Το Rasa δεν είναι το πρώτο αυτοκίνητο με κυψέλες καυσίμου. Με κυψέλες
καυσίμου υπάρχουν ακόμα το Mirai της Toyota αλλά και το Clarity της Honda, αλλά
ξεχωρίζει από αυτά όσον αφορά στις αρχές του σχεδιασμού του. Οι περισσότεροι
γιαπωνέζοι και κορεάτες κατασκευαστές ακολουθούν τις σχεδιαστικές γραμμές της
Β. Αμερικής και απλά προσθέτουν την τεχνολογία των κυψελών καυσίμου στις
κλασσικές, παραδοσιακές φόρμες ενός αυτοκινήτου.
Όπως μεταδίδει το alunet.gr, στην περίπτωση της Ουαλικής εταιρίας, ο
σχεδιασμός ξεκίνησε από το μηδέν εξ ου και το όνομα tabula rasa. Ο ιδρυτής και
τεχνολογικός δ/ντης της Riversimple, Hugo Spowers, θεωρεί ότι η τεχνολογία πίσω
από τα προηγούμενα αυτοκίνητα που κάνουν χρήση κυψελών καυσίμου, ήταν
αδικαιολόγητα πολύπλοκη και ακριβή. Ο Spowers πιστεύει ότι ένα σύστημα κυψελών
καυσίμου δεν χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα ακριβό, αρκεί το αυτοκίνητο το οποίο
καλείται να τροφοδοτήσει με ενέργεια να είναι σχετικά ελαφρύ.
Με βάση αυτό το σκεπτικό η Riversimple ανέπτυξε ένα αμάξι που φέρνει στο
σχεδιαστικό κονσεπτ του hypercar της Rocky Mountains από τη μακρινή δεκαετία
του ’90. Όπως το hypercar στηρίχτηκε σε μία δραστική μείωση του βάρους,
αφαιρώντας πολλά περιττά μέρη των συμβατικών αυτοκινήτων, έτσι και το Rasa
είναι προϊόν της ίδιας λογικής, γι’ αυτό και ζυγίζει μόλις 580 κιλά.
Φυσικά, όταν μιλάμε για μείωση βάρους σε κάποιο όχημα πάντα στο μυαλό μας
έρχεται το αλουμίνιο και το Rasa δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Για να
φτάσει να ζυγίζει λίγο πάνω από μισό τόνο, ο σχεδιασμός του απαιτεί την εκτενή
χρήση του ελαφρού μετάλλου αλλά και ανθρακονημάτων.
Πηγή energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου