Δραματική αύξηση των αερίων που συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου διαπίστωσε έρευνα του Πολυτεχνείου της Νορβηγίας, για τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όταν το ηλεκτρικό ρεύμα παράγεται σε μονάδες καύσης άνθρακα.
Η έκθεση του Πανεπιστημίου Επιστημών και Τεχνολογίας της Νορβηγίας διαπίστωσε επίσης ότι τα εργοστάσια κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων παράγουν μεγαλύτερο όγκο τοξικών αποβλήτων από ό,τι οι συμβατικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι ερευνητές υπογραμμίζουν, ωστόσο, ότι η χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων –υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις– συνεχίζει να αποτελεί σωστή επιλογή.
Η επιστημονική ομάδα μελέτησε τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τον κύκλο ζωής συμβατικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εξετάζοντας τους τρόπους με τους οποίους η κατασκευή, η χρήση και η ανακύκλωση ενός αυτοκινήτου επηρεάζουν το περιβάλλον, όπως εξηγεί ο επικεφαλής της μελέτης, καθηγητής Ανερς Χάμερ Στρόμαν. «Η κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποδείχθηκε ενεργειακά πιο δαπανηρή από εκείνη των συμβατικών. Η ικανότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να ενισχύσουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου είναι, έτσι, διπλάσια εκείνης των συμβατικών αυτοκινήτων», αναφέρει η μελέτη.
Την ίδια ώρα, η κατασκευή μπαταριών και ηλεκτρικών κινητήρων απαιτεί μεγαλύτερο όγκο τοξικών ορυκτών, όπως νικέλιο, χαλκό και αλουμίνιο. Η έκθεση αποδεικνύει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πλήξει σημαντικά το περιβάλλον, πριν καν κυκλοφορήσουν στους δρόμους. Η έκθεση τονίζει, όμως, πως, αν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια, που δεν παράγεται από την καύση άνθρακα ή άλλων ορυκτών καυσίμων, θα μπορούσαν να «μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές καυσαερίων στην ατμόσφαιρα». Σε περιοχές του κόσμου όπου το ηλεκτρικό ρεύμα παράγεται με την καύση λιγνίτη, άνθρακα ή άλλων ορυκτών καυσίμων, όμως, η χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει την ικανότητα να βλάψει –αντί να προστατεύσει– το περιβάλλον.
Η μελέτη των Νορβηγών επιστημόνων επισημαίνει ότι, όσο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα κινείται ένα αυτοκίνητο στην Ευρώπη, τόσο θα εδραιώνει την «υπεροχή» του έναντι των βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων οχημάτων. «Αν υποθέσουμε ότι η ζωή ενός οχήματος είναι της τάξης των 200.000 χλμ., ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα έχει εκπέμψει 29% λιγότερα σωματίδια από ένα βενζινοκίνητο και 20% λιγότερα από ένα ντιζελοκίνητο όχημα», αναφέρει η μελέτη.
Η διαρκής τεχνολογική βελτίωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης σημαίνει, όμως, ότι οι διαφορές αυτές θα συρρικνωθούν με το πέρας του χρόνου. «Αν σκοπεύετε να αποκτήσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ελέγξτε πρώτα την πηγή του ηλεκτρικού σας ρεύματος για τις περιβαλλοντικές του επιπτώσεις και αμέσως μετά κοιτάξτε προσεκτικά την εγγύηση των μπαταριών του, που αποκαλύπτουν την πραγματική διάρκεια της ζωής τους», καταλήγει ο καθηγητής Στρόμαν.
(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 06/10/2012)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου