Aναθερμαίνεται το ενδιαφέρον για την επέκταση σε ελληνικό έδαφος του αγωγού αερίου Turkish Stream, αυτή τη φορά με πρωτοβουλία των Ιταλών και την υποστήριξη και των Γάλλων, ενώ εντός των ημερών αναμένεται να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των προσφορών για τις έρευνες πετρελαίου στα τρία χερσαία οικόπεδα της Δυτικής Ελλάδας, όπως δήλωσε χθες υψηλόβαθμος αξιωματούχος του υπουργείου Περιβάλλοντος - Ενέργειας.
Μάλιστα για το «οικόπεδο» Αρτας - Πρέβεζας που διεκδικούν τα ΕΛΠΕ και η Energean Oil & Gas τάχθηκε σαφώς υπέρ της συνεργασίας των δύο εταιρειών.
Οσον αφορά στις διαπραγματεύσεις με το κουαρτέτο, είπε ότι ο ΑΔΜΗΕ και οι δημοπρασίες ηλεκτρισμού τύπου ΝΟΜΕ μάλλον θα ενταχθούν στο δεύτερο πακέτο προαπαιτουμένων του Δεκεμβρίου. Είπε ότι παραμένει ανοικτό το θέμα του μάνατζμεντ του ΑΔΜΗΕ, για το οποίο οι Θεσμοί επιμένουν να περάσει σε ιδιώτες και το υπουργείο επιθυμεί να τεθεί υπό τον έλεγχο του Δημοσίου. Πρόσθεσε ότι, θα εξεταστεί η εναλλακτική λύση της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου του Διαχειριστή σε περίπτωση που δεν περπατήσει το σενάριο της ανταλλαγής μετοχών, προκειμένου να αποζημιωθεί η ΔΕΗ για τη μεταβίβαση του 51% του ΑΔΜΗΕ στο Δημόσιο.
Αποτίμησε την αξία του 51% των μετοχών του ΑΔΜΗΕ σε περίπου 450 εκατ. ευρώ και είπε ότι οι Θεσμοί έχουν καταρχήν αποδεχτεί τη λύση που προτείνει το υπουργείο. Για το υπόλοιπο 49% των μετοχών δήλωσε ότι θα μείνουν στη ΔΕΗ υπό μορφή προνομιούχων μετοχών (χωρίς δικαίωμα ψήφου) και διευκρίνισε ότι αν τελικώς επικρατήσει η λύση του swap των μετοχών, τότε αυτή θα γίνει με πακέτα μετοχών που κατέχει το Δημόσιο σε άλλες εταιρείες, π.χ. ΕΛΤΑ, ΕΥΔΑΠ, ΕΛΠΕ και για μερίδια τα οποία δεν έχουν μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ προς πώληση.
Οσον αφορά στο ιδιωτικό μάνατζμεντ που ζητούν οι Θεσμοί, ενδιαφέρον παρουσιάζει το σχόλιο του ιδίου στελέχους ότι στην Ιταλία το μάνατζμεντ ασκεί ιδιωτική εταιρεία που έχει μόλις το 5% των μετοχών του αντίστοιχου Διαχειριστή, σε συνδυασμό με την αναφορά στους ιδιώτες, μετόχους στο 49% της ΔΕΗ.
Εξάλλου άφησε ανοικτό το χρονοδιάγραμμα των αλλαγών στον ΑΔΜΗΕ, λέγοντας ότι αν προκριθεί η λύση της ανταλλαγής μετοχών θα προχωρήσει πιο γρήγορα, ενώ αν αποφασιστεί η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, τότε θα απαιτηθεί περισσότερος χρόνος.
Αγωγοί
Την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με την κοινοπραξία του αγωγού αερίου ΤΑΡ και την υπογραφή στη Σόφια στις 10 Δεκεμβρίου της τελικής επενδυτικής απόφασης για τον αγωγό Ελλάδας - Βουλγαρίας (IGB) ανακοίνωσε χθες ο αξιωματούχος του υπουργείου. Δήλωσε ότι μετά τη συμφωνία που επετεύχθη με τον ΤΑΡ θα υπάρξει τροποποίηση της υφιστάμενης σύμβασης, που θα υπογραφεί από τις δύο πλευρές και θα κατατεθεί προς κύρωση στη Βουλή. Οι βασικές αλλαγές είναι ότι η κοινοπραξία θα καταβάλει αποζημίωση για τη δημόσια γη και για τα δάση απ' όπου θα διέλθει ο αγωγός και ότι διπλασιάστηκε στα 32 εκατ. ευρώ από 16 εκατ. ευρώ η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη του ΤΑΡ. Το ποσό θα καταβληθεί σε μία πενταετία στις τοπικές κοινωνίες.
Τέλος για τον Turkish Stream δήλωσε ότι συζητείται πλέον με πρωτοβουλία των Ιταλών, η όδευση του αγωγού στην Ελλάδα με προορισμό την Ιταλία, μέσω της αναβίωσης του υποθαλάσσιου αγωγού ITGI. Δήλωσε ότι η Μόσχα δεν αντιτίθεται στη νέα διαδρομή.
(Πηγή: Ημερησία)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου