Μία άρνηση και μία διαμαρτυρία έχει να διαχειρισθεί σε αυτή τη φάση ο TAP για την ομαλή όδευση του. Η άρνηση προέρχεται από τους φορείς της Ανατολικής Μακεδονίας, που δεν δέχονται να περάσει ο αγωγός από την αγροτική περιοχή Τενάγη Φιλίππων και η διαμαρτυρία από το νομό Σερρών, που ανησυχούν για το Συμπιεστή που θα κατασκευασθεί στην περιοχή ύστερα από 15 χρόνια, όταν θα αυξηθεί η δυναμικότητα του αγωγού στα 20 δισ. κ.μ.
Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε προχθές στην Κομοτηνή, στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για την περιβαλλοντική μελέτη του TAP, παρουσιάσθηκε από το περιφερειακό τμήμα Ανατολικής Μακεδονίας του ΤΕΕ εναλλακτική διαδρομή για τη διέλευση του αγωγού από το νομό Καβάλας, εντελώς διαφορετική από την αρχική. Στη συνάντηση παραβρέθηκαν μηχανικοί της E.ON. Rahrgas (εκ των μετόχων του TAP) και της Ασπροφός, που ανέλαβαν τη μελέτη, καθώς και εκπρόσωποι της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, θεσμικών φορέων της περιοχής και βουλευτές.
Όπως είναι γνωστό, τόσο η Περιφέρεια, όσο και τοπικοί φορείς του νομού Καβάλας εξέφρασαν κάθετη άρνηση για την όδευση του TAP από την αγροτική περιοχή Τενάγη Φιλίππων. Στις ενστάσεις αυτές προστέθηκαν και οι απόψεις των αρχαιολόγων, που υποστηρίζουν ότι θίγεται και ο αρχαιολογικός πλούτος του νομού.
Κοινή θέση όλων των τοπικών φορέων της ευρύτερης περιοχής είναι ο TAP κατά την όδευση του να μη θίξει γη υψηλής παραγωγικότητας, να σεβασθεί τον αρχαιολογικό πλούτο και το φυσικό περιβάλλον, καθώς, με βάση τον αρχικό σχεδιασμό, περνά μέσα από τρία εθνικά πάρκα, καθώς και να μην προσκρούει σε επιλογές εθνικής άμυνας.
Με βάση τη θέση αυτή το περιφερειακό τμήμα Ανατολικής Μακεδονίας του ΤΕΕ παρουσίασε μια εναλλακτική πρόταση, η οποία περιλαμβάνει τη διέλευση του αγωγού από ημιορεινές και ορεινές περιοχές, στις οποίες υπάρχουν και αντιπυρικές ζώνες. Πιο συγκεκριμένα, προτείνεται να περάσει ο TAP από την κορυφογραμμή του όρους Συμβόλου, του νομού Καβάλας.
Ο εκτελεστικός γραμματέας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Κώστας Κατσιμίγας μιλώντας στο energia.gr εξέφρασε την άποψη ότι «ο αγωγός επιλέχθηκε να περάσει από τη φθηνότερη και συντομότερη διαδρομή και δη από εύκολα και μαλακά χώματα. Άλλο είναι να σκάβεις χωράφι και άλλο βουνό».
Η πρόταση του ΤΕΕ παραδόθηκε στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, χωρίς, όμως, να κοινοποιηθεί στον TAP. Αρμόδια πηγή της εταιρίας του αγωγού που μίλησε στο energia.gr ανέφερε ότι «αναμένεται να κοινοποιηθεί επίσημα το αίτημα και στον TAP, για περαιτέρω επεξεργασία».
Ωστόσο, έχει αναπτυχθεί ήδη από την πλευρά του TAP αντίλογος στις αρνητικές θέσεις των φορέων της Ανατολικής Μακεδονίας. Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το energia.gr, έχουν πραγματοποιηθεί συναντήσεις του TAP με το ΓΕΩΤΕΕ και το ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας, προς τους οποίους παρουσιάσθηκε η χάραξη του αγωγού που θα γίνει, σύμφωνα με τον υπάρχοντα σχεδιασμό, όχι μέσα από τα Τενάγη, αλλά στις άνω παρυφές του. Από τις κάτω παρυφές διέρχεται το δίκτυο του ΔΕΣΦΑ. Οι άνθρωποι του TAP ζήτησαν από το ΤΕΕ επιπλέον στοιχεία για το φαινόμενο της συνίζησης στις άνω παρυφές των Τεναγών και διαβεβαίωσαν ότι θα γίνει επιπρόσθετη μελέτη για τον εντοπισμό τυχόν προβλημάτων και προτεινόμενες λύσεις. Το ΤΕΕ, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, συμφώνησε να γίνει η μελέτη αυτή.
Στο νομό Σερρών, από την άλλη πλευρά, έχουν εκφρασθεί διαμαρτυρίες από το τοπικό ΓΕΩΤΕΕ για τις επιπτώσεις που θα έχει στο περιβάλλον ο Συμπιεστής που θα κατασκευασθεί όταν θα αυξηθεί η δυναμικότητα του αγωγού. Ο TAP θα έχει δύο Συμπιεστές. Ο πρώτος θα γίνει στους Κήπους Έβρου για την εξυπηρέτηση της τροφοδοσίας της πρώτης φάσης λειτουργίας του αγωγού (10 δισ. κ.μ. ετησίως) και ο δεύτερος επιλέχθηκε να γίνει στο νομό Σερρών, όταν αυξηθεί η δυναμικότητα του στα 20 δισ. κ.μ. Το θέμα των αντιδράσεων των φορέων της περιοχής, που χαρακτηρίζεται πρόωρο από τον TAP, θα συζητηθεί σε συνάντηση που θα γίνει την ερχόμενη εβδομάδα.
Στις 18 Οκτωβρίου ολοκληρώνονται οι συναντήσεις που γίνονται στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για την περιβαλλοντική μελέτη του αγωγού. Για το ανατολικό τμήμα του την ενημέρωση έχουν αναλάβει μηχανικοί της E.ON. με την Ασπροφός και για το δυτικό η E.ON. με την Exergia. Η έγκριση της μελέτης τοποθετείται στο πρώτο τρίμηνο του 2014.
Πηγή energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου