Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015

ΕΣΜΥΕ: Νέος Καταχρηστικός Πόρος Υπέρ Τρίτων το Τέλος Διακοψιμότητας


Ως ένα νέο καταχρηστικό πόρο υπέρ τρίτων, ίδιας λογικής και υφής με τους πόρους υπέρ τρίτων που σωρηδόν καταργούνται τα τελευταία χρόνια, χαρακτηρίζει ο ΕΣΜΥΕ το τέλος διακοψιμότητας. Σε σχετική επιστολή του προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Πάνο Σκουρλέτη, ο σύνδεσμος των μικρών υδροηλεκτρικών τονίζει ότι πρόκειται για «ένα επί της ουσίας εικονικό μέτρο, χωρίς καμία ουσιαστική αντιπαροχή, το οποίο έρχεται να αποζημιώσει την βιομηχανία για μια υπηρεσία που στην πραγματικότητα δεν απαιτείται να παρέχει».

Αναλυτικά στην επιστολή του ο ΕΣΜΥΕ αναφέρει:
«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Σε συνέχεια της ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στις 20/11/2015 στο ΥΠΕΝ με την οποία μας ανακοινώθηκε η πρόθεση του Υπουργείου να εφαρμόσει το μέτρο της Διακοψιμότητας, θα θέλαμε να σας επισημάνουμε τα εξής:
Είναι απολύτως σαφές, ότι το Μεταβατικό Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού, γνωστό και ως «Τέλος Διακοψιμότητας», που επιβάλλεται αποκλειστικά στους παραγωγούς ΑΠΕ πλην των οικιακών ΦΒ, αποτελεί καθαρά έναν νέο καταχρηστικό πόρο υπέρ τρίτων, ίδιας λογικής και υφής με τους πόρους υπέρ τρίτων που σωρηδόν καταργούνται τα τελευταία χρόνια, και ένα επί της ουσίας εικονικό μέτρο, χωρίς καμία ουσιαστική αντιπαροχή, το οποίο έρχεται να αποζημιώσει την βιομηχανία για μια υπηρεσία που στην πραγματικότητα δεν απαιτείται να παρέχει, ενώ παράλληλα, έχει υπερπολλαπλάσιο κόστος από το κόστος που θα καταβάλλονταν μέσω αντίστοιχων αποδεικτικών διαθεσιμότητας ισχύος - για την εξασφάλιση ισόποσης πραγματικής ισχύος - στην περίπτωση που αυτό ήταν πραγματικά αναγκαίο.
Για τα Μικρά Υδροηλεκτρικά Έργα, η επιβολή του Τέλους Διακοψιμότητας έρχεται να προστεθεί στις ήδη συρρικνωμένες από το Ν. 4254/2014 οικονομικές αποδόσεις των έργων, στην ήδη επιβαλλόμενη επιβάρυνση του 3% που αποδίδουν τα ΜΥΗΕ στις τοπικές κοινωνίες καθώς και στο επιπλέον 1% που αποδίδουν μόνο τα ΜΥΗΕ που είναι εγκατεστημένα σε προστατευόμενες περιοχές στον αντίστοιχο φορέα διαχείρισης.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, η συνολική επιβάρυνση επί των καθαρών μετά φόρων κερδών των ΜΥΗΕ, μόνο λόγω των παραπάνω επιβαλλόμενων τελών, να ανέρχεται συνολικά σε επίπεδα άνω του 30%, καθιστώντας την πιο φθηνά παραγόμενη ενέργεια από ΑΠΕ να είναι η πλέον επιβαρυνόμενη.
Αυτό βέβαια που μας εξέπληξε δυσάρεστα και μας έκανε τεράστια εντύπωση, είναι η απόφαση του υπουργείου να διατηρήσει το ύψος των συντελεστών φορολόγησης (ήτοι του «τέλους διακοψιμότητας») ανά τεχνολογία ΑΠΕ στα ίδια επίπεδα, παρ' όλον που το ετήσιο απαιτούμενο συνολικό ποσό για την κάλυψη του κόστους της διακοψιμότητας μειώθηκε περίπου στο ήμισυ έναντι του αρχικά προβλεπόμενου (από τα 55 εκατ. στα περίπου 22 εκατ. ευρώ).
Αυτό σημαίνει ότι οι παραγωγοί ΑΠΕ θα καταβάλλουν περισσότερο από το διπλάσιο κόστος από το απολύτως απαραίτητο για την κάλυψη του κόστους εφαρμογής του μέτρου, γεγονός που στερείται λογικής, δικαιοσύνης αλλά και τεκμηρίωσης.
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω και παρά την εικόνα που σχηματίστηκε κατά την ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε, ζητούμε τουλάχιστον τα εξής:
α. Την εξ αρχής αναλογική μείωση των συντελεστών που ανακοινώθηκαν ανά τεχνολογία ΑΠΕ, κατά ~50%, έτσι ώστε με την εφαρμογή του μέτρου, η συνολική επιβάρυνση των παραγωγών να μην υπερβαίνει το πραγματικά απαιτούμενο κόστος κάλυψης της διακοψιμότητας.
β. Εφόσον η αλλαγή των συντελεστών δεν είναι εφικτή για οποιοδήποτε λόγο, τότε ο υπολογισμός και η καταβολή του τέλους διακοψιμότητας να γίνεται απολογιστικά σε ετήσια βάση με βάση το πραγματικό ποσό που θα έχει προκύψει από την εφαρμογή των διακοπτόμενων συμβάσεων και θα πρέπει να αποδοθεί στην βιομηχανία.
γ. Για εξασφάλιση του λογαριασμού εξυπηρέτησης του μέτρου της διακοψιμότητας, προτείνεται να γίνεται παρακράτηση από τους παραγωγούς κατά το προηγούμενο έτος ενός έναντι ποσού, το οποίο θα αντιστοιχεί σε εφαρμογή των προτεινόμενων συντελεστών μειωμένων κατά -50%.
δ. Με το παραπάνω περιγραφόμενο τρόπο εξασφαλίζεται καταρχήν το ποσό που απαιτείται για την ασφαλή κάλυψη του προβλεπόμενου κόστους εφαρμογής του μέτρου και παράλληλα αποφεύγεται η ανούσια συσσώρευση (σημαντικού) ανενεργού ταμειακού πλεονάσματος στο τέλος κάθε έτους και η αναίτια επιπρόσθετη επιβάρυνση των παραγωγών ΑΠΕ.
ε. θα πρέπει να υπάρχει ρητή δέσμευση ότι το οποιοδήποτε ταμειακό πλεόνασμα περαιτέρω προκύψει (ακόμη και με την χρήση των μειωμένων κατά -50% συντελεστών αναμένεται πλεόνασμα 2 εκατ. περίπου) θα χρησιμοποιηθεί για την περαιτέρω αναλογική μείωση της επιβάρυνσης συμμέτρως όλων των παραγωγών ΑΠΕ.
Σημαντικότερο όλων είναι ότι, σε κάθε περίπτωση πρέπει οπωσδήποτε να διασφαλιστεί ότι αυτή η επιβάρυνση των παραγωγών θα αναγνωρίζεται ως κόστος τη χρονιά που καταβάλλεται, ώστε να λειτουργεί αφαιρετικά από τα κέρδη και να μην υπόκειται σε φόρο εισοδήματος. Αυτό είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό θέμα και θα πρέπει να υπάρξει σχετική πρόνοια από το Υπουργείο Οικονομικών.
Πιστεύουμε ότι το θέμα της υποστήριξης και της προώθησης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας είναι στις άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου και ότι οι αποφάσεις σας σε σχέση με τα παραπάνω θα είναι επίσης προς αυτήν την κατεύθυνση».

Πηγή energia.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου