Πολλοί ομιλούν για την αναβίωση του διασυνδετήριου αγωγού αερίου Ελλάδας-
Ιταλίας, γνωστού ως
ITGI, δηλαδή
Italy-
Greece
Gas
Interconnector. Εμείς προτιμούμε να αναφερθούμε στην πολύ πραγματική πλέον προοπτική
κατασκευής του έργου μετά την υπογραφή του Μνημονίου μεταξύ ΔΕΠΑ/
Edison της
Gazprom την περασμένη εβδομάδα στη Ρώμη. Μία εξέλιξη που κάλυψε και ανέλυσε σε
βάθος το
Energia.
gr (βλέπε http://www.energia.gr/article.asp?art_id=102733 ).
Πριν καλά-καλά στεγνώσει το μελάνι από την υπογραφή του ανωτέρω MOU άρχισαν να παίζουν τα βιολιά των διαρκώς ανησυχούντων και κινδυνολογούντων για την ενεργειακή δήθεν ασφάλεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έτσι η γνωστή συγχορδία Αμερικανικών και Ευρωπαϊκών συμφερόντων με τενόρους τον φιλόδοξο Επίτροπο και εμπνευστή του Energy Union κου Μάρος Σέφκοβιτς και του ειδικού απεσταλμένου του State Department των ΗΠΑ κου Άμος Χοχστάιν, άρχισαν να βάλλουν κατά του ITGI ως έργου που υπονομεύει την Ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια (Αιδώς Αργείοι!).
Ο μεν Μάρος Σέφκοβιτς θέλησε με κάθε τρόπο να υποβιβάσει τη σημασία του έργου όπου με δηλώσεις του προς το Ρωσικό πρακτορείο Interfax σχολιάζοντας τη συμφωνία προθέσεων της Ρώμης τόνισε ότι «είναι απλώς μία δήλωση, μία κοινή προσέγγιση και μια κοινή τοποθέτηση των συμμετεχόντων. Σε κάθε περίπτωση επιφυλασσόμαστε να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητα του έργου». Ο ίδιος προχώρησε επίσης σε αμφισβήτηση της οικονομικότητας του έργου, σημειώνοντας χαρακτηριστικά «αν το σχέδιο του αγωγού απαιτήσει εκτεταμένες υποδομές, δεν θα πρέπει να αγνοείται ότι οι υφιστάμενες υποδομές χρησιμοποιούνται μόνο κατά 50%. Έτσι, με δεδομένο αυτόν τον παράγοντα η αποδοτικότητα του σχεδίου τίθεται εν αμφιβόλω».
Όμως ο κ. Σέφκοβιτς ξεχνά ότι το έργο του ITGI συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο έργων κοινού ενδιαφέροντος της Κομισιόν, τα γνωστά PCI’ s, όπου προκειμένου να συμπεριληφθεί ένα έργο σε αυτή την προνομιακή λίστα έχει περάσει από το κόσκινο των Ευρωκρατών των Βρυξελλών, που σημαίνει ότι είναι αποδεκτό σε τεχνικό αλλά και σε πολιτικό επίπεδο. Άρα ο κ. Σέφκοβιτς όχι μόνο αντιφάσκει αλλά διακωμωδεί τις διαδικασίες της ίδιας της Κομισιόν. Ασφαλώς και δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό από τον άνθρωπο που οραματίζεται το Energy Union ως τον οιονεί αντικαταστάτη του υπό διάλυση European Union και αυτού ως Προέδρου του!
Παράλληλα, και με απόλυτο συντονισμό, ο κ. Άμος Χοχστέιν, για το οποίο οι κακές γλώσσες λένε ότι δρα και ως ατζέντης του TAP, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Μπακού, εξήρε τον ρόλο των TAP- TANAP λέγοντας ότι το έργο αυτό που ταυτίζεται με το Νότιο Διάδρομο (λες και τα έργα αυτά μονοπωλούν τη διαδρομή Ανατολή- Δύση) αποτελεί τη μοναδική λύση για το πρόβλημα ασφάλειας εφοδιασμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ξεχνώντας ασφαλώς να σημειώσει ότι τα 20 bcm που θα μετέφερε το εν λόγω σύστημα στην καλύτερη περίπτωση δια της βίας καλύπτει το 5% των Ευρωπαϊκών αναγκών φυσικού αερίου σήμερα και για τα επόμενα 30 χρόνια.
Εάν όμως εξετάσουμε αντικειμενικά το όλο θέμα και δούμε τον ITGI στο πλαίσιο των διεργασιών που είναι σε εξέλιξη στην Ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου θα δούμε ότι αυτό το έργο αποτελεί ένα εξαιρετικά χρήσιμο interconnector, μέρος του σχεδίου για ουσιαστική ολοκλήρωση του Ευρωπαϊκού συστήματος αγωγών έτσι ώστε μέχρι το 2025 να υπάρξει πλήρης διασύνδεση όλων των εθνικών συστημάτων. Με τον ITGI, ανεξάρτητα από τον TAP, (που αποτελεί έναν dedicated pipeline αφού έχει πάρει Third Party Exemption) να αποτελεί την βασική γέφυρα μεταξύ της Ευρωπαϊκής και Βαλκανικής αγοράς φυσικού αερίου.
Άρα Σέφκοβιτς και Χόχστειν και οι όμοιοι τους στην πράξη αμφισβητούν την νομοτελειακή ενοποίηση του Ευρωπαϊκού δικτύου φυσικού αερίου. Για κάποιον που γνωρίζει πως λειτουργεί η Ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου είναι ηλίου φαεινότερο ότι οι τοποθετήσεις των εν λόγω κυρίων εξυπηρετούν τα εμπορικά συμφέροντα συγκεκριμένων επιχειρηματικών κύκλων τα οποία και υπηρετούν σταθερά και πιστά τα τελευταία δύο χρόνια. Κάτι που είναι τελείως ασύμβατο με τα δημόσια αξιώματα που κατέχουν.
Πηγή enegria.gr
Πριν καλά-καλά στεγνώσει το μελάνι από την υπογραφή του ανωτέρω MOU άρχισαν να παίζουν τα βιολιά των διαρκώς ανησυχούντων και κινδυνολογούντων για την ενεργειακή δήθεν ασφάλεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έτσι η γνωστή συγχορδία Αμερικανικών και Ευρωπαϊκών συμφερόντων με τενόρους τον φιλόδοξο Επίτροπο και εμπνευστή του Energy Union κου Μάρος Σέφκοβιτς και του ειδικού απεσταλμένου του State Department των ΗΠΑ κου Άμος Χοχστάιν, άρχισαν να βάλλουν κατά του ITGI ως έργου που υπονομεύει την Ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια (Αιδώς Αργείοι!).
Ο μεν Μάρος Σέφκοβιτς θέλησε με κάθε τρόπο να υποβιβάσει τη σημασία του έργου όπου με δηλώσεις του προς το Ρωσικό πρακτορείο Interfax σχολιάζοντας τη συμφωνία προθέσεων της Ρώμης τόνισε ότι «είναι απλώς μία δήλωση, μία κοινή προσέγγιση και μια κοινή τοποθέτηση των συμμετεχόντων. Σε κάθε περίπτωση επιφυλασσόμαστε να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητα του έργου». Ο ίδιος προχώρησε επίσης σε αμφισβήτηση της οικονομικότητας του έργου, σημειώνοντας χαρακτηριστικά «αν το σχέδιο του αγωγού απαιτήσει εκτεταμένες υποδομές, δεν θα πρέπει να αγνοείται ότι οι υφιστάμενες υποδομές χρησιμοποιούνται μόνο κατά 50%. Έτσι, με δεδομένο αυτόν τον παράγοντα η αποδοτικότητα του σχεδίου τίθεται εν αμφιβόλω».
Όμως ο κ. Σέφκοβιτς ξεχνά ότι το έργο του ITGI συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο έργων κοινού ενδιαφέροντος της Κομισιόν, τα γνωστά PCI’ s, όπου προκειμένου να συμπεριληφθεί ένα έργο σε αυτή την προνομιακή λίστα έχει περάσει από το κόσκινο των Ευρωκρατών των Βρυξελλών, που σημαίνει ότι είναι αποδεκτό σε τεχνικό αλλά και σε πολιτικό επίπεδο. Άρα ο κ. Σέφκοβιτς όχι μόνο αντιφάσκει αλλά διακωμωδεί τις διαδικασίες της ίδιας της Κομισιόν. Ασφαλώς και δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό από τον άνθρωπο που οραματίζεται το Energy Union ως τον οιονεί αντικαταστάτη του υπό διάλυση European Union και αυτού ως Προέδρου του!
Παράλληλα, και με απόλυτο συντονισμό, ο κ. Άμος Χοχστέιν, για το οποίο οι κακές γλώσσες λένε ότι δρα και ως ατζέντης του TAP, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Μπακού, εξήρε τον ρόλο των TAP- TANAP λέγοντας ότι το έργο αυτό που ταυτίζεται με το Νότιο Διάδρομο (λες και τα έργα αυτά μονοπωλούν τη διαδρομή Ανατολή- Δύση) αποτελεί τη μοναδική λύση για το πρόβλημα ασφάλειας εφοδιασμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ξεχνώντας ασφαλώς να σημειώσει ότι τα 20 bcm που θα μετέφερε το εν λόγω σύστημα στην καλύτερη περίπτωση δια της βίας καλύπτει το 5% των Ευρωπαϊκών αναγκών φυσικού αερίου σήμερα και για τα επόμενα 30 χρόνια.
Εάν όμως εξετάσουμε αντικειμενικά το όλο θέμα και δούμε τον ITGI στο πλαίσιο των διεργασιών που είναι σε εξέλιξη στην Ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου θα δούμε ότι αυτό το έργο αποτελεί ένα εξαιρετικά χρήσιμο interconnector, μέρος του σχεδίου για ουσιαστική ολοκλήρωση του Ευρωπαϊκού συστήματος αγωγών έτσι ώστε μέχρι το 2025 να υπάρξει πλήρης διασύνδεση όλων των εθνικών συστημάτων. Με τον ITGI, ανεξάρτητα από τον TAP, (που αποτελεί έναν dedicated pipeline αφού έχει πάρει Third Party Exemption) να αποτελεί την βασική γέφυρα μεταξύ της Ευρωπαϊκής και Βαλκανικής αγοράς φυσικού αερίου.
Άρα Σέφκοβιτς και Χόχστειν και οι όμοιοι τους στην πράξη αμφισβητούν την νομοτελειακή ενοποίηση του Ευρωπαϊκού δικτύου φυσικού αερίου. Για κάποιον που γνωρίζει πως λειτουργεί η Ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου είναι ηλίου φαεινότερο ότι οι τοποθετήσεις των εν λόγω κυρίων εξυπηρετούν τα εμπορικά συμφέροντα συγκεκριμένων επιχειρηματικών κύκλων τα οποία και υπηρετούν σταθερά και πιστά τα τελευταία δύο χρόνια. Κάτι που είναι τελείως ασύμβατο με τα δημόσια αξιώματα που κατέχουν.
Πηγή enegria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου