Τις τελευταίες “πινελιές” βάζουν τα συναρμόδια Υπουργεία στον “Πράσινο Δακτύλιο” ο οποίος σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου του 2012 και όχι από την 1η Μαϊου. Παράλληλα θα υπάρχουν και αλλαγές οι οποίες έχουν να κάνουν κυρίως με τα παλιά επιβατικά αυτοκίνητα τα οποία τελικά θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν κανονικά εντός του Δακτυλίου υπό το καθεστώς των μονών-ζυγών ενώ αρχικά υπήρξε η πρόθεση να μην επιστρέπεται να κυκλοφορούν εντός του Δακτυλίου τις ημέρες και ώρες που ισχύει το μέτρο.
Ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής κ. Αρης Αλεξόπουλος μιλώντας στην “ΗτΣ” τόνισε μεταξύ άλλων πως: “Οι αλλαγές στον Πράσινο Δακτύλιο έγιναν ώστε το μέτρο να αποδώσει τα μέγιστα ενώ παράλληλα να αποκτήσει και ένα κοινωνικό πρόσωπο για τους πολίτες που έχουν στην κατοχή τους κάποιο παλιό ΙΧ αλλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να το αντικαταστήσουν. Αλλωστε σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπ. Μεταφορών τα παλιά ΙΧ έχουν μειωθεί πάρα πολύ και ο αριθμός τους είναι τόσο μικρός που δεν μπορεί να επηρρεάσει αρνητικά το περιβάλλον λόγω υπερβολικών εκπομπών ρύπων. Επίσης η κίνηση των παλαιών ΙΧ θα διεξάγεται υπό το καθεστώς των μονών-ζυγών όπως και των υπολοίπων επιβατικών με εξαίρεση των νέων μοντέλων που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro5 με 1η άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/1/2011 και βέβαια εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γρ./χλμ., ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο).”.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της “ΗτΣ” για τα οχήματα με υβριδικό κινητήρα (ηλεκτρικό/συμβατικού καυσίμου) επιτρέπεται η κυκλοφορία εντός του δακτυλίου χωρίς κανέναν περιορισμό και στα οχήματα τεχνολογίας EURO IV εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km.
Ολα τα υπόλοιπα οχήματα που δεν εμπίπτουν σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες επιτρέπεται να κινούνται εντός του δακτυλίου με το εκ περιτροπής σύστημα «μονών – ζυγών», σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη ΔΜΕΟ/οικ./3019/στ/0967/Φ.911/2011 (ΦΕΚ Β'1640) όπως εκάστοτε τροποποιείται και ισχύει,
Οι απαγορεύσεις
Το θέμα των φορτηγών απασχόλησε πάρα πολύ τα στελέχη της κυβέρνησης καθώς σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες του ΕΜΠ τα παλιά φορτηγά αποτελούν τη βασική αιτία ρύπανσης της Αττικής. Μάλιστα σύμφωνα με το γ.γ. Του ΥΠΕΚΑ κ. Α. Αλεξόπουλο εξετάζεται να δοθεί μια χρονική παράταση στους ιδιοκτήτες των παλαιών φορτηγών ώστε να τα αντικαταστήσουν με νεότερα και σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπ. Μεταφορών κυκλοφορούν περίπου 65.000 οχήματα εκ των οποίων τα 40.000 διαθέτουν 1η Αδεια Κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα πριν την 1/1/1983! Οσον αφορά στην αντικατάστασή τους με κάποιο νεώτερο το κόστος είναι εφικτό και ανδεικτικά αναφέρουμε πως οι τιμές των φορτηγών 15ετίας στην Γερμανία κυμαίνονται μεταξύ 5.000 έως 8.000 ευρώ.
Οσον αφορά στον Πράσινο Δακτύλιο θα απαγορεύεται η κυκλοφορία των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων έως 12 τόνους και των λεωφορείων, με 1η Αδεια Κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1987, στο Μεγάλο Δακτύλιο, όπως αυτός ορίζεται στην κοινή υπουργική απόφαση 58215/187/1992 «Έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην περιοχή της πρωτεύουσας» (ΦΕΚ 223Β) των υπουργών ΠΕΧΩΔΕ, Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας, Μεταφορών και Επικοινωνιών και Δημόσιας Τάξης.
Επίσης θα απαγορεύεται η κυκλοφορία των φορτηγών άνω των 12 τόνων, με 1η Αδεια Κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1987, στην Αττική πλην των Εθνικών Οδού Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου, της Αττικής Οδού και των κύριων οδών πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας.
Κατά την έναρξη κάθε νέου ημερολογιακού έτους μετά την 1/1/2013, προσαυξάνεται κατά ένα έτος η χρονολογία των παραγράφων 2 και 3 και της υποπαραγράφου Β της παραγράφου 1 (1/1/1987).
(από την εφημερίδα "ΗΜΕΡΗΣΙΑ", 04/03/2012)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου