Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2015

Η Είσπραξη των Τούρκων Από το Αέριο και ο Πήχης της Αθήνας


Σε 95,5 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο, ανέρχονται τα τέλη που θα εισπράττει η Τουρκία, για τη διέλευση από τα εδάφη της του αγωγού ΤΑΝΑΡ, συνέχεια του οποίου αποτελεί ο αγωγός ΤΑΡ με διέλευση από ελληνικό έδαφος.

Το ακριβές ποσό (που οι δύο πλευρές κρατούσαν μυστικό) αποκάλυψε πριν λίγες μέρες, για τους δικούς του λόγους, με άρθρο του σε τουρκική εφημερίδα ο γενικός διευθυντής της Socar Τουρκίας Kenan Yavuz. Το ποσό, σύμφωνα με τα όσα ο ίδιος είπε, αντιστοιχεί στην πλήρη λειτουργία του αγωγού για 16 δισ. κυβικά μέτρα το χρόνο περί το 2022.

Μεταφέρουμε την είδηση, επειδή πολύ συχνά και με κάθε κατάλληλη ευκαιρία, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης, αναφέρεται στη συμφωνία της εταιρείας του αγωγού με το Ελληνικό Δημόσιο, η οποία υπεγράφη πριν από περίπου τρία χρόνια, χωρίς καμία αναφορά στην καταβολή τελών διέλευσης. Η μη καταβολή τελών διέλευσης, αιτιολογήθηκε τότε από τις σχετικές προβλέψεις της κοινοτικής νομοθεσίας, προκειμένου να ενισχύονται οι διασυνοριακές συναλλαγές. 

Με δεδομένο λοιπόν ότι και η σημερινή, αλλά και η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου υπό τον Παναγιώτη Λαφαζάνη, διαπραγματεύονται με την εταιρεία του αγωγού ΤΑΡ για την εξασφάλιση ωφελημάτων, καλό είναι να έχουμε συγκριτικά στοιχεία, ώστε να αξιολογήσουμε τις όποιες «βελτιώσεις» της συμφωνίας επιτευχθούν.

Αρκεί να έχουμε υπ΄όψιν μας, ότι ο αγωγός ΤΑΝΑΡ έχει μήκος περίπου 1.900 χιλιόμετρα και θα μεταφέρει 16 δισ. κυβικά μέτρα, ενώ ο αγωγός ΤΑΡ σε ελληνικό έδαφος 550 χιλιόμετρα και θα μεταφέρει 10 δισ. κυβικά μέτρα. Έτσι η ελληνική αντιστοιχία στα τέλη διέλευσης από Τουρκία, είναι της τάξης των 17,5 εκατομμυρίων το χρόνο.

(euro2day.gr, "Ο Χαμαιλέων της Αγοράς")

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου