αναγνώριση αναμένει από την Ελλάδα και την Αλβανία.
Τροφοδοσία
Αναφορικά με την τροφοδοσία του αγωγού, δυναμικότητας περίπου 10 δισ. κυβικών ετησίως, το μισό του απαιτούμενου αερίου θα προέλθει από το κοίτασμα του Σάχ Ντενίζ στην Κασπία, στο οποίο η νορβηγική StaoilHydro είναι επικεφαλής μαζί με την ΒΡ στην κοινοπραξία εκμετάλλευσής του.
Οσο για την ελβετική EGL, η εταιρεία έχει σε ανάπτυξη πρόγραμμα κατασκευής σταθμών ηλεκτροπαραγωγής στην Ιταλία, για τους οποίους ενδιαφέρεται να εξασφαλίσει τις απαιτούμενες ποσότητες καυσίμου.
Πηγή naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου