Όταν η οικονομική κρίση δεν είχε κάνει τη ζοφερή εμφάνισή της, στους δρόμους και στα γκαράζ των ελληνικών οικογενειών έδιναν τον τόνο τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού -συνήθως υπερπολυτελείας. Ήταν άλλωστε όνειρο κάθε Έλληνα και στις αντιπροσωπείες κυριαρχούσαν οι ερωτήσεις «Πόσα άλογα είναι» και «Πόσα χιλιόμετρα πιάνει» και όχι πόσο κοστίζει. Πλέον, με την κρίση να έχει απλώσει τα φτερά της, ένα αυτοκίνητο απαιτεί και την ύπαρξη ενός γεμάτου ευρώ πορτοφολιού. Έτσι οι ερωτήσεις αντικαταστάθηκαν από το πόσο καίει, τι τεκμήριο έχει, πόσο κοστίζουν τα τέλη κυκλοφορίας και πόσο η συντήρηση.
Σταδιακά αρκετοί πάρκαραν τα οχήματά τους και αναζήτησαν οικονομικότερες λύσεις μετακίνησης. Το αυτοκίνητο ωστόσο εξακολουθεί να αποτελεί αναγκαίο μέσο μεταφοράς για ορισμένους ακόμα και για κοντινές αποστάσεις. «Αν ο καθένας μας έκανε ένα υπολογισμό τι χαλάει κάθε χρόνο σε έξοδα μετακίνησης θα έβλεπε ότι η στροφή προς έναν οικονομικότερο αυτοκίνητο ίσως του άφηνε στην τσέπη μέχρι και μερικές χιλιάδες ευρώ»δηλώνει στο «Βήμα» ο κ.Κυριάκος Μακρυαλέας, διοργανωτής και εμπνευστής της έκθεσης «Οικονομική Μετακίνηση. Οχήματα με κατανάλωση έως 5 λτ./100 χλμ.».
«Όσοι χρησιμοποιούμε ακόμα το δικό μας μέσο μεταφοράς έχουμε ένα επιπλέον κόστος. Θέσαμε λοιπόν ως επίκεντρο της έκθεσης αυτής την ανάγκη αλλά και τα ζητούμενα του σημερινού ελληνικού κοινού, που ψάχνει έναν οικονομικό τρόπο για τη μετακίνησή του εντός και εκτός της πόλης»εξηγεί ο κ. Μακρυαλέας, για το γεγονός που θα λάβει χώρα στην «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων στο Γκάζι, από την Παρασκευή 19 ως και την Κυριακή 21 Απριλίου.
Στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να δουν αυτοκίνητα και μηχανές με βασικό κριτήριο αξιολόγησης την κατανάλωση των 5 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, αλλά και το μειωμένο ή μηδενικό κόστος τελών κυκλοφορίας, τα μειωμένα ασφάλιστρα και το χαμηλότερο κόστος συντήρησης και συνεργείων.
«Επειδή οι καιροί είναι δύσκολοι και δεν μπορούμε όλοι να αγοράσουμε καινούργιο αυτοκίνητο το οποίο θα πληροί τους κανόνες της οικονομικής μετακίνησης, μπορούμε να το μετατρέψουμε από βενζινοκίνητο σε όχημα υγραεριοκίνησης, το οποίο είναι σαφώς πιο οικονομικό»υπογραμμίζει ο κ. Μακρυαλέας διευκρινίζοντας ότι η μέση τιμή υγραερίου είναι στα 0,85 ευρώ το λίτρο την ίδια στιγμή που η βενζίνη αγγίζει το 1,70 ευρώ το λίτρο.
Ηλεκτροκίνητα ποδήλατα
Τελευταία έχουν κάνει την εμφάνισή τους και τα ηλεκτρικά ποδήλατα, τα οποία αποτελούν μια εύκολη, γρήγορη και ξεκούραστη λύση τόσο για τη μετακίνηση όσο και για την άθληση του αναβάτη. «Μια πεταλιά στο ηλεκτροκίνητο ποδήλατο αντιστοιχεί σε πέντε του συμβατικού, με αποτέλεσμα να καλύπτεις μεγαλύτερη απόσταση με τη λιγότερη δυνατή σωματική κούραση. Έτσι δεν καταλαβαίνεις πότε έφτασες στον προορισμό σου»δηλώνει ο κ. Μακρυαλέας.
Στο πλαίσιο της «Οικονομικής Μετακίνησης» θα παρουσιασθεί και η έκθεση «Ηλεκτροκίνηση», στην οποία οι ενδιαφερόμενοι θα μάθουν για το πώς μπορούν να μετατρέψουν το συμβατικό τους ποδήλατο σε μοτοποδήλατο αλλά και να ενημερωθούν για τα ηλεκτρικά σκούτερ που έχουν κόστος κατανάλωσης 1,5 ευρώ για 500 χιλιόμετρα, για τα ηλεκτρικά ποδήλατα και για τα ηλεκτρικά πατίνια, τα οποία είναι ιδανικά για μικρές αποστάσεις και μπορούν να μπουν και στους συρμούς του μετρό.
Info
Η έκθεση θα λάβει χώρα στα κτίρια Αεριοφυλάκιο 2 (Δ4), Νέοι Φούρνοι (Δ7) και στην κεντρική αυλή της «Τεχνόπολις», από την Παρασκευή 19 Απριλίου (16.00 - 22.00) ως και την Κυριακή 21 Απριλίου από τις 11.00 ως τις 22.00. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη για το κοινό.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της έκθεσης (http://oikonomikimetakinisi.blogspot.gr/).
(από το "Βήμα")
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου