Νέες αγορές αναζητούν διακαώς οι ευρωπαϊκές εταιρείες ηλεκτρισμού, στην προσπάθειά τους να ανακτήσουν την χαμένη κερδοφορία και να ξεπεράσουν την κρίση που περνούν εξαιτίας της διείσδυσης των ΑΠΕ και της απώλειας ανταγωνιστικότητας.
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του διευθύνοντα της γερμανικής RWE, Πίτερ Τέριουμ, ο οποίος είπε ότι «οι εταιρείες ηλεκτρισμού περνάνε την χειρότερη δομική κρίση στην ιστορία της αγοράς ενέργειας». Μπορεί η δική του εταιρεία να έχει δεχτεί ιδιαίτερα σοβαρό πλήγμα από την κατάσταση που επικρατεί στην γερμανική αγορά, αλλά και οι υπόλοιποι ευρωπαϊκοί όμιλοι δεν βρίσκονται σε πολύ καλύτερη θέση.
Όλοι τους αναζητούν τρόπους να περιορίσουν τα κόστη, ενώ παράλληλα προσπαθούν να επεκταθούν σε νέες αγορές, είτε γεωγραφικά, είτε θεματικά. Το κυρίαρχο σύνθημα για αρκετές από αυτές τις εταιρείες είναι το να γίνουν πάροχοι ενεργειακών υπηρεσιών και όχι μόνο ηλεκτρισμού. Ο δρόμος αυτός περνάει, όπως είναι φυσικό, μέσα από τα σπίτια των καταναλωτών, μέσω της δημιουργίας έξυπνων δικτύων, της εγκατάστασης έξυπνων μετρητών και ούτω καθεξής. Το αν θα αποδειχτούν αυτές οι πρωτοβουλίες «έξυπνες» και στην πράξη, απομένει να φανεί.
Η είσοδος όμως στην αγορά των ενεργειακών υπηρεσιών δεν είναι τόσο εύκολη υπόθεση, καθώς δραστηριοποιούνται ήδη ειδικευμένες εταιρείες στον συγκεκριμένο τομέα, ενώ τον έχουν βάλει στο στόχαστρο και μεγαθήρια όπως ηGoogle και άλλες εταιρείες πληροφορικής.
Η κυρίαρχη νοοτροπία αυτή τη στιγμή θέλει στο μέλλον μια συνεργασία των ενεργειακών ομίλων με τις τηλεπικοινωνίες, ώστε να έχει ο μέσος καταναλωτής την δυνατότητα να παρακολουθεί από το κινητό του την ενεργειακή κατανάλωση της κατοικίας του και άλλα παρόμοια. Τώρα το αν ζήτησε ποτέ ο καταναλωτής αυτού του είδους τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, είναι άλλο θέμα…
Πηγή energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου