Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2012

Οι Μειώσεις Πωλήσεων Φυσικού Αερίου στην Ευρώπη, Στρέφουν την Gazprom στο Πεκίνο


Μειώσεις στις εξαγωγές φυσικού αερίου στην Ευρώπη και την εγχώρια αγορά σημείωσε η Gazprom, δείχνοντας για ακόμη μία φορά την αυξανόμενη σημασία της στρατηγικής της για επέκταση στην Ασία.
Οι πωλήσεις φυσικού αερίου της Gazprom προς την Ευρώπη και άλλες χώρες μειώθηκε 0.5% στα 10.2 δις € το πρώτο 6μηνο φέτος, ενώ οι πωλήσεις στη Ρωσία μειώθηκαν κατά 10% στα 3δις€, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας που δημοσιεύθηκαν χθες (2 Νοεμβρίου).
Η τάση συνεχίστηκε και τον Οκτώβριο. Οι εξαγωγές στην Ευρώπη, η οποία καλύπτει το ¼ των αναγκών της σε φυσικό αέριο από τη Ρωσία, μειώθηκαν 8% τους πρώτους 10 μήνες του έτους, στα 113.1 δις κυβικά μέτρα, σύμφωνα με πηγή της εταιρείας.
Η Ευρώπη αποτελούσε την κύρια αγορά εξαγωγής φυσικού αερίου για τη Ρωσία αλλά και την Σοβιετική Ένωση, από τη στιγμή που ξεκίνησε να εξάγει φυσικό αέριο μέσω αγωγού στη Δυτική Γερμανία τη δεκαετία του 1970.

Ωστόσο η οικονομική κρίση έπληξε τη ζήτηση των ευρωπαίων τα τελευταία χρόνια, και οι Βρυξέλλες επιδιώκουν τη μείωση της εξάρτησής τους από παρόχους όπως η Gazprom, οι τιμές της οποίας είναι συνήθως υψηλότερες από ό, τι στην άμεση αγορά.
Η ΕΕ έχει ξεκινήσει επίσης έρευνα αναφορικά με ισχυρισμούς ότι η Gazprom εμποδίζει την ελεύθερη ροή φυσικού αερίου στην ΕΕ και ότι επιβάλει άδικες τιμές συνδέοντας το κόστος του φυσικού αερίου με τις τιμές πετρελαίου.
Η Gazprom από την πλευρά της τονίζει ότι αναλύει τις πληροφορίες σχετικά με την έρευνα και ότι δεν έχει προβλέψει τυχόν πρόσθετα πρόστιμα.

Καθώς τα προβλήματα της Gazprom με την Ευρώπη συνεχίζονται, ο ρώσος πρόεδρος Vladimir Putin έδωσε εντολή στην Gazprom να επιδιώξει την ενίσχυση των σχέσεων με τις ταχύτατα αναπτυσσόμενες χώρες της Ασίας και του Ειρηνικού, όπως η Κίνα και η Ιαπωνία.

Η Ρωσία, που αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο παραγωγό φυσικού αερίου παγκοσμίως μετά τις ΗΠΑ, προσπαθεί εδώ και χρόνια να διασφαλίσει μια συμφωνία φυσικού αερίου με την Κίνα, που αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι δύο χώρες ωστόσο δεν το έχουν καταφέρει μέχρι σήμερα, λόγω διαφωνιών σε ζητήματα που σχετίζονται με τις τιμές και τους διαδρόμους μεταφοράς.
Πηγή EurActiv.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου