Την ευκαιρία να υλοποιηθεί μια μεγάλη επένδυση φαίνεται ότι έχασε η χώρα μας, αφού η Ολλανδική εταιρεία VOPAK Oil ΕΜΕΑ, η οποία εδώ και αρκετό καιρό αναζητούσε χώρο για την δημιουργία αποθηκευτικών χώρων δεξαμενών στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, φαίνεται ότι κατευθύνεται προς την Κύπρο.
Όπως έγινε γνωστό χθες το υπουργικό συμβούλιο της Κύπρου αποφάσισε την έναρξη διαπραγματεύσεων με την ολλανδική εταιρεία, η οποία επελέγη ως στρατηγικός συνεργάτης για το έργο του τερματικού σταθμού παραλαβής και αποθήκευσης πετρελαιοειδών στο Βασιλικό.
Οι Ολλανδοί της VOPAK βρίσκονταν εδώ και καιρό σε αναζήτηση περιοχής για την υλοποίηση των σχεδίων τους και μεταξύ των περιοχών που εξέταζαν για την κατασκευή του "Tank storage terminal" ήταν η περιοχή «Δέρματος» στα νότια Κρήτης. Μάλιστα είχαν πραγματοποιήσει εκτεταμένες επαφές με τους δήμους Βιάννου και Μίνωα Πεδιάδος, στα όρια των οποίων βρίσκεται η εν λόγω περιοχή.
Στους σχεδιασμούς της Ολλανδικής εταιρείας, που είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες logistics στον κόσμο, περιλαμβάνονταν μια επένδυση από 300 εως 500 εκατομμύρια ευρώ, σε αποθηκευτικούς χώρους δεξαμενών.
Fast track
Μάλιστα το θέμα είχε συζητηθεί και σε συνάντηση που είχε το καλοκαίρι ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκης με τον Ολλανδό πρέσβη στη χώρα μας, ο οποίος στην παρέμβασή του είχε ζητήσει να επιλυθούν τα προβλήματα που αντιμετώπιζε η υλοποίηση της επένδυσης. Πληροφορίες ανέφεραν ότι ο Ολλανδικός όμιλος είχε επιχειρήσει να κινήσει τις διαδικασίες προκειμένου η συγκεκριμένη επένδυση να εντάσσονταν στην διαδικασία fast track.
H VOPAK εξέτασε την δυνατότητα κατασκευής των δεξαμενών αποθήκευσης σε περιοχή έκτασης 400 στρεμμάτων της Νότιας Κρήτης από την οποία θα καλύπτονται οι ανάγκες για ολόκληρη την περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Πάντως η εταιρεία στο μικροσκόπιο της είχε βάλει και περιοχές σε Κύπρο, Τουρκία και Αίγυπτο με στόχο οι αποθηκευτικοί χώροι που θα δημιουργήσει να εξυπηρετούν διελεύσεις από τα στενά του Σουέζ, την πρόσβαση στη Μαύρη Θάλασσα αλλά και ότι εισάγεται από τα δυτικά στην περιοχή.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, ως προτιμότερη περιοχή από την εταιρεία θεωρούταν η Αίγυπτος, ωστόσο, λόγω των πολιτικών αναταραχών που υπάρχουν τα τελευταία χρόνια στη χώρα, αποκλείστηκε η επιλογή αυτή και η φημολογία ανέφερε ότι η δεύτερη προτιμότερη ήταν η Κρήτη.
Από τις εξελίξεις, όμως, πλέον φαίνεται ότι ο σχεδιασμός δεν «τράβηξε» και μάλλον πρόκειται για μία ακόμη μεγάλη επένδυση που δεν θα πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα.
Αν το έργο αυτό προχωρούσε στη φάση κατασκευής θα απασχολούνταν περίπου 1.500 άτομα ενώ οι μόνιμες θέσεις εργασίας υπολογίζονταν σε περίπου 200. Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι η VOPAK εμφανίζονταν διατεθειμένη να προσφέρει και ανταποδοτικά οφέλη στους δήμους της περιοχής, ενώ διασφαλίζονταν η τήρηση των περιβαλλοντικών όρων στους αποθηκευτικούς χώρους.
Πάντως η εταιρεία στο μικροσκόπιο της είχε βάλει και περιοχές σε Κύπρο, Τουρκία και Αίγυπτο με στόχο οι αποθηκευτικοί χώροι που θα δημιουργήσει να εξυπηρετούν διελεύσεις από τα στενά του Σουέζ, την πρόσβαση στη Μαύρη Θάλασσα αλλά και ότι εισάγεται από τα δυτικά στην περιοχή.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, ως προτιμότερη περιοχή από την εταιρεία θεωρούταν η Αίγυπτος, ωστόσο, λόγω των πολιτικών αναταραχών που υπάρχουν τα τελευταία χρόνια στη χώρα, αποκλείστηκε η επιλογή αυτή και η φημολογία ανέφερε ότι η δεύτερη προτιμότερη ήταν η Κρήτη.
Από τις εξελίξεις, όμως, πλέον φαίνεται ότι ο σχεδιασμός δεν «τράβηξε» και μάλλον πρόκειται για μία ακόμη μεγάλη επένδυση που δεν θα πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα.
Αν το έργο αυτό προχωρούσε στη φάση κατασκευής θα απασχολούνταν περίπου 1.500 άτομα ενώ οι μόνιμες θέσεις εργασίας υπολογίζονταν σε περίπου 200. Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι η VOPAK εμφανίζονταν διατεθειμένη να προσφέρει και ανταποδοτικά οφέλη στους δήμους της περιοχής, ενώ διασφαλίζονταν η τήρηση των περιβαλλοντικών όρων στους αποθηκευτικούς χώρους.
(www.euro2day.gr, 14/12/2012)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου