Κυριακή 28 Οκτωβρίου 2012

Η Φημολογία «Πάγωσε» τις Μετατροπές Υγραερίου


Ραγδαία πτώση στη ζήτηση εγκατάστασης συστημάτων υγραεριοκίνησης, που ανά περιπτώσεις κυμαίνεται μεταξύ 70% και 90%, σημειώθηκαν το τελευταίο διάστημα. Αιτία, η φημολογία περί αύξησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του υγραερίου κίνησης κατά 164%, γεγονός που θα καθιστούσε ουσιαστικά ασύμφορη τη μετατροπή βενζινοκίνητων οχημάτων σε υγραεριοκίνητα. Για το θέμα, ωστόσο, επίσημη ανακοίνωση από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς δεν υπήρξε.
Μέχρι και τα τέλη του περασμένου Αυγούστου, εγκατάσταση συστήματος υγραεριοκίνησης είχαν κάνει 27.478 οχήματα, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων. Το 2011 ο αριθμός τους είχε ανέλθει σε 24.525, ενώ το 2010 ήταν έξι φορές μικρότερος: μόλις 4.074 οχήματα είχαν προβεί στην ανάλογη μετατροπή. Ουσιαστικά, από το 2010 στο 2011 καταγράφηκε αύξηση 501% και από το 2011 στο 2012, αντίστοιχα, 65,2%. Συνολικά, δηλαδή, την τελευταία διετία έχουν γίνει σε περίπου 1.200 συνεργεία ανά την Ελλάδα εγκαταστάσεις συστημάτων υγραεριοκίνησης σε 56.077 οχήματα. Σε αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται τα συστήματα που έχουν τοποθετηθεί αλλά ακόμα δεν έχουν δηλωθεί και δεν έχουν ελεγχθεί από το ΚΤΕΟ.


Εκαναν προσφορές
Το κόστος για τη μετατροπή ξεκινάει από 600 με 800 ευρώ και μπορεί να φθάσει ανά περιπτώσεις και τις 2.000 ευρώ, αναλόγως με τον κινητήρα. Η συγκυρία της οικονομικής κρίσης οδήγησε πολλούς επαγγελματίες εγκατάστασης την περασμένη χρονιά να προβούν σε γενναίες προσφορές -και μέσα από ιστοσελίδες προσφορών (Groupon, Goldendeals, κ.ο.κ.)- οι οποίες μπορεί να άγγιξαν και το 50% για αγορά και εγκατάσταση συστήματος LPG (Liquified Petroleum Gas). Ενα σύστημα για τετρακύλινδρο κινητήρα προσφερόταν έναντι 799 ευρώ αντί 1.590 ευρώ, άλλο για εξακύλινδρο με 1.099 ευρώ αντί 1.890 ευρώ και άλλο για οκτακύλινδρο έναντι 1.399 ευρώ αντί για 2.290 ευρώ. Εκτός από προσφορές όπως οι παραπάνω, προσφέρεται αποπληρωμή μέσω δόσεων με κάρτα, που μπορεί να ξεκινούν από 45 ευρώ τον μήνα. «Ο Σεπτέμβριος κινήθηκε ικανοποιητικά σε ό,τι αφορά την πώληση της υγραεριοκίνησης. Ο κόσμος γύριζε από το καλοκαίρι του και ερχόταν να βάλει υγραέριο στα αυτοκίνητά του. Εδώ και δέκα μέρες, όμως, όλοι με ρωτούν τι θα γίνει με την τιμή. Η δουλειά έπεσε σχεδόν 80%», λέει ο κ. Γιάννης Καραδήμας, υπεύθυνος υγραερίου σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο στο Μοσχάτο.
Το κόστος του υγραερίου ανέρχεται σχεδόν στο μισό της σημερινής τιμής της αμόλυβδης: σήμερα πωλείται προς 0,81 ευρώ/ λίτρο ενώ η βενζίνη κυμαίνεται στο 1,70 ευρώ/λίτρο. Η φημολογία των τελευταίων ημερών ώθησε επαγγελματίες του χώρου να αποσαφηνίσουν τα τι και τα πώς. «Το υγραέριο κίνησης φορολογείται με 200 ευρώ τον τόνο, που ισούται με 1.800 λίτρα υγραερίου περίπου», σημειώνεται σε ανακοίνωση της εταιρείας Μανώλογλου, με μακρόχρονη παρουσία στο αντικείμενο. «Αυτό σημαίνει 200 ευρώ διά 1.800 λίτρα, ισούται με 0,1111 φόρου ανά λίτρο. Σε διάφορα δημοσιεύματα φημολογείται ότι ο φόρος θα φτάσει ενδεχομένως στα 330,00 ευρώ ανά τόνο (330 ευρώ διά 1.800 λίτρα ισούται 0,183 λεπτά ανά λίτρο). Σε περίπτωση νέας ανατίμησης στο υγραέριο, η διαφορά θα είναι χονδρικά 0,0722 λεπτά ανά λίτρο υγραερίου. Ένας καταναλωτής που σήμερα έβαζε 50 λίτρα υγραέριο στο αυτοκίνητό του πλήρωνε 50 επί 0,88 = 44 ευρώ, σε περίπτωση ισχύος των παραπάνω, θα καταβάλλει 50 επί 0,95 = 47,50 ευρώ».
(από την εφημερίδα "Καθημερινή")

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου