Παρά την απόφαση της κοινοπραξίας του Σαχ Ντενίζ να απορρίψει τον αγωγό ITGI, ο κ. Έλιο Ρουτζέρι του IGI επιμένει να υπογραμμίζει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του έργου, τα οποία είναι η ευελιξία, η δυνατότητα σταδιακής αναβάθμισης της χωρητικότητας, αλλά και η ύπαρξη ήδη έτοιμων υποδομών τις οποίες και θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί.
Ιδιαίτερη σημασία για το Νότιο Διάδρομο, έχουν σύμφωνα με τα όσα δήλωσε χθες στο συνέδριο του Economist, στην Αθήνα, ο κ. Ρουτζέρι, τα επιμέρους έργα του IGI και του IGB, δηλαδή των αγωγών που θα συνδέσουν την Ελλάδα με την Ιταλία και τη Βουλγαρία. Για το πρώτο, αναμένεται να ληφθεί η τελική επενδυτική απόφαση στις αρχές του 2013, ενώ στην περίπτωση του δεύτερου αγωγού στα τέλη του 2012.
Ο διευθυντής του IGI δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι γενικότερα το έργο του ITGI διαθέτει πολλαπλές πηγές και προορισμούς για το φυσικό αέριο που θα μεταφέρει, υπονοώντας ότι ενδέχεται να βρεθούν ποσότητες άλλες, πλην του Σαχ Ντενίζ. Αν και δεν το ανέφερε ρητά, πιθανώς ο κ. Ρουτζέρι εννοούσε τις πηγές της ΝΑ Μεσογείου, δηλαδή της Κύπρου και του Ισραήλ.
Από την πλευρά του, o υπεύθυνος του αγωγού ΤΑΡ για την Ελλάδα, κ. Rikard Scoufias, τόνισε, μιλώντας στο ίδιο συνέδριο, ότι η απόφαση της κοινοπραξίας του Σαχ Ντενίζ να αποκλείσει τον ITGI ήταν «ομόφωνη και οριστική».
Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι η Ελλάδα έχει κάθε συμφέρον να συνδράμει στην υλοποίηση του ΤΑΡ λέγοντας ότι είναι ο μοναδικός που διέρχεται από τη χώρα και ταυτόχρονα η κατασκευή του σημαίνει ξένες επενδύσεις ύψους 1,5 δισ. ευρώ, 2000 άμεσες θέσεις εργασίας και ενίσχυση του περιφερειακού ρόλου της χώρας.
Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι η Ελλάδα έχει κάθε συμφέρον να συνδράμει στην υλοποίηση του ΤΑΡ λέγοντας ότι είναι ο μοναδικός που διέρχεται από τη χώρα και ταυτόχρονα η κατασκευή του σημαίνει ξένες επενδύσεις ύψους 1,5 δισ. ευρώ, 2000 άμεσες θέσεις εργασίας και ενίσχυση του περιφερειακού ρόλου της χώρας.
Πηγή energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου