Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

Σύστημα Ελέγχου Καυσίμων στα Πλωτά Εφοδιαστικά Σκάφη



Εστω και με σημαντική καθυστέρηση σφίγγει πλέον ο κλοιός γύρω από τα κυκλώματα λαθρεμπορίας και νοθείας καυσίμων για τα πλοία, τομέας στον οποίο είχαν επικεντρωθεί τους τελευταίους μήνες οι σχετικοί επιτήδειοι, δεδομένων των σημαντικών περιθωρίων κέρδους που προσφέρονται. 
Οπως προέκυψε, χθες, εκδόθηκε εγκύκλιος από τον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, βάσει της οποία καθίσταται υποχρεωτική η προμήθεια συστήματος αυτόματης αναγνώρισης (Automatic Identification System - AIS) από τα πλωτά εφοδιαστικά πλοία. Εχοντας ως στόχο την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου, η εγκύκλιος παρέχει τις απαιτούμενες διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή των σχετικών κοινών υπουργικών αποφάσεων των υπ. Οικονομικών, Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Ναυτιλίας και Αιγαίου. Βέβαια οι σχετικές αποφάσεις είχαν ληφθεί ήδη από τον προηγούμενο Νοέμβριο, δηλαδή πριν από πέντε μήνες. 

Το AIS (Automatic Identification System) είναι ένα σύστημα αυτόματης ανταλλαγής δεδομένων όσον αφορά το τι μεταφέρει ένα πλοίο και την ακριβή του τοποθεσία, ενώ η διεθνής σύμβαση SOLAS το επιβάλει σε όλα τα επιβατηγά και εμπορικά πλοία που χρησιμοποιούν τις διεθνείς θαλάσσιες οδούς κι έχουν ναυπηγηθεί μετά τον Ιούλιο του 2002. Η εγκατάσταση του συστήματος γίνεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές που προβλέπονται για τα εμπορικά πλοία και των οδηγιών των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου. Το σύστημα καταχωρείται στην άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας τηλεπικοινωνιακού σταθμού του πλοίου και αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο προς τις Αρχές Ελέγχου. Η σωστή λειτουργία του συστήματος στα πλωτά εφοδιαστικά μέσα αποτελεί ευθύνη του εκάστοτε πλοιάρχου.
Ο ανωτέρω εξοπλισμός ελέγχεται από τους αρμόδιους φορείς πιστοποίησης των πλοίων και υπόκειται σε όλους τους ελέγχους που προβλέπονται για τον ναυτιλιακό - τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό των πλοίων (έκτακτους και τακτικούς). Σε περιπτώσεις δυσλειτουργίας του συστήματος ενημερώνεται από τον πλοίαρχο άμεσα ο φορέας που έχει εκδώσει τα κυβερνητικά πιστοποιητικά του πλοίου. Εφόσον η βλάβη δεν μπορεί να αποκατασταθεί, χορηγείται εύλογο χρονικό διάστημα για την αποκατάστασή της από τον ανωτέρω φορέα και με ευθύνη του πλοιάρχου ενημερώνεται η οικεία αρχή ελέγχου.
(από την εφημερίδα "Καθημερινή")

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου