Νέους κανόνες που αποσκοπούν στη δημιουργία υποδομής για εναλλακτικά καύσιμα στην ΕΕ για την ενίσχυση των ηλεκτρικών οχημάτων και τη μείωση της εξάρτησης της Ευρώπης από τις εισαγωγές πετρελαίου, αναμένεται να ψηφίσει σήμερα (15 Απριλίου) η Ευρωβουλή.
Παρόλο που Κομισιόν και πολλοί ευρωβουλευτές ήλπιζαν για μια «πιο φιλόδοξη συμφωνία», το σημερινό κείμενο είναι ένα σημαντικό βήμα μπροστά, τόνισε από το Στρασβούργο ο Επίτροπος μεταφορών Siim Kallas.
Το κείμενο, που συμφωνήθηκε στα τέλη του περασμένου Μαρτίου μεταξύ του Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, απαιτεί από τις εθνικές κυβερνήσεις της ΕΕ να θέσουν σε εφαρμογή σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2020, αλλά και πρατήρια υγρών καυσίμων για τα αυτοκίνητα με συμπιεσμένο φυσικό αέριο.
Σπάζοντας τον «φαύλο κύκλο»
Οι ευρωβουλευτές χαιρέτησαν το γεγονός ότι η νομοθεσία θα βοηθήσει στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ.
Μετά από διάφορες αποτυχημένες απόπειρες, οι πρίζες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα εναρμονιστούν σε επίπεδο ΕΕ, αφαιρώντας ένα σημαντικό εμπόδιο για την αποδοχή των ηλεκτρικών οχημάτων από τους καταναλωτές, οι οποίοι φοβούνταν ότι δε θα ήταν σε θέση να επαναφορτίσουν τα αυτοκίνητά τους, αφού διασχίσουν τα σύνορα.
Οι σταθμοί φόρτισης θα πρέπει επίσης να πολλαπλασιαστούν σε όλη την Ευρώπη, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια του εφοδιασμού για τον καταναλωτή. Ο Επίτροπος της ΕΕ είπε ότι η εναρμόνιση των τεχνικών προδιαγραφών «θα σημαίνει τεράστια οφέλη» και ότι «το κόστος θα μπορούσε να μειωθεί μέσω των οικονομιών κλίμακας».
Η τυποποίηση των βυσμάτων είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο οι ομάδες των Πρασίνων και των Σοσιαλιστών έχουν αποφασίσει να υποστηρίξουν την πρόταση, παρά την «απογοήτευσή» τους για το γεγονός ότι « δεν κάνει μια αναφορά στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας», ή δεν συνδέεται το κείμενο με τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου .
Πηγή EurActiv.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου