Δευτέρα 2 Αυγούστου 2010

Κανόνες για την Εμπορική Πρακτική των Προμηθευτών Ηλεκτρισμού από την ΡΑΕ


Στην θέσπιση σειράς κανόνων που θα διέπουν την εμπορική πρακτική των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην προμήθεια ηλεκτρισμού και θα ενισχύσουν την διαφάνεια προς όφελος των καταναλωτών προχωρεί η Ρυθμιστικής Αρχή Ενέργειας, με φόντο την ταχύτατη διείσδυση των ιδιωτών προμηθευτών στις εμπορικές καταναλώσεις και την προοπτική επέκτασής τους και στους μεγάλους οικιακούς καταναλωτές ρεύματος. H λιανική αγορά ηλεκτρισμού έχει πλέον ανοίξει, κυρίως σε ό, τι αφορά τους εμπορικούς καταναλωτές της χαμηλής και της μέσης τάσης, ενώ η αναμενόμενη αναδιάρθρωση των τιμολογίων της ΔΕΗ θα φέρει τους ιδιώτες παρόχους στην “πόρτα” των νοικοκυριών και των αγροτών, αφού σε αυτές τις κατηγορίες αναμένονται σημαντικές αυξήσεις στις χρεώσεις.

Με βάση αυτά τα δεδομένα, η ΡΑΕ (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας) επιδιώκει να θέσει μια σειρά από κανόνες που αφορούν την εμπορική τους πρακτική, ώστε οι καταναλωτές να αποφεύγουν τις δυσάρεστες εκπλήξεις και με στόχο να γνωρίζουν τις περισσότερες δυνατές πληροφορίες για το προφίλ του παρόχου τους.Όπως αναφέρεται σχετικά, στο πλαίσιο της προώθησης και πώλησης υπηρεσιών από τους νέους Προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας ή/και τους Εμπορικούς Συνεργάτες αυτών, οι εμπορικές τους πρακτικές θα πρέπει να εφαρμόζονται όπως απαιτεί η καλή πίστη και προς το σκοπό εδραίωσης τρόπων συμπεριφοράς, καθώς και ελάχιστων προτύπων, τα οποία θα τηρούνται από όλους τους Προμηθευτές και τα οποία θα λαμβάνουν υπόψη τους την προστασία του καταναλωτή.

Συγκεκριμένα, οι κανόνες αφορούν τα εξής:

Α. Δημοσιοποίηση Ταυτότητας

1. Οι Προμηθευτές υποχρεούνται να δημοσιοποιούν, κατ’ ελάχιστον, τα στοιχεία που καθορίζονται και η δημοσιοποίηση των στοιχείων αυτών γίνεται τουλάχιστον μέσω της ιστοσελίδας του Προμηθευτή. Οι Προμηθευτές υποχρεούνται να τηρούν την ιστοσελίδα ενεργή και προσβάσιμη και να επικαιροποιούν τα στοιχεία που δημοσιοποιούν σε αυτήν, καθ’ όλη τη διάρκεια άσκησης της δραστηριότητας προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.
2. Όλα τα έντυπα που δημοσιοποιούνται στις ιστοσελίδες των Προμηθευτών, πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμα στους καταναλωτές και να διαβάζονται εύκολα. Θα πρέπει να αποφεύγεται η ανακοίνωση των όρων σε μικρά παράθυρα, που δε μπορούν εύκολα να εντοπιστούν ή να διαβαστούν.
3. Οι Προμηθευτές δημοσιοποιούν, κατ’ ελάχιστον, τα ακόλουθα στοιχεία:
α. Αριθμό Μητρώου Συμμετεχόντων που τηρείται στον αρμόδιο Διαχειριστή.
β. Πλήρη στοιχεία επικοινωνίας (ταχυδρομική δ/νση, τηλέφωνα, fax, email) για γενικές πληροφορίες, για θέματα εξυπηρέτησης πελατών και για υποβολή παραπόνων.
γ. Γεωγραφική κάλυψη ή περιορισμός υπηρεσιών προμήθειας, σημεία εξυπηρέτησης πελατών, σημεία και τρόποι πληρωμής λογαριασμών.
δ. Επαρκείς πληροφορίες οικονομικών μεγεθών και οικονομικές καταστάσεις, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις διατάξεις του άρθρου 30 του ν. 2773/1999.
ε. Πληροφορίες εταιρικής ταυτότητας, καθώς και πληροφορίες για τις κατηγορίες των προϊόντων που μπορεί να προσφερθούν.
4. Σε κάθε «πρόσκληση αγοράς» που διενεργείται από τους Προμηθευτές απαιτείται να περιλαμβάνονται οι ελάχιστες πληροφορίες υπό Β3 κατωτέρω.

Β. Εμπορικοί Συνεργάτες

1. Ανάρτηση στο δικτυακό τόπο των εταιρειών-κατόχων Άδειας Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, και σε σημείο το οποίο εύκολα μπορεί να εντοπίσει και να έχει πρόσβαση ο καταναλωτής, καταλόγου με τα επικαιροποιημένα πλήρη στοιχεία των εξουσιοδοτημένων εμπορικών συνεργατών τους (επωνυμία, ταχυδρομική διεύθυνση, τηλέφωνο, φαξ, e-mail). Εάν οι κάτοχοι Άδειας Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας δεν διαθέτουν δικτυακό τόπο, η σχετική πληροφορία θα πρέπει να δημοσιοποιείται σε μέσο μαζικής επικοινωνίας (π.χ. εφημερίδες, έντυπο υλικό, κλπ.) σε τακτά χρονικά διαστήματα.
2. Υπό την επίβλεψη των Προμηθευτών, τα επικοινωνιακά μηνύματα κάθε εξουσιοδοτημένου εμπορικού συνεργάτη, θα πρέπει απαραίτητα να περιέχουν τα στοιχεία και την επωνυμία των Προμηθευτών, τις υπηρεσίες των οποίων προωθούν. Ο συνεργάτης θα πρέπει να υποδηλώνει με σαφήνεια, καθ’ όλες τις συναλλαγές με τρίτους, την ιδιότητά του ως ανεξάρτητης επιχείρησης – εξουσιοδοτημένου εμπορικού συνεργάτη του Προμηθευτή και να τοποθετεί ευδιάκριτα όλες τις αναγκαίες σχετικές ενδείξεις. Επίσης, οι Προμηθευτές θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι εμπορικοί τους συνεργάτες ουδέποτε θα προβαίνουν σε ενέργειες που σκοπό έχουν να παραπλανήσουν τους καταναλωτές με οποιονδήποτε τρόπο, δημιουργώντας την εντύπωση ότι τους έχει παρασχεθεί εξουσία αντιπροσώπευσης των Προμηθευτών ή ότι τους έχουν εκχωρηθεί με οποιονδήποτε τρόπο δικαιώματα που ανήκουν στους Προμηθευτές.
3. Σε κάθε «πρόσκληση αγοράς» που διενεργείται από εμπορικούς συνεργάτες των Προμηθευτών απαιτείται να περιλαμβάνονται κατ’ ελάχιστον οι εξής πληροφορίες: α) Στοιχεία εταιρικής ταυτότητας του Προμηθευτή, η εμπορική επωνυμία και πλήρη στοιχεία επικοινωνίας (ταχυδρομική δ/νση, τηλέφωνα, fax, email) του Προμηθευτή, τις υπηρεσίες του οποίου προωθούν, β) τα χαρακτηριστικά της υπηρεσίας που παρέχει ο εν λόγω Προμηθευτής, γ) η χρέωση (σε €/kWh) του καταναλωτή για την υπηρεσία της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και δ) τα σημεία και οι τρόποι πληρωμής λογαριασμών.

Γ. Εξυπηρέτηση Καταναλωτών

1. Ο Προμηθευτής θα πρέπει να λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα, ώστε τόσο το προσωπικό του, όσο και το προσωπικό των τυχόν εμπορικών συνεργατών του, να διαθέτει τα απαραίτητα προσόντα, την κατάλληλη εκπαίδευση και να συμπεριφέρεται στον Πελάτη με ευπρέπεια και ευγένεια. Το εν λόγω προσωπικό θα πρέπει να είναι κατάλληλα εκπαιδευμένο και πλήρως ενημερωμένο, ώστε να απαντά στις ερωτήσεις των καταναλωτών με σαφήνεια και ακρίβεια.
2। Η εξυπηρέτηση των ευάλωτων καταναλωτών πραγματοποιείται κατά προτεραιότητα.Τέλος, σημειώνεται ότι όσοι Προμηθευτές σκοπεύουν να δραστηριοποιηθούν στη λιανική αγορά, οφείλουν να ενημερώνουν σχετικά τη ΡΑΕ και να υποβάλουν τους όρους που περιλαμβάνονται στις συμβάσεις τις οποίες προτίθενται να συνάπτουν με τους πελάτες τους.Η ΡΑΕ, στο πλαίσιο της άσκησης των αρμοδιοτήτων της κατά το άρθρο 5 του ν. 2773/1999 και της υπ’ αριθ. 81/2010 Απόφασης Προέδρου, καλεί όλους τους κατόχους Άδειας Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας που δραστηριοποιούνται στη λιανική αγορά, όπως λάβουν άμεσα όλα τα απαραίτητα μέτρα για την τήρηση των προαναφερθέντων κανόνων, κατά την επικοινωνία τους με τους καταναλωτές για την προώθηση και πώληση των υπηρεσιών τους.

Πηγή energia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου