Η Κίνα θα αρχίσει σύντομα να εισάγει πετρέλαιο από την Μιανμάρ, καθώς ολοκληρώνονται δύο αγωγοί οι οποίοι στοίχισαν 2,5 δις. δολάρια.
Πρόκειται για ένα έργο που ακολουθεί αντίστοιχα σχέδια τα οποία ένωσαν στο παρελθόν ενεργειακά την Κίνα με χώρες όπως το Τουρκμενιστάν, το Καζακστάν και τη Ρωσία, καλύπτοντας έτσι σε μεγάλο βαθμό την υψηλή ζήτηση για πετρέλαιο στην εγχώρια αγορά.
Χαρακτηριστικό της έκρυθμης αύξησης της ζήτησης για πετρέλαιο στην Κίνα είναι ότι κυκλοφορούν κάθε ημέρα 55.000 νέα οχήματα (!). Σε συνδυασμό με την ενεργοβόρο βιομηχανία, οι τάσεις αυτές οδήγησαν τον περασμένο Δεκέμβριο την χώρα αυτή στην πρώτη θέση παγκοσμίως στην ζήτηση για πετρέλαιο, ξεπερνώντας τις ΗΠΑ.
Για τους λόγους αυτούς, το Πεκίνο αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να διαφοροποιήσει τις πηγές εισαγωγής αργού πετρελαίου, προκειμένου να μην είναι όμηρος συγκεκριμένων κρατών και συμφερόντων. Στη στρατηγική αυτή εντάσσεται η κατασκευή αγωγών με όλα τα γειτονικά κράτη που διαθέτουν παραγωγή.
Υπάρχει όμως και μια άλλη εικόνα που περιλαμβάνει τη συμφωνία με τη χούντα στη Μιανμάρ για την κατασκευή των αγωγών, καθώς και το γεγονός ότι ο ντόπιος πληθυσμός δεν επωφελείται καθόλου από την λειτουργία τους. Κινεζικοί όμιλοι όπως η CNPC προσπαθούν να βελτιώσουν την δημόσια εικόνα τους, κατασκευάζοντας σχολεία και νοσοκομεία κατά μήκος της διαδρομής των αγωγών, αλλά η ουσία είναι ότι τα κέρδη από το πετρέλαιο ξεπερνούν κατά πολύ τέτοιες συμβολικές ενέργειες.
Πηγή energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου