Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας δημοσίευσε σήμερα την Απόφαση ΡΑΕ 665/2013«Οδηγίες για τη βελτίωση και εκσυγχρονισμό του Προγράμματος «Εγγυημένες Υπηρεσίες» του Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.)», καθώς και τη σχετική Εισήγηση της αρμόδιας Μονάδας Προστασίας Καταναλωτών και Περιβάλλοντος της ΡΑΕ, με στόχο την πληρέστερη ενημέρωση των καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας.
Το Πρόγραμμα «Εγγυημένες Υπηρεσίες» ή «Χάρτης Υποχρεώσεων προς τους Καταναλωτές» (ΧΥΚ) του ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. περιλαμβάνει επί του παρόντος έντεκα (11) διακριτές υπηρεσίες, για την παροχή των οποίων αναλαμβάνονται συγκεκριμένες χρονικές δεσμεύσεις ολοκλήρωσης από την πλευρά του Διαχειριστή. Σε περίπτωση που δεν τηρηθεί κάποια από τις προθεσμίες αυτές, ο ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. καταβάλλει στον καταναλωτή συγκεκριμένο ποσό, ως οικονομική ρήτρα (αποζημίωση), μετά από αίτηση του καταναλωτή προς την εταιρεία.
Η ΡΑΕ, σε συνεργασία με το ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε., προωθεί τη σταδιακή βελτίωση του υφιστάμενου «Χάρτη Υποχρεώσεων προς τους Καταναλωτές» της Εταιρείας Διανομής, μέσω της αναμόρφωσης και του εκσυγχρονισμού του, λαμβάνοντας υπ’ όψη την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των καταναλωτών και τις διεθνείς πρακτικές, παράλληλα βέβαια με την υφιστάμενη οικονομική κατάσταση της χώρας και, κατά συνέπεια, τις οικονομικές δυνατότητες της εμπλεκόμενης εταιρείας (ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.).
Μετά από στενή συνεργασία της ΡΑΕ με το ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε., για τον επανασχεδιασμό του ΧΥΚ και τη βελτίωσή του, προκειμένου το Πρόγραμμα αυτό να λειτουργήσει ουσιαστικά ως μηχανισμός ρύθμισης για την αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχονται στους καταναλωτές, στο πλαίσιο άσκησης της μονοπωλιακής δραστηριότητας του Διαχειριστή του Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, η ανωτέρω Απόφαση της ΡΑΕ παρέχει συγκεκριμένες οδηγίες και κατευθύνσεις προς το ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε., προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί για τη βελτίωση του ΧΥΚ.
Οι βασικές οδηγίες που περιλαμβάνονται στην εν λόγω Απόφαση 665/2013 της ΡΑΕ είναι οι εξής:
· Ο επανασχεδιασμός και η ολοκλήρωση της επικαιροποίησης και βελτιστοποίησης του προγράμματος «Εγγυημένες Υπηρεσίες» του ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. σε δύο (2) διαδοχικές χρονικές περιόδους, η πρώτη από 01.04.2014 έως 31.12.2015 και η δεύτερη από 01.01.2016 και εντεύθεν.
· Κατά την πρώτη περίοδο, σε περίπτωση αστοχίας τήρησης των προβλεπομένων προθεσμιών θα καταβάλλεται συγκεκριμένη οικονομική ρήτρα, ανά παρεχόμενη υπηρεσία.
· Η οικονομική ως άνω ρήτρα θα καταβάλλεται αυτόματα, συγκεντρωτικά ανά εξάμηνο, χωρίς τη διαδικασία υποβολής αίτησης από τον καταναλωτή και με άμεση έναρξη εφαρμογής του μέτρου από 01.04.2014.
· Θα υποβληθεί εγγράφως στη ΡΑΕ, το αργότερο μέχρι τις 15 Μαρτίου 2014, προκειμένου να εγκριθεί και τεθεί σε ισχύ, η τελική πλήρης πρόταση για το νέο Πρόγραμμα «Εγγυημένες Υπηρεσίες» της πρώτης περιόδου (01.04.2014-31.12.2015), η οποία πρόταση θα περιλαμβάνει: (α) τις συμφωνημένες με το Διαχειριστή δεκατέσσερις (14) διακριτές «Εγγυημένες Υπηρεσίες» με πλήρη και αναλυτικό τρόπο, τις δεσμευτικές προθεσμίες και τις αντίστοιχες οικονομικές ρήτρες, (β) τους συγκεκριμένους τρόπους επικοινωνίας του Προγράμματος στους καταναλωτές (πλέον της ήδη ισχύουσας ενημέρωσης από την ιστοσελίδα του ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.), και (γ) την αναλυτική καταγραφή των μεθόδων και συστημάτων άντλησης και επεξεργασίας δεδομένων, του ελέγχου τήρησης των ανωτέρω δεσμεύσεων, και των αποτελεσμάτων εφαρμογής των ανωτέρω μέτρων.
Πηγή energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου