Δευτέρα 19 Απριλίου 2010

ΤΙΝΑ ΜΠΙΡΜΠΙΛΗ «Οποιος ρυπαίνει θα πληρώνει» Το υπουργείο Περιβάλλοντος μελετά και το θέμα της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Δεν είναι αρνητική στην προοπτική επέκτασης της χρήσης πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και στην Αθήνα η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη. Με συνέντευξή της στα «ΝΕΑ» διευκρινίζει όμως ότι το υπουργείο μελετά με ευαισθησία το συγκεκριμένο ζήτημα προκειμένου να δώσει την καλύτερη δυνατόν λύση, τόσο για τους κατοίκους όσο και για το περιβάλλον της Αθήνας.
Η κ. Μπιρμπίλη διευκρινίζει ότι όσοι πολίτες υπέβαλαν αίτηση για «τακτοποίηση» των ημιυπαίθριων χώρων επί Σουφλιά θα πρέπει να υποβάλουν και νέο αίτημα στο υπουργείο, ωστόσο δεν θα πληρώσουν εκ νέου το παράβολο των 250 ευρώ. Σε ό,τι αφορά τα δώματα αποσαφηνίζει ότι δεν θα «τακτοποιη- θούν», ενώ δηλώνει ότι το νομοσχέδιο για τις ΑΠΕ είναι έτοιμο για να κατατεθεί άμεσα προς ψήφιση στη Βουλή.

ΕΙΠΕ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΧΩΡΩΝ
Τα δώματα μπορούν να ενταχθούν στη ρύθμιση (για τους ημιυπαίθριους) μόνο εφόσον βρίσκονται μέσα στο μέγιστο ύψος που ορίζεται από την οικοδομική άδεια και μόνο εφόσον εμπεριέχονται στο ιδεατό στερεό που προβλέπεται για το κτίριο

ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΡΩΤΟΥΝ

Ανδρέας Αγγουράς
Αξιότιμη κ. Μπιρμπίλη, θεωρείτε δίκαιο οι ιδιοκτήτες ημιυπαίθριων χώρων να καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο για την τακτοποίησή τους, ενώ αντιθέτως οι κατασκευαστές που έχουν εισπράξει τίμημα για τα τετραγωνικά να μην πληρώνουν τίποτα;

Είναι πολλές οι περιπτώσεις που πράγματι δεν είναι δίκαιο να πληρώνουν μόνο οι ιδιοκτήτες. Δεν είναι όμως εφικτό να ανατρέξει κανείς πίσω και να δει ποιος πραγματικά έκλεισε τον ημιυπαίθριο. Αυτό προσπαθούμε όμως να κάνουμε για το μέλλον- με την ηλεκτρονική ταυτότητα του κτιρίου. Θέλω όμως να προσθέσω και κάτι ακόμη: επιβαρύνεται μεν ο ιδιοκτήτης, αλλά είναι και αυτός που ωφελείται από τη διατήρηση των αυθαίρετων χώρων.

Γεώργιος Σφακιανάκης
Σε σχέση με τους ημιυπαίθριους, τι θα ισχύσει για όσους έκαναν αίτηση με τον Νόμο Σουφλιά, πλήρωσαν το παράβολο, αλλά δεν ολοκλήρωσαν τη διαδικασία; Ισχύει η αίτηση ή πρέπει να την υποβάλουν εκ νέου; Θα πληρώσουν και πάλι παράβολο 250 ευρώ;

Οσοι έκαναν αίτηση με τον νόμο Σουφλιά, πλήρωσαν το παράβολο, αλλά δεν ολοκλήρωσαν τη διαδικασία, μπορούν να υποβάλουν νέα αίτηση. Το παράβολο που πλήρωσαν υποκαθιστά το νέο και τα ποσά που τυχόν κατέβαλαν συμψηφίζονται με τη νέα εισφορά. Αν δεν υποβάλλουν νέα αίτηση, τότε το παράβολο και τα καταβληθέντα ποσά δεν επιστρέφονται.

Αντώνης Ιωάννου
Θα υπάρξει ρύθμιση για τις πολεοδομικές παραβάσεις καθ΄ ύψος; Θα τακτοποιηθούν τα δώματα;

Οχι, δεν θα διατηρηθούν χώροι που κατασκευάστηκαν καθ΄ υπέρβαση του εγκεκριμένου μέγιστου ύψους της οικοδομής.

Τα δώματα συνεπώς μπορούν να ενταχθούν στη ρύθμιση μόνο εφόσον βρίσκονται μέσα στο μέγιστο ύψος που ορίζεται από την οικοδομική άδεια και μόνο εφόσον εμπεριέχονται στο ιδεατό στερεό που προβλέπεται για το κτίριο.

Βάσω Τσόπελα
Γιατί να μην εκδίδονται άδειες οικοδομής από γραφεία στελεχωμένα με ορκωτούς υπαλλήλους, ώστε να αποφεύγεται το λάδωμα και η ταλαιπωρία;

Η αναθεώρηση της πολεοδομικής νομοθεσίας, την οποία από καιρό επεξεργαζόμαστε σε συνεργασία με αρμόδιους φορείς, προβλέπει σημαντικές αλλαγές όχι μόνο στον τρόπο έκδοσης των οικοδομικών αδειών αλλά και στον τρόπο εφαρμογής των προβλέψεων του ΓΟΚ. Στόχος μεταξύ άλλων είναι η διευκόλυνση του πολίτη, αλλά και η πάταξη της συναλλαγής, η οποία διαπιστώνεται σε πολλές φάσεις πριν αλλά και μετά την έκδοση των οικοδομικών αδειών.

Το θέμα της πολεοδομίας που θέτετε είναι πολύ σοβαρό. Μελετάμε τι γίνεται σε άλλες χώρες, έχουμε μεγάλη εμπειρία από τη χώρα μας και θα δούμε τι μπορούμε να εφαρμόσουμε για να απλοποιήσουμε και να κάνουμε διαφανή την κάθε επαφή πολιτείας με τον καθένα από μας.

Δανάη Τριφύλλη
Γιατί τα αυτοκίνητα diesel απαγορεύονται ακόμη στην πρωτεύουσα, εφόσον είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον;

Στην πρωτεύουσα τα επίπεδα ρύπανσης είναι πάρα πολύ υψηλά. Αυτό οφείλεται σε πολλούς λόγους: στο ανάγλυφο του Λεκανοπεδίου, που δημιουργεί συχνά φαινόμενα αναστροφής, στους πάρα πολύ στενούς δρόμους, που εμποδίζουν τη διάχυση των ρύπων, στις συνθήκες κορεσμού, που επικρατούν σε ένα μεγάλο διάστημα της ημέρας, στη μεγάλη ηλικία των οχημάτων. Η ρύπανση είναι επομένως αποτέλεσμα ενός συνδυασμού παραγόντων όπως το αυτοκίνητο, το καύσιμο και οι συνθήκες κυκλοφορίας, και πρέπει να είμαστε πολύ προσεχτικοί στις αποφάσεις διότι κάποιοι από τους παραπάνω παράγοντες είναι δεδομένοι, ενώ κάποιοι άλλοι χρειάζονται πολλά για να βελτιωθούν. Ενδεχομένως, τα νέα αυτοκίνητα diesel να είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον, πρέπει ωστόσο να εξασφαλίσουμε ότι και η ποιότητα του πετρελαίου είναι ανάλογη και βέβαια να βελτιώσουμε τις συνθήκες. Είναι ένα εξαιρετικά ευαίσθητο πρόβλημα που το μελετάμε και θα δώσουμε την καλύτερη λύση για τους κατοίκους και το περιβάλλον της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Μιχάλης Πρίντζος
Πότε θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο για τις ΑΠΕ και πότε πιστεύετε ότι θα μπορέσετε ως υπουργείο να δεχτείτε αιτήσεις για επενδύσεις σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας;

Το νομοσχέδιο για τις ΑΠΕ είναι έτοιμο. Εχει περάσει το στάδιο ελέγχου από την Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή και περιμένουμε να μας σταλεί η έκθεση από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, για να κατατεθεί άμεσα προς ψήφιση στη Βουλή. Οι αρμόδιες υπηρεσίες (ΡΑΕ, ΔΕΗ, ΔΕΣΜΗΕ κλπ)

εξακολουθούν να δέχονται αιτήσεις για αδειοδότηση επενδύσεων. Το νέο νομοσχέδιο είναι προϋπόθεση για την ανάπτυξη της πράσινης καθαρής ενέργειας στη χώρα μας. Σε δέκα χρόνια πρέπει να έχουμε καλύψει ένα πολύ φιλόδοξο στόχο και η επιτυχία μας θα μετριέται χρόνο με τον χρόνο.

Αγγελος Πετρούτσος
Προεκλογικά είχατε δεσμευτεί ότι θα απαγορευτούν το κυνήγι στην Αττική και τα τσίρκα με ζώα. Γιατί αυτές οι εξαγγελίες έμειναν στα λόγια;

Δυστυχώς, τόσο το κυνήγι όσο και η διατήρηση αιχμάλωτων ζώων στην Ελλάδα βασίζονται σε απαρχαιωμένη νομοθεσία, την οποία καλούμαστε να εκσυγχρονίσουμε. Το ΥΠΕΚΑ προετοιμάζει αυτή τη στιγμή τα μέτρα προστασίας των ορεινών όγκων και των υγροτόπων της Αττικής, που ελαττώνουν σημαντικά το κυνήγι. Δεν αρκούν, όμως, μόνο επί μέρους μέτρα, αλλά πρέπει το κυνήγι να ρυθμιστεί με νέο εκσυγχρονισμένο θεσμικό πλαίσιο, σε διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς, το οποίο ήδη δρομολογείται. Οσον αφορά τα αιχμάλωτα ζώα, όλοι, συμπεριλαμβανομένων και των τσίρκων, ελέγχονται αν τα κατέχουν νόμιμα σύμφωνα με τη διεθνή και κοινοτική νομοθεσία σχετικά με τη διακίνησή τους (σύμβαση CΙΤΕS), την οποία έχει συνυπογράψει και η χώρα μας. Οσον αφορά τον τρόπο διατήρησης ή επίδειξής τους, επειδή η νομοθεσία είναι ελλιπής προετοιμάζουμε ένα νέο νομικό πλαίσιο που να εξασφαλίζει καλές συνθήκες διαβίωσης και να μην επιτρέπει την κακομεταχείριση των ζώων.

Λάμπρος Μαραλέτος- Δημήτρης Γιαννακόπουλος
Ποιες είναι οι ενέργειες και ο σχεδιασμός του υπουργείου σας σχετικά με το πρόβλημα της ρύπανσης του Ασωπού;

Δεν υπάρχει μόνο σχεδιασμός। Υπάρχει πρόγραμμα σε εξέλιξη με αντικείμενο τη Διαχείριση του Περιβαλλοντικού Κινδύνου για την ευρύτερη περιοχή της λεκάνης απορροής του Ασωπού ποταμού που έχει ως βασική προτεραιότητα τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και την αποκατάσταση της τεράστιας περιβαλλοντικής ζημιάς που έχει υποστεί η περιοχή λόγω της βιομηχανικής ρύπανσης. Μέσα από μία σειρά μέτρων και δράσεων εφαρμόζουμε τη νομοθεσία για την Περιβαλλοντική Ευθύνη, όπου ο ρυπαίνων καλείται να πληρώσει το κόστος των μέτρων πρόληψης και αποκατάστασης. Διασφαλίσαμε την υδροδότηση των κατοίκων της περιοχής με καθαρό πόσιμο νερό από τον Μόρνο. Παρουσιάζουμε σήμερα την αλλαγή του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου για τον Ασωπό που προέβλεπε ότι ο ποταμός ήταν δέκτης λυμάτων και συγκροτούμε παράλληλα Γραφείο Επιθεωρητών Περιβάλλοντος Οινοφύτων προκειμένου να υπάρξει συστηματικός έλεγχος και παρακολούθηση. Εχουμε ακόμη εξασφαλίσει κονδύλια ύψους περίπου 50.000.000 ευρώ στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη (ΕΠΠΕΡΑΑ) για την υποστήριξη της εφαρμογής του Ολοκληρωμένου Προγράμματος με προτεραιότητα τη διάγνωση της έκτασης και των επιπτώσεων της ρύπανσης σε εδάφη, επιφανειακά και υπόγεια νερά, καθώς και την υπόδειξη τρόπων αποκατάστασης της περιβαλλοντικής ζημιάς και την παρακολούθηση της ποιότητας των εδαφών και των υδάτινων πόρων.

Πηγή tanea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου