Σε φάση υλοποίησης του στόχου της να υπάρχει σε κάθε µοντέλο της µια ηλεκτροϋβριδική έκδοση βρίσκεται η Volvo Cars. Σηµειώνεται ότι ήδη το XC90 έχει την T8 Twin Engine έκδοση, υπάρχει το V60 PHEV, ενώ ανακοινώθηκε και η T5 Twin Engine. Αφετηρία αποτελεί η δηµιουργία της νέας πλατφόρµας CMA, πάνω στην οποία θα «χτιστεί» ένα πλήρως ηλεκτροκίνητο µοντέλο που θα λανσαριστεί σε περίπου τέσσερα χρόνια.
Το πιθανότερο είναι πως το φουλ BEV (Battery Electric Vehicle) θα βασιστεί σε κάποιο SUV/crossover της εταιρείας, αφενός για να υπάρξει αντίπαλος για το Tesla Model X και αφετέρου για να χωρέσουν οι µεγάλης χωρητικότητας µπαταρίες που θα εξασφαλίζουν στο όχηµα αυτονοµία έως 500 km, όπως αναφέρει το βρετανικό Autocar. Στα σχέδια της Volvo εντάσσεται και η παραγωγή ενός hatchback µικρότερου από τo V40 (το τελευταίο θα κυκλοφορήσει το 2017), το οποίο θα αποτελέσει τον διάδοχο του C30 και θα διαθέτει plug-in υβριδική εκδοχή. Αξιοσηµείωτο είναι πως η εταιρεία θεωρεί ότι η περίοδος 2020-25 θα είναι κρίσιµη για την αποδοχή των EV µοντέλων, ενώ προβλέπει ότι µέχρι το 2030 το 10% των πωλήσεών της θα αφορά σε ηλεκτροϋβριδικά µοντέλα της, τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα ασύρµατης φόρτισης.
Νέας γενιάς κινητήρες, µεγαλύτερη αυτονοµία
Οπως η SPΑ, έτσι και η CMA είναι µια µεταβλητή πλατφόρµα που θα
υποδέχεται τους νέας γενιάς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου της Volvo,
καθώς και ηλεκτροϋβριδικά συστήµατα πρόωσης. Ηδη οι Σουηδοί έχουν
ανακοινώσει την T5 Twin Engine (µια µικρότερης κλίµακας plug-in εκδοχή
του XC90 T8). Μάλιστα, οι φήµες αναφέρουν πως µέχρι το τέλος αυτής της
δεκαετίας θα δούµε το C40 (που θα διαδεχθεί το C30), ενώ το 2019 θα
κυκλοφορήσει και ένα φουλ ηλεκτρικό µικροµεσαίο µε αυτονοµία έως 500 km.Νωρίτερα, το 2017, θα ξεκινήσει η παραγωγή της επόµενης γενιάς V40, που θα βασίζεται στην καινούργια τεχνολογική πλατφόρµα, όπως και οι παρεµφερείς εκδόσεις αµαξωµάτων (Cross Country). Λογικά, το EV θα βασίζεται στο νέο V40, που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Ghent στο Βέλγιο. Ωστόσο, υπάρχει περίπτωση η παραγωγή του ηλεκτρικού να δροµολογηθεί δίπλα στο νέο S60, που θα κατασκευάζεται στο νέο εργοστάσιο της Volvo στη νότια Καρολίνα των ΗΠΑ. Στη συγκεκριµένη µονάδα έχουν επενδυθεί 500 εκατοµµύρια δολάρια, µε στόχο την παραγωγή 100.000 αυτοκινήτων το χρόνο.
Εξοµοιωτής πλαισίου Vi-Grade
Αλλη µια πρωτιά στον τοµέα της καινοτοµίας πρόσθεσε η Volvo Cars στον ήδη µεγάλο κατάλογο της πολύχρονης ιστορίας της. Eγινε ο πρώτος premium κατασκευαστής αυτοκινήτων που προµηθεύτηκε τον πλέον προηγµένο εξοµοιωτή πλαισίου παγκοσµίως, γνωστό και ως Vi-Grade, προκειµένου να εξελίξει την επόµενη γενιά των µοντέλων της. Πρόκειται για τον ίδιο εξοπλισµό που χρησιµοποιούν γνωστοί κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων, όπως η Ferrari και η Porsche.
Μέσω αυτού του εξοµοιωτή θα µπορούν οι µηχανικοί της Volvo να εργάζονται πάνω σε χαρακτηριστικά που συνθέτουν κορυφαία οδική συµπεριφορά (driving dynamics), όπως η ευστάθεια στην υψηλή ταχύτητα, το τέλειο «ζύγισµα» και οι εκτενείς ρυθµίσεις για διαφορετικά οδηγικά σενάρια.
Η χρήση του Vi-Grade επιτρέπει τη γρήγορη δοκιµή των διάφορων µηχανικών επιλογών, καθώς η εµπειρική κρίση ενός πραγµατικού οδηγού-δοκιµαστή συνδυάζεται µε την αντικειµενική ανάλυση δεδοµένων µέσω υπολογιστή. Στα χαρακτηριστικά του περιλαµβάνονται µεταξύ άλλων και η εικονική πρόσβαση σε διάφορα περιβάλλοντα και σε απαιτητικές πίστες δοκιµών, όπως το πασίγνωστο γερµανικό Nürburgring. Ο νέος εξοµοιωτής παρέχει επίσης περισσότερη ελευθερία για καινοτοµία στη φάση εξέλιξης των πρωτοτύπων, αλλά και µικρότερο χρόνο εξέλιξης, συµβάλλοντας στην επίτευξη µιας συναισθηµατικά έντονης οδηγικής εµπειρίας.
(Πηγή: «Καθημερινή»)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου