Η οδός Τσιμισκή, δρόμος ήπιας κυκλοφορίας -μόνο με δύο λωρίδες για λεωφορεία και ταξί-, το δάσος του Σέιχ Σου καταπράσινο, διπλάσιο απ' αυτό που είναι σήμερα, και η «θαλάσσια όψη» της πόλης με την παραλιακή λεωφόρο Νίκης πεζοδρομημένη, ιδανικό μέρος περιπάτου και ποδηλασίας!
Αυτή τη Θεσσαλονίκη περιέγραψε χθες η Τίνα Μπιρμπίλη, παρουσιάζοντας την πρόταση του υπουργείου Περιβάλλοντος, που προϋπολογίζεται σε 2 δισεκατομμύρια ευρώ αλλά θα χρειαστεί 12 με 15 χρόνια για να γίνει πραγματικότητα. Για παρεμβάσεις και έργα μητροπολιτικού χαρακτήρα, που θα καλύπτουν το περιβαλλοντικό και αναπτυξιακό έλλειμμα της πόλης, έκανε λόγο η υπουργός μιλώντας χθες ενώπιον πολιτικής ηγεσίας, εκπροσώπων φορέων και πολιτών στο κινηματοθέατρο «Ολύμπιον», όπου ανέλυσε το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο «Θεσσαλονίκη 2012».
Προανήγγειλε δε πέντε σημαντικές πολεοδομικές, αναπτυξιακές και περιβαλλοντικές παρεμβάσεις:
*Ανασχεδιασμός του θαλάσσιου μετώπου της πόλης.
*Δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου πολιτισμού και πρασίνου στον χώρο της ΔΕΘ (Διεθνής Εκθεσης Θεσσαλονίκης).
*Σχεδιασμός της νέας περιοχής υποδοχής της ΔΕΘ και της ευρύτερης περιοχής.
*Απόδοση στην πόλη ζωτικών χώρων των στρατοπέδων.
*Χωροθέτηση και σχεδιασμός της Ζώνης Καινοτομίας.
Ιδιαίτερο βάρος έδωσε στη «θαλάσσια όψη» της Θεσσαλονίκης, τονίζοντας ότι «αντιπροσωπεύει την "καρδιά" του κέντρου της».
Για τη λεωφόρο Νίκης ειδικά (σ.σ. την παλιά παραλία) είπε: «Οταν είναι χρονικά εφικτή, η ανάπλαση θα πρέπει να στοχεύει στον μετασχηματισμό του γραμμικού άξονα μεταξύ Λευκού Πύργου και Βενιζέλου, σε κύριο πεζόδρομο αναψυχής στο όριο της πόλης με τη θάλασσα». Μίλησε για «αύξηση του πρασίνου, των υπαίθριων δημόσιων καθιστικών με πολύ περιορισμένη κίνηση αυτοκινήτων για άμεση βοήθεια και για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα των μόνιμων κατοίκων, κινούμενα από και προς χώρους στάθμευσης, καθώς και για τα φορτηγά, για την ανανέωση των εμπορευμάτων των τοπικών καταστημάτων με προγραμματισμό».
Προανήγγειλε πεζοδρομήσεις για το ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης που περικλείεται από την Εγνατία, τη λεωφόρο Νίκης και τις οδούς Δωδεκανήσου και Αγγελάκη. Ειδικά για την οδό Τσιμισκή, μεταξύ Διαγωνίου και Βενιζέλου, εξήγησε ότι η ανάπλαση θα στοχεύει στον μετασχηματισμό της σε κύριο εμπορικό δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, με δύο λωρίδες οχημάτων για λεωφορεία και ταξί, χωρίς παρόδια στάθμευση, με μεγάλα πεζοδρόμια, μικρά υπαίθρια καθιστικά και ποδηλατόδρομο δύο κατευθύνσεων.
«Η μετατροπή της», είπε, «εντάσσεται στην εφαρμογή πρακτικής ήπιας κινητικότητας στον αστικό χώρο, στην αποθάρρυνση χρήσης του Ι.Χ. στις κεντρικές περιοχές της πόλης και στην ενθάρρυνση της κίνησης μέσων μαζικής μεταφοράς». Ενα άλλο «χτυπητό» σημείο του σχεδίου που παρουσίασε η υπουργός, ήταν ο διπλασιασμός του περιαστικού δάσους της πόλης.
«Για το Σέιχ Σου, έχει τεθεί σειρά στόχων και θα επιδιωχθεί ο διπλασιασμός του. Σήμερα υλοποιείται έργο προστασίας και αναβάθμισης, με προϋπολογισμό 12 εκατομμύρια ευρώ, που συγχρηματοδοτείται από το Ελληνικό Δημόσιο και το Ταμείο Συνοχής», υπογράμμισε.
Σχετικά με τα παλιά στρατόπεδα, που βρίσκονται στο βορειοδυτικό τμήμα της πόλης, θα γίνει μελετητική προσέγγιση των δυνατοτήτων, των αναγκαίων ρυθμίσεων και των απαιτούμενων ανατροπών για τη δημιουργία «τόξου ελεύθερων χώρων». Για τις εισόδους της πόλης, επισήμανε ότι «πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο πολεοδομικού και αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, διότι χαρακτηρίζονται από ελλείψεις, αναρχία, αμορφία και περιβαλλοντική υποβάθμιση». Στο νέο σχέδιο προβλέπονται παρεμβάσεις σε τέσσερις οδικούς άξονες-πύλες:
*Στις οδούς Λαγκαδά και 26ης Οκτωβρίου.
*Στη λεωφόρο Γεωργικής Σχολής και
*Στην οδό Μοναστηρίου.
Η Τίνα Μπιρμπίλη ανακοίνωσε ακόμη αναπλάσεις κατά μήκος 9 χιλιομέτρων της περιφερειακής τάφρου, σε άλλα παραδοσιακά σημεία του ιστορικού κέντρου, στην Ανω Πόλη, στο Λιμάνι, στον Δενδροπόταμο, ένταξη των αρχαιολογικών χώρων στη ζωή της πόλης, διαμόρφωση του Επταπυργίου (Γεντί-Κουλέ) και της Βαλκανικής πλατείας στη Νεάπολη, παρεμβάσεις σε πολυκατοικίες και κτήρια με ζωγραφική, πράσινους τοίχους και φυτά στις ταράτσες.
Μίλησε, επίσης, για τον ρόλο των μέσων μαζικής μεταφοράς, με:
*Μελέτη αναδιάρθρωσης του ΟΑΣΘ, εν όψει της λειτουργίας του μετρό.
*Ολοκλήρωση του δικτύου λεωφορειολωρίδων.
*Προώθηση της υλοποίησης θαλάσσιας συγκοινωνιακής σύνδεσης της ανατολικής ακτής Θερμαϊκού, με τον σταθμό του μετρό στην Καλαμαριά και το κέντρο της πόλης, που έχει εξεταστεί επανειλημμένα τα τελευταία 20 χρόνια.
*Λεωφορεία με εναλλακτική ενέργεια σε περιφερειακούς δήμους. *
«Εξασφάλιση πόρων, χρονοδιάγραμμα»
Επισημάνσεις στην υπουργό Περιβάλλοντος, Τίνα Μπιρμπίλη, έκανε ο υποψήφιος δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, σε συνάντηση που είχαν στο περιθώριο της εκδήλωσης. Της είπε ότι:
*Για την υλοποίηση του προγράμματος θα πρέπει να εξασφαλιστούν οι οικονομικοί πόροι.
*Χρειάζεται να καταρτιστεί χρονοδιάγραμμα έργων.
*Πρέπει να εξασφαλιστούν η ενεργός συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης και η Διαδημοτική Συνεργασία.
*Στο νέο σχήμα σχεδιασμού, προώθησης και υλοποίησης των έργων, το οποίο θα πρέπει να «πατάει» στέρεα πάνω σε θεσμικές αλλαγές που θα εγγυώνται την υλοποίηση του προγράμματος, ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα πρέπει να έχει κεντρικό ρόλο.
Με κοινή δήλωσή τους οι υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Ν.Δ., Κυριάκος Μητσοτάκης και Μεταφορών, Σταύρος Καλαφάτης, ανέφεραν μεταξύ άλλων πως «η Θεσσαλονίκη δεν χρειάζεται άλλες μελέτες και περισσότερες διαπιστώσεις» αλλά «συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα κι επαρκή χρηματοδότηση, ώστε πραγματικά να μπορέσει ν' αλλάξει. Η Νέα Δημοκρατία είναι διατεθειμένη να συμβάλει με όλες τις δυνάμεις της σε μία προσπάθεια με τολμηρή και ρεαλιστική κατεύθυνση, θα βρεθεί όμως απέναντι σε λογικές μικροδιευθετήσεων και υποσχέσεων χωρίς αντίκρισμα».
Πηγή enet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου