Την προσοχή του κοινού σε 9 «κόλπα», που οδηγούν σε παραπλανητικούς ισχυρισμούς, για την κατανάλωση καυσίμου, στα αυτοκίνητα εφιστά με σημερινή του ανακοίνωση το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών.
Όπως τονίζει το ΚΕΠΚΑ, το πρωτόκολλο ελέγχου της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2, που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, δεν είναι κατάλληλο, για τις σημερινές συνθήκες, καθώς βασίζεται σε ξεπερασμένες μεθόδους ελέγχων και διαδικασιών.
Μάλιστα, το Κέντρο κάνει αναφορά στα πορίσματα της Altroconsumo (Ιταλική Ένωση Καταναλωτών και μέλος της BEUC – Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών), η οποία διενήργησε τους ίδιους ελέγχους που η ευρωπαϊκή νομοθεσία επιβάλλει να διενεργούν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων. Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, για τα δύο μοντέλα αυτοκινήτων που έλεγξε η Altroconsumo, η κατανάλωση καυσίμου, που διαφημίζουν οι κατασκευαστές ήταν πολύ χαμηλότερη από την κατανάλωση που μέτρησε η Altroconsumo.
Το ΚΕΠΚΑ απαριθμεί τα εννέα «κόλπα» που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές για να βελτιώσουν την απόδοση του αυτοκινήτου:
1. Μείωση του βάρους του οχήματος
Η μείωση του βάρους ενός οχήματος μπορεί να οδηγήσει σε 4,4% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου.
2. Τρόπος οδήγησης
Η προσαρμογή της επιτάχυνσης, του φρεναρίσματος κ.λπ. μπορεί να οδηγήσει σε 3% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου.
3. Θερμοκρασία
Διαφορετικές συνθήκες θερμοκρασίας μπορούν να οδηγήσουν σε 2,3% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου.
4. Πίεση ελαστικών
Η υψηλή πίεση στα ελαστικά μπορεί να οδηγήσει σε 2,9% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου.
5. Ειδικά λιπαντικά
Γίνεται χρήση ειδικών λιπαντικών που δε χρησιμοποιούνται από τους οδηγούς.
6. Αποσύνδεση ηλεκτρογεννήτριας
Η αποσύνδεση της ηλεκτρογεννήτριας εξοικονομεί επιπλέον ενέργεια και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου.
7. Σφράγιση αυτοκινήτου
Για να βελτιωθεί η αεροδυναμική του αυτοκινήτου σφραγίζονται όλα τα τμήματά του με ταινία.
8. Μείωση τριβών στα φρένα
Μειώνονται οι τριβές ανάμεσα στα τακάκια και στους δίσκους των φρένων.
9. Βελτίωση των αποτελεσμάτων των ελέγχων
Η ευελιξία των ελέγχων επιτρέπει στους κατασκευαστές να δηλώνουν κατανάλωση καυσίμου, μέχρι και 40% χαμηλότερη.
Εξαιτίας των «παραθύρων» που αφήνει το Ευρωπαϊκό πρωτόκολλο ελέγχου κατανάλωσης καυσίμου, οι κατασκευαστές μπορούν, εύκολα, να «ωραιοποιήσουν» τα αποτελέσματα των ελέγχων, υπογραμμίζει το ΚΕΠΚΑ, προσθέτοντας ότι, έτσι, οι καταναλωτές πληρώνουν περισσότερα χρήματα για να κινήσουν το όχημά τους από όσα υπολογίζουν με βάση τους ισχυρισμούς των κατασκευαστών.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΚΕΠΚΑ, η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει άμεσα να αντικαταστήσει το ξεπερασμένο πρωτόκολλο ελέγχου ( NEDC), με το νέο πρωτόκολλο ( WLTP), που υιοθέτησε η Οικονομική Επιτροπή του ΟΗΕ για την Ευρώπη ( UNECE).
Πηγή energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου