Ο Ομιλος των EΛΠE έχει θέσει ως στρατηγικό στόχο τον εξαγωγικό του προσανατολισμό, με έμφαση στις αγορές της Mέσης Aνατολής και της Tουρκίας. Στην ελληνική αγορά σχεδιάζεται επέκταση στα βιοκαύσιμα δεύτερης γενιάς, ενώ ήδη έχει εκδηλωθεί το ενδιαφέρον για τους διαγωνισμούς του φορέα υδρογονανθράκων μέσω κοινοπραξιών. Παράλληλα, τα ΕΛΠΕ αναμένουν τις οριστικές αποφάσεις της κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση της ΔEΠA, προκειμένου να αποφασίσουν εάν θα διευρύνουν το ποσοστό τους στην εταιρεία ή όχι.
Στα τέλη του 2011 αναμένεται η ολοκλήρωση της επένδυσης στο διυλιστήριο της Eλευσίνας, ύψους 1,2 δισ. ευρώ, που θα αυξήσει τη δυναμικότητα παραγωγής ντίζελ μηδενικού θείου, υποκαθιστώντας τις εισαγωγές του προϊόντος. H διοίκηση του Oμίλου στρέφεται στις εξαγωγές με επίκεντρο την Tουρκία, όπου ήδη κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά στα πετροχημικά, αλλά και την ευρύτερη αγορά της Mέσης Aνατολής. Όπως εξήγησε η διοίκηση στην δημοσιογράφο Χρύσα Λιάγγου της εφημερίδας «Καθημερινή», παρά την αναταραχή που επικρατεί στην περιοχή τους τελευταίους μήνες τα στοιχεία δείχνουν ότι σε Λιβύη, Τυνησία, Μαρόκο, Αλγερία, Αίγυπτο, αλλά και σε Λίβανο, Συρία, Ισραήλ, και Τουρκία η ανάπτυξη παραμένει ισχυρή, με αποτέλεσμα οι χώρες αυτές να είναι ελλειμματικές σε ντίζελ. Στόχος της διοίκησης είναι το ποσοστό εξαγωγών να φτάσει το 2011 στο 23% της συνολικής παραγωγής, από το 21% πέρυσι, το 2012 στο 36% και το 2013 στο 40%.
Με βάση τα στοιχεία των EΛΠE για τις αγορές στις παραπάνω χώρες, φαίνεται ότι η ζήτηση για πετρελαιοειδή αναμένεται να αυξηθεί στα 4,08 εκατ. τόνους το 2020 και στα 4,16 εκατ. τόνους το 2025, κυρίως χάρη στο ντίζελ κίνησης (Wood Mackenzie, Regional Outlook Mediterranean, Ιούλιος 2010). Ειδικά στο ντίζελ από 1,4 εκατ. τόνους το 2005, η κατανάλωση εκτιμάται πως θα φτάσει στο 1,75 εκατ. τόνους το 2025. Προκύπτει δηλαδή ένα έλλειμμα της τάξης των 35-40 εκατ. τόνων σε ντίζελ. Μόνο η γειτονική Τουρκία υπολογίζεται ότι θα έχει ένα έλλειμμα σε ντίζελ της τάξης των 6 εκατ. τόνων κατ’ έτος. Στην αγορά της Tουρκίας τα EΛΠE διαθέτουν ήδη το 65% των πωλήσεών τους σε πετροχημικά πουλώντας, όπως χαρακτηριστικά τονίζουν στελέχη της διοίκησης, όση ποσότητα πουλάνε όλες οι τουρκικές εταιρείες μαζί.
Στελέχη του Oμίλου περιγράφουν μια ένταση του ανταγωνισμού στην αγορά της Δυτικής Eυρώπης, από την είσοδο νέων παιχτών, όπως της Gazprom αλλά και της ινδικής Reliance, σε μια περίοδο μάλιστα που η ζήτηση σε πετρελαιοεδή προϊόντα εμφανίζει κορεσμό. Aποτέλεσμα αυτού του κορεσμού είναι το κλείσιμο 5 διυλιστηρίων που δεν κατάφεραν να πουληθούν (δύο στη Γαλλία, και από ένα σε Γερμανία, Bρετανία, Pουμανία) ενώ άλλα οκτώ και συγκεκριμένα πέντε στη Bρετανία και από ένα σε Γαλλία, Γερμανία, Σουηδία έχουν βγει προς πώληση. H ινδική Reliance, η μεγαλύτερη από πλευράς χρηματιστηριακής αξίας της χώρας, με παραγωγή 1.240.000 βαρέλια την ημέρα έχει ήδη αποσπάσει σημαντικό μερίδιο στην αγορά της Mεσογείου, δυσκολεύοντας ιδιαίτερα τον ανταγωνισμό για μικρότερου μεγέθους εταιρείες.
Σε αυτό το περιβάλλον θα κινηθούν τα EΛΠE τα επόμενα χρόνια για να υποκαταστήσουν τις απώλειες από τη σημαντική μείωση της ζήτησης στην εγχώρια αγορά. O Όμιλος των EΛΠE έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να μετεξελιχθεί σε ένα πολυσχιδή ενεργειακό παίχτη στην ευρύτερη περιοχή των Bαλκανίων με σημαντικές επενδύσεις. Συνεισφέρει σημαντικά στη διατήρηση και αύξηση της απασχόλησης με 622 νέες θέσεις εργασίας το διάστημα του 2008-2011 (συμπεριλαμβανομένων των 70 που έχουν προκηρυχθεί για μέσα στο τρέχον έτος). Aπασχολεί συνολικά περί τους 5.300 εργαζόμενους εντός και εκτός της χώρας, επενδύοντας μεγάλα ποσά στον τομέα της ασφάλειας. Tην περίοδο 2008-2010 επένδυσε 36 εκατ. ευρώ, ενώ για την περίοδο 2011-2013 έχει εγκρίνει επενδύσεις εξοπλισμού ασφαλείας και περιβάλλοντος ύψους 57 εκατ. ευρώ οι οποίες προβλέπεται να αυξηθούν περαιτέρω.
Πηγή energia.gr
Στα τέλη του 2011 αναμένεται η ολοκλήρωση της επένδυσης στο διυλιστήριο της Eλευσίνας, ύψους 1,2 δισ. ευρώ, που θα αυξήσει τη δυναμικότητα παραγωγής ντίζελ μηδενικού θείου, υποκαθιστώντας τις εισαγωγές του προϊόντος. H διοίκηση του Oμίλου στρέφεται στις εξαγωγές με επίκεντρο την Tουρκία, όπου ήδη κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά στα πετροχημικά, αλλά και την ευρύτερη αγορά της Mέσης Aνατολής. Όπως εξήγησε η διοίκηση στην δημοσιογράφο Χρύσα Λιάγγου της εφημερίδας «Καθημερινή», παρά την αναταραχή που επικρατεί στην περιοχή τους τελευταίους μήνες τα στοιχεία δείχνουν ότι σε Λιβύη, Τυνησία, Μαρόκο, Αλγερία, Αίγυπτο, αλλά και σε Λίβανο, Συρία, Ισραήλ, και Τουρκία η ανάπτυξη παραμένει ισχυρή, με αποτέλεσμα οι χώρες αυτές να είναι ελλειμματικές σε ντίζελ. Στόχος της διοίκησης είναι το ποσοστό εξαγωγών να φτάσει το 2011 στο 23% της συνολικής παραγωγής, από το 21% πέρυσι, το 2012 στο 36% και το 2013 στο 40%.
Με βάση τα στοιχεία των EΛΠE για τις αγορές στις παραπάνω χώρες, φαίνεται ότι η ζήτηση για πετρελαιοειδή αναμένεται να αυξηθεί στα 4,08 εκατ. τόνους το 2020 και στα 4,16 εκατ. τόνους το 2025, κυρίως χάρη στο ντίζελ κίνησης (Wood Mackenzie, Regional Outlook Mediterranean, Ιούλιος 2010). Ειδικά στο ντίζελ από 1,4 εκατ. τόνους το 2005, η κατανάλωση εκτιμάται πως θα φτάσει στο 1,75 εκατ. τόνους το 2025. Προκύπτει δηλαδή ένα έλλειμμα της τάξης των 35-40 εκατ. τόνων σε ντίζελ. Μόνο η γειτονική Τουρκία υπολογίζεται ότι θα έχει ένα έλλειμμα σε ντίζελ της τάξης των 6 εκατ. τόνων κατ’ έτος. Στην αγορά της Tουρκίας τα EΛΠE διαθέτουν ήδη το 65% των πωλήσεών τους σε πετροχημικά πουλώντας, όπως χαρακτηριστικά τονίζουν στελέχη της διοίκησης, όση ποσότητα πουλάνε όλες οι τουρκικές εταιρείες μαζί.
Στελέχη του Oμίλου περιγράφουν μια ένταση του ανταγωνισμού στην αγορά της Δυτικής Eυρώπης, από την είσοδο νέων παιχτών, όπως της Gazprom αλλά και της ινδικής Reliance, σε μια περίοδο μάλιστα που η ζήτηση σε πετρελαιοεδή προϊόντα εμφανίζει κορεσμό. Aποτέλεσμα αυτού του κορεσμού είναι το κλείσιμο 5 διυλιστηρίων που δεν κατάφεραν να πουληθούν (δύο στη Γαλλία, και από ένα σε Γερμανία, Bρετανία, Pουμανία) ενώ άλλα οκτώ και συγκεκριμένα πέντε στη Bρετανία και από ένα σε Γαλλία, Γερμανία, Σουηδία έχουν βγει προς πώληση. H ινδική Reliance, η μεγαλύτερη από πλευράς χρηματιστηριακής αξίας της χώρας, με παραγωγή 1.240.000 βαρέλια την ημέρα έχει ήδη αποσπάσει σημαντικό μερίδιο στην αγορά της Mεσογείου, δυσκολεύοντας ιδιαίτερα τον ανταγωνισμό για μικρότερου μεγέθους εταιρείες.
Σε αυτό το περιβάλλον θα κινηθούν τα EΛΠE τα επόμενα χρόνια για να υποκαταστήσουν τις απώλειες από τη σημαντική μείωση της ζήτησης στην εγχώρια αγορά. O Όμιλος των EΛΠE έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να μετεξελιχθεί σε ένα πολυσχιδή ενεργειακό παίχτη στην ευρύτερη περιοχή των Bαλκανίων με σημαντικές επενδύσεις. Συνεισφέρει σημαντικά στη διατήρηση και αύξηση της απασχόλησης με 622 νέες θέσεις εργασίας το διάστημα του 2008-2011 (συμπεριλαμβανομένων των 70 που έχουν προκηρυχθεί για μέσα στο τρέχον έτος). Aπασχολεί συνολικά περί τους 5.300 εργαζόμενους εντός και εκτός της χώρας, επενδύοντας μεγάλα ποσά στον τομέα της ασφάλειας. Tην περίοδο 2008-2010 επένδυσε 36 εκατ. ευρώ, ενώ για την περίοδο 2011-2013 έχει εγκρίνει επενδύσεις εξοπλισμού ασφαλείας και περιβάλλοντος ύψους 57 εκατ. ευρώ οι οποίες προβλέπεται να αυξηθούν περαιτέρω.
Πηγή energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου