Σε κλείσιμο αναμένεται να οδηγηθούν αρκετά διϋλιστήρια στη Ρωσία μέσα στα επόμενα χρόνια, σε συνέχεια αντίστοιχων εξελίξεων στην ευρωπαϊκή αγορά, όπως τονίζει παράγοντας της Bashneft.
Η αιτία είναι ότι οι μονάδες αυτές δεν μπορούν πλέον να ανταγωνιστούν τους παραγωγούς της Ασίας και της Μέσης Ανατολής και έχουν δει τα κέρδη τους να υποχωρούν ραγδαία.
«Η Ρωσία θα αντιμετωπίσει πλεόνασμα στη βενζίνη πολύ σύντομα και δεν θα είναι πλέον επικερδές το να παράγουν τα διϋλιστήρια βαριά υποπροϊόντα. Οι εταιρείες που δεν θα μπορέσουν να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους θα δουν το μερίδιό τους να υποχωρεί και πιθανότατα θα οδηγηθούν σε κλείσιμο», προέβλεψε ο πρόεδρος της Bashneft, Αλεξάντερ Κορσίκ, μιλώντας στο Reuters.
Η Bashneft είναι μια από τις μεγαλύτερες ανεξάρτητες εταιρείες στη διΰλιση και έχει χωρητικότητα 400.000 βαρελιών ημερησίως, καθώς και παραγωγή αργού 300.000 βαρελιών.
Σημειώνεται ότι τις προηγούμενες δεκαετίες, η ζήτηση για νέα αυτοκίνητα από την ρωσική μεσαία τάξη διατήρησε εν ζωή αρκετά παλαιά διϋλιστήρια της Ρωσίας, τα οποία θα είχαν κλείσει σε διαφορετική περίπτωση. Πλέον όμως, η φορολογία και τα κίνητρα για εξαγωγή βαρέων καυσίμων οδήγησαν στην δημιουργία μικρών, απλοϊκών διϋλιστηρίων, τα οποία ονομάζονται « teapots».
«Υπάρχει πλεόνασμα στη διΰλιση της Ρωσίας και πρέπει να συρρικνωθεί», τόνισε ο Κορσίκ. «Η Ρωσία πρέπει να παράγει συγκεκριμένες ποσότητες βενζίνης, καυσίμων αεροσκαφών, λιπαντικών και άσφαλτο για τις εγχώριες ανάγκες της. Το ντίζελ πρέπει να εξάγεται. Τα υπόλοιπα δεν χρειάζονται και εμφανίστηκαν λόγω του φορολογικού συστήματος, το οποίο ενθάρρυνε την παραγωγή κακής ποιότητας προϊόντων», πρόσθεσε.
Επίσης, ο Κορσίκ δήλωσε ότι οι μονάδες θα σταματήσουν να παράγουν fuel oilκαι gasoil, θα συνεχίσουν να εξάγουν μεγάλες ποσότητες ντίζελ και θα αυξήσουν ελαφρώς την παραγωγή βενζίνης. «Γνωρίζουμε τον κίνδυνο εισαγωγής ντίζελ στην Ευρώπη από την Ασία και τη Μέση Ανατολή, αλλά ο μόνος τρόπος να επιβιώσουμε είναι να έχουμε χαμηλό κόστος», υπογράμμισε.
Πηγή energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου