Η ευρωπαϊκή ναυτιλία ως μέρος της ευρωπαϊκής οικονομίας αποτελεί κινητήρια δύναμή της, γεγονός που αποκτά ιδιαίτερη σημασία εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ε.Ε., η ναυσιπλοΐα στα κράτη - μέλη θα αυξηθεί από 3,8 δισεκατομμύρια τόνους το 2006 σε 5,3 δισεκατομμύρια τόνους το 2018!
Για τον λόγο αυτό, οι υποδομές και η χωρητικότητα των λιμανιών στην Ευρώπη θα πρέπει να προετοιμασθούν
Το 41% του συνολικού διεθνούς στόλου είναι στα χέρια της Ευρώπης.
Την ίδια ώρα όμως, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβληματίζεται για θέματα ασφαλείας αλλά και περιβάλλοντος.
Πριν από λίγα χρόνια σύμφωνα με στοιχεία ΟΟΣΑ το 1%0 έως 15% του παγκόσμιου στόλου, δηλαδή 5.000 έως 7.500 πλοία, δεν πληρούσαν τους διεθνείς κανόνες ασφαλείας.
Σύμφωνα με πρόταση ψηφίσματος σχετικά με τους στρατηγικούς στόχους και τις συστάσεις πολιτικής της ΕΕ για τις θαλάσσιες μεταφορές μέχρι το 2018 ο ναυτιλιακός τομέας αντιμετωπίζει μεγάλες περιβαλλοντικές προκλήσεις.
«Πρώτον, πρέπει να βελτιωθούν σημαντικά οι περιβαλλοντικές επιδόσεις των πλοίων και να μειωθούν οι εκπομπές ρυπογόνων αερίων όπως είναι τα Sox και NOx, λεπτών σωματιδίων (PM10) και CO2-διοξείδιο του άνθρακα. Είναι σημαντικό να συναφθούν συμφωνίες σε παγκόσμιο επίπεδο για να αντιμετωπιστεί ο κίνδυνος μετανηολόγησης των χωρών που δεν συμμετέχουν».
Ο εισηγητής υποστηρίζει τη δημιουργία ζωνών ελέγχου των εκπομπών στα ευρωπαϊκά ύδατα. Καλεί τα κράτη μέλη, σε συνεργασία με τις γειτονικές χώρες, να ορίσουν ζώνες ελέγχου των εκπομπών, κυρίως για τη μείωση των εκπομπών NOx.
Bonus και ποινές για τα πλοία
Επιπλέον, η Επιτροπή και τα κράτη μέλη θα επιδιώξουν άλλα μέτρα για τη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων. Η πρόταση είναι να καθιερωθεί το σύστημα bonus / malus δηλαδή ένα «πόιντ σύστεμ» στους λιμένες, όπου τα καθαρότερα πλοία θα έχουν προτεραιότητα έναντι των πλοίων που ρυπαίνουν περισσότερο και θα πληρώνουν λιγότερα λιμενικά τέλη.
Η ΕΕ «κρίνει λυπηρό το γεγονός ότι η διάσκεψη κορυφής για την αλλαγή του κλίματος στην Κοπεγχάγη, δεν οδήγησε σε συμπεράσματα σχετικά με τη μείωση των εκπομπών στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών αλλά και τονίζει ότι τόσο στο πλαίσιο της μετά το Κιότο περιόδου όσο και στο πλαίσιο του Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) πρέπει να συνεχισθεί η επιδίωξη διεθνών λύσεων για τη μείωση των εκπομπών.»
Η Επιτροπή θα παρακολουθεί την ταχεία και ορθή εφαρμογή της τρίτης δέσμης νομοθετικών μέτρων, θέτοντας μεταξύ άλλων ως στόχο για το τέλος του 2012 το να συμπεριληφθούν όλα τα κράτη μέλη της Ένωσης στη λευκή λίστα του μνημονίου συμφωνίας του Παρισιού σχετικά με τον έλεγχο από το κράτος του λιμένα στα πλοία।
Πηγή protothema.gr
Πηγή protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου