Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

«Πράσινη» Τεχνολογία στην Κατασκευή Ελαστικών Από την Goodyear


Ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ελαστικών στον κόσμο, η Goodyear, είναι ένα ακόμη βήμα πιο κοντά προς την πιο φιλική προς το περιβάλλον παραγωγή, μετατρέποντας ένα υποπροϊόν που δημιουργείται από την καύση των φλοιών ρυζιού σε ένα υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή των ελαστικών.


Η Goodyear αναπτύσσει μια τεχνολογία που μετατρέπει τα υπολείμματα που απομένουν από τον καμένο φλοιό ρυζιού σε διοξείδιο του πυριτίου.


Όταν το διοξείδιο του πυριτίου προστίθεται στη σύσταση του πέλματος του ελαστικού, βοηθά στη μείωση της αντίστασης κύλισης, ένα φαινόμενο που προκαλεί τους κινητήρες των οχημάτων να εργαστούν σκληρότερα και να καταναλώνουν περισσότερα καύσιμα.



Τα ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλιση που γίνονται με διοξείδιο του πυριτίου έχουν και καλύτερη πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα.


Οι προσπάθειες της Goodyear για να μειώσουν το ποσό της φλούδας ρυζιού τέφρας που εισέρχονται στη ροή αποβλήτων θα είναι σημαντικές, αφού κάθε χρόνο συλλέγονται μεταξύ 700 εκατομμύρια και 800 εκατομμύρια τόνοι ρυζιού.


Η Goodyear συνεργάζεται με εταιρείες στην Ασία, για να παράγει δεκάδες χιλιάδες τόνους διοξειδίου του πυριτίου από την τέφρα του φλοιού ρυζιού. Το περισσότερο πυρίτιο για τα ελαστικά παράγεται από την καύση άμμου σε περίπου 2.500 βαθμούς Fahrenheit.


Ο υπεύθυνος τεχνολογίας και ανάπτυξης της Goodyear, Surendra Chawla δήλωσε ότι η τέφρα από το φλοιό του ρυζιού μπορεί να μετατραπεί σε ωφέλιμο πυρίτιο για τα ελαστικά σε μόλις 212 βαθμούς, το οποίο είναι ένα οικονομικό πλεονέκτημα.


Υπάρχει μια συγκεντρωμένη προσπάθεια σε εξέλιξη στον κλάδο των ελαστικών να μειώσει σημαντικά το αποτύπωμα άνθρακα της. Ο Chawla, δήλωσε ότι ο απώτερος στόχος είναι να κατασκευάζονται ελαστικά που χρησιμοποιούν μόνο ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.


Τα πέλματα των ελαστικών αποτελούνται κυρίως από φυσικό και συνθετικό καουτσούκ, αιθάλη και λάδι. Αυτά τα τρία συστατικά είναι με βάση το πετρέλαιο, το οποίο έχει οδηγήσει τους κατασκευαστές να διερευνήσουν τη χρήση πιο πράσινων υποκατάστατων.


Το διοξείδιο του πυριτίου, για παράδειγμα, μειώνει την ποσότητα του μαύρου άνθρακα - το υλικό που δίνει στα ελαστικά το χρώμα τους - αλλά αυξάνει το κόστος παραγωγής.


Η Goodyear διερευνά τη χρήση του λαδιού σόγιας αντί των προϊόντων πετρελαίου και την αντικατάσταση του συνθετικού καουτσούκ με μια ουσία φιλική προς το περιβάλλον που ονομάζεται BioIsoprene.


Αλλά φαίνεται ότι η μεγαλύτερη καινοτομία για τους κατασκευαστές στο εγγύς μέλλον θα είναι η παραγωγή ελαστικών που παραμένουν φουσκωμένα με τη σωστή πίεση.


Μελέτες έχουν δείξει ότι οι τα υπερ-φουσκωμένα ελαστικά (αυτά με περισσότερη από την συνιστώσα πίεση) οδηγούν στη χαμηλή χιλιομετρική απόδοση των ελαστικών.
Πηγή energia.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου