Η ιταλική Eni μεγεθύνει τους στόχους παραγωγής της για τα επόμενα χρόνια, ποντάροντας σε νέες ανακαλύψεις υδρογονανθράκων ανά τον κόσμο. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα, Πάολο Σκαρόνι, ο σκοπός είναι μια αύξηση 3% ετησίως, ο οποίος χαρακτηρίζεται ρεαλιστικός με βάση την ανακάλυψη 1 δις βαρελιών πετρελαίου κάθε χρόνο από το 2008 μέχρι σήμερα.
Συνολικά, η εταιρεία θα ξεκινήσει 60 διαφορετικά σχέδια σε περιοχές όπως η Νορβηγία, η Ρωσία, η Βενεζουέλα, η Αγκόλα, η Αφρική και το Καζακστάν, ώστε να αυξηθεί η παραγωγή της κατά 700.000 βαρέλια σε βάθος τριετίας. Μάλιστα, σε ορίζοντα 5-6 ετών, αναμένεται να φτάσει τα 2,5 εκατ. βαρέλια ανά ημέρα, έναντι 1,68 εκατ. βαρελιών πέρυσι.
Οι περισσότεροι αναλυτές δεν θεωρούν εφικτή μια τόσο μεγάλη αύξηση, δεδομένων των προβλημάτων που έχει αντιμετωπίσει η Eni σε περιπτώσεις όπως το Καζακστάν, αλλά είναι βέβαιο ότι θα σημειωθεί μια ικανή άνοδος της παραγωγής παρόλα αυτά.
Όπως είναι φυσικό, οι επενδύσεις που θα χρειαστούν για όλα αυτά αναμένονται τεράστιες. Η διοίκηση του ομίλου τις υπολογίζει σε 39,1 δις ευρώ από το 2011 ως το 2014 και σε 44,8 δις από το 2012 ως το 2015. Μονάχα στις έρευνες και την εξερεύνηση, οι δαπάνες θα αυξηθούν κατά 50% από τα 3,6 δις στα 5,5 δις ευρώ. Ο κ. Σκαρόνι πάντως τονίζει ότι με αυτές τις ακριβές τιμές πετρελαίου που παρατηρούνται σήμερα, οι επενδύσεις της Eni καθίστανται ευκολότερες.
Ένα ακόμα στοιχείο που έχει ενδιαφέρον είναι και η απόφαση της ιταλικής κυβέρνησης για πώληση του μεριδίου 52% της Eni επί του δικτύου φυσικού αερίου, αλλά και του μεριδίου 33% που διαθέτει επί της πορτογαλικής Galp.
Η Eni, αλλά και ο ίδιος ο Σκαρόνι, έχουν αποδείξει ότι διαθέτουν καλά αντανακλαστικά σε ότι αφορά τις διεθνείς εξελίξεις και δη και τις συστημικές. Όταν έγινε η επανάσταση στη Λιβύη, ο Σκαρόνι μπήκε σε ένα ελικόπτερο ένα μήνα μετά και συναντήθηκε στη Βεγγάζη με τους εξεγερμένους, ώστε να διασφαλίσει τα συμφέροντα της εταιρείας του.
Πρόσφατα, σε συνέντευξη που παραχώρησε στους Financial Times, στάθηκε στην εμπειρία που έχει η Eni στο να δουλεύει σε «δύσκολα» περιβάλλοντα, υπό αντίξοες πολιτικές συνθήκες. Αναφορικά με τους αγωγούς, τόνισε ότι αν και η κάθε ευρωπαϊκή χώρα διαθέτει ένα αξιόλογο δίκτυο, εντούτοις οι διασυνδέσεις μεταξύ τους δεν είναι όσο καλές θα έπρεπε.
«Από την πλευρά της ενεργειακής ασφάλειας, θα μπορούσαμε να περάσουμε ένα χειμώνα δίχως φυσικό αέριο. Σκεφτείτε πόσο σχετικό θα ήταν πολιτικά. Είναι πιο σημαντικό από τον αγωγό Nabucco», κατέληξε.
Πηγή energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου