Θετικές προσδοκίες δημιουργεί στην αγορά η
επικείμενη διενέργεια των δημοπρασιών ΝΟΜΕ που αναμένεται να διαφοροποιήσει
σημαντικά το τοπίο της λιανικής αγοράς ηλεκτρισμού και να δώσει την ευκαιρία σε
νέους δυναμικούς παρόχους, με μοντέρνες ιδέες και σύγχρονες προτάσεις, να
διεκδικήσουν μερίδια αγοράς και να φέρουν άνεμο αλλαγής στο τοπίο του
ηλεκτρισμού.
Όπως σημειώνουν στελέχη της αγοράς, οι
δημοπρασίες αφορούν στη διάθεση πακέτων ενέργειας σε συγκεκριμένη τιμή η οποία
αντανακλά το κόστος της υδροηλεκτρικής και λιγνιτικής ενέργειας, όπου μέχρι
σήμερα η ΔΕΗ είχε αποκλειστική πρόσβαση. Βεβαίως όπως τονίζουν τα ίδια στελέχη
καθοριστικός παράγοντας θα είναι η τιμή που θα επιτρέψει στους εναλλακτικούς
παρόχους να εκμεταλλευτούν την ευελιξία τους και να προσφέρουν ακόμα καλύτερη
τιμολογιακή πολιτική προς όφελος των καταναλωτών. Το βασικό πλεονέκτημα λοιπόν
των δημοπρασιών είναι ότι εφόσον είναι κοστοστρεφείς θα βοηθήσουν ώστε να
μετακυλίεται στον καταναλωτή με καλύτερο τρόπο το όφελος.
"Οι δημοπρασίες ΝΟΜΕ αφορούν στην
εκχώρηση μέσω ετησίων διαγωνισμών λιγνιτικής και υδροηλεκτρικής παραγωγής από
τη ΔΕΗ σε ιδιώτες προμηθευτές, προκειμένου να επωφεληθούν από τις
"φθηνές" πηγές ενέργειας της χώρας. Οι υπερθεματιστές του διαγωνισμού
θα απολαμβάνουν σταθερότητα κόστους αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, δηλαδή
αντιστάθμιση του ρίσκου της τιμής της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής
ενέργειας, άρα θα έχουν τη δυνατότητα να αυξήσουν με ασφάλεια το πελατολόγιό
τους και να αποκτήσουν σημαντικό μερίδιο αγοράς από τη ΔΕΗ, η οποία υποχρεούται
να μειώσει το μερίδιο αγοράς της κάτω από 50% έως τα τέλη του έτους 2019"
σημειώνει χαρακτηριστικά ο CEO της WATT+VOLT, κ. Αναστάσιος Παπαναγιώτου.
Πρέπει να υπάρχει ένα ξεκάθαρο, σταθερό, ισότιμο
και διαφανές πλαίσιο στην αγορά και ταυτόχρονα για να έχει επιτυχία το
εγχείρημα του ανοίγματος της αγοράς πρέπει ο καταναλωτής να είναι ενημερωμένος
τονίζει ο Γενικός Διευθυντής της Volterra κ. Πάνος Νίκου, προσθέτοντας ότι
ανάλογα με τις τιμές που θα διαμορφωθούν από τις προσφορές στις δημοπρασίες, τα
οφέλη που θα προκύψουν θα μεταφερθούν στους καταναλωτές από τις εταιρείες που
δραστηριοποιούνται στην αγορά.
Ανταγωνισμός και πέραν των τιμών
Σημειώνεται ότι αυτή τη στιγμή οι ιδιώτες πάροχοι
έχουν ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 10% και παρά την απόφαση της ΔΕΗ το
καλοκαίρι να προχωρήσει εκπτώσεις της τάξης του 15% σε συνεπείς πελάτες (απόφαση
που όπως αποδείχθηκε σε συνδυασμό με την αδυναμία της εμπορικής διεύθυνσης και
της διοίκησης της ΔΕΗ να εφαρμόσει στοιχειώδεις πρακτικές περιορισμού των
ανεξόφλητων οφειλών) ο ανταγωνισμός συνεχίζει να αναπτύσσεται με ισχυρούς
ρυθμούς και οι ιδιώτες επιτυγχάνουν υγιή ανάπτυξη, με έλεγχο των επισφαλειών
και ανταγωνιστότερες τιμές λόγω καλύτερης διαχείρισης.
Όμως δεν είναι μόνο το πεδίο των τιμών όπου
υπάρχει από πλευράς των ιδιωτικών εταιρειών δυναμική ανάπτυξη. Οι ιδιωτικές
εταιρείες εισάγουν σταδιακά νέες προτάσεις στους καταναλωτές και καινούρια
προϊόντα που ξεκινούν από έναν πιο απλό, κατανοητό και διάφανο λογαριασμό, τη
δυνατότητα μηνιαίων χρεώσεων, εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής, μέχρι πακέτα
εξοικονόμησης ενέργειας που ξεκινούν από τους επαγγελματικούς πελάτες και
φτάνουν σταδιακά μέχρι τον οικιακό καταναλωτή.
Για παράδειγμα ακόμη και χωρίς έξυπνους μετρητές,
υπάρχει σήμερα η δυνατότητα να ελέγχει ένας πελάτης από το κινητό του τηλέφωνο,
την κατανάλωση ενέργειας στο σπίτι του και να παρεμβαίνει σε συσκευές πχ εάν
πλησιάζει στο σπίτι του μπορεί να ανοίγει το κλιματιστικό ή το θερμοσίφωνο, ή
να ειδοποιείται εάν υπάρχει ανοιχτό ένα μάτι στην κουζίνα.
Αυτές οι δυνατότητες θα επεκταθούν και θα
ενταθούν με την εγκατάσταση των έξυπνων μετρητών όταν και εκτός από την
αναλυτική πληροφόρηση για την καταναλωτική συμπεριφορά, αφενός ο πάροχος θα
μπορεί να ρυθμίζει την παραγωγή ενέργειας και ο διαχειριστής να παρακολουθεί
την κατανάλωση, ενώ ο πελάτης θα έχει δυνατότητες όπως έλεγχος και παρέμβαση στην
κατανάλωση και λειτουργία συσκευών από το κινητό ή το tablet, καλύτερο έλεγχο
και μείωση της ενεργειακής σπατάλης, βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας
και μείωση του ενεργειακού κόστους.
Όπως σημειώνει ο COO της WATT+VOLT, Γ. Κάζος
"διανύουμε μια περίοδο έντονου ανταγωνισμού, στην οποία σταδιακά ο
καταναλωτής θα σταματήσει να επικεντρώνεται μόνο στις προσφορές αλλά θα αρχίσει
να αναζήτα ποιοτικές, καινοτόμες και αξιόπιστες υπηρεσίες, που θα οδηγούν σε
περαιτέρω εξοικονόμηση".
(από
www.capital.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου