Στα άμεσα έργα που προγραμματίζει η κυβέρνηση περιλαμβάνεται η αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, από τον κόμβο της Λαχαναγοράς Κ16 μέχρι τον κόμβο με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Ν. Μουδανιών κι από εκεί μέχρι το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και το Σχολάρι. Επειτα από τις έντονες αντιδράσεις δημάρχων, την αγανάκτηση πολιτών και κυρίως από την ομόφωνη παραδοχή ότι η περιφερειακή οδός θεωρείται πλέον ένας κορεσμένος και παρωχημένος δρόμος, που δεν εξυπηρετεί, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς, έχει αποφασίσει να προχωρήσει σε συνολική αναβάθμιση του άξονα.
Το πρώτο έργο είναι η κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στη συμβολή της εσωτερικής περιφερειακής με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Αθηνών, στο ύψος της Λαχαναγοράς. Σε έναν κόμβο που δέχεται μεγάλο μέρος της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων του νομού και αδυνατεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του ΠΑΘΕ, της ΒΙΠΕ, της Κεντρικής Αγοράς Θεσσαλονίκης, της Κρεαταγοράς, της Διεύθυνσης Συγκοινωνιών, του λιμανιού και μελλοντικά του εμπορευματικού σταθμού στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, αναμένεται μέσα στο επόμενο έτος να αρχίσουν οι εργασίες ανισοπεδοποίησης, που θα οδηγήσουν σε κατάργηση των φαναριών και σε περιορισμό του μόνιμου μποτιλιαρίσματος.
Το έργο έχει ήδη ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και θα δημοπρατηθεί εντός του 2011 με προϋπολογισμό 100 εκατομμυρίων ευρώ. Στο πλαίσιο των μελετών θα γίνουν τροποποιήσεις, καθώς δεν είχε προβλεφθεί σύνδεση με τον υπό κατασκευή εμπορευματικό σταθμό, ώστε το έργο να μην είναι τυφλό, όπως χαρακτηριστικά επισήμανε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης.
«Η εσωτερική περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης μετράει σήμερα περί τα 110.000 έως 130.000 οχήματα ημερησίως έναντι των 50.000 οχημάτων ανά μέρα, για τα οποία είχε αρχικά σχεδιαστεί, γεγονός που καθιστά πολύ δύσκολη την παραλαβή του απαιτούμενου κυκλοφοριακού φόρτου και αυξάνει τις ώρες που λειτουργεί σε συνθήκες κορεσμού. Η πραγματικότητα αυτή καθιστά την αναβάθμισή της έργο άμεσης προτεραιότητας για την πόλη της Θεσσαλονίκης», είχε επισημάνει στην πρόσφατη επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας.
Δυτικό τμήμα
Ενα από τα σημαντικότερα προβλήματα της εσωτερικής περιφερειακής είναι η ανυπαρξία ανισόπεδων κόμβων στη ραγδαία αναπτυσσόμενη δυτική πλευρά της. Μετά το νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» η είσοδος και έξοδος από την περιφερειακή γίνεται με αριστερές στροφές σε σηματοδοτούμενους ισόπεδους κόμβους. Απαράδεκτο για δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, όμως η ανοικοδόμηση διαχρονικά κινήθηκε ταχύτερα από τις αποφάσεις των αρμοδίων για την ανισοπεδοποίηση των κόμβων. Κάτι ανάλογο, εξάλλου, είχε γίνει και στο ανατολικό κομμάτι (Κ5 - Κ12), όπου έγιναν οι ανισόπεδοι κόμβοι με πολυετή καθυστέρηση και μόνον όταν τους ανέλαβε η «Εγνατία Οδός ΑΕ», υπό την πίεση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.
Οι επεμβάσεις που προωθεί το υπουργείο συνίστανται στην ανάγκη ανισοπεδοποίησης των κύριων κινήσεων των κόμβων του δυτικού τμήματος της περιφερειακής.
Προβλέπεται έτσι να γίνει περαιτέρω ανισοπεδοποίηση του κόμβου Λαγκαδά. Το πρόβλημα που υπάρχει είναι ότι στην περιοχή η κατοικία αγγίζει το δρόμο, γεγονός που έχει αποδειχτεί προβληματικό ακόμη και στη διαπλάτυνση που έγινε. Ενώ οι δήμαρχοι της περιοχής και οι παραγωγικοί και επιστημονικοί φορείς επί σειρά ετών ζητούσαν να μετατραπεί η Λαγκαδά σε αυτοκινητόδρομο, ώστε να λειτουργεί ως είσοδος - έξοδος του πολεοδομικού συγκροτήματος, μόλις αυτό έγινε, όλοι έσπευσαν να τα... γυρίσουν τούμπα και ζήτησαν την τοποθέτηση φαναριών για να μη γίνονται τροχαία ατυχήματα στην κατοικημένη περιοχή. Κανείς δεν εξέτασε πώς η κατοικία έφτασε δίπλα στο δρόμο...
Σήμερα, οι απαλλοτριώσεις που απαιτούνται για την περαιτέρω ανισοπεδοποίηση του κόμβου κοστίζουν ακριβά, ενώ είναι άγνωστο εάν μπορούν να γίνουν.
Μερική ανισοπεδοποίηση προωθείται για άλλους έξι κόμβους: Σταυρούπολης, Μακρυγιάννη, Ευόσμου, Ολυμπιάδος (άνω διάβαση), Γ' Σεπτεμβρίου και Μοναστηρίου.
Οπως τόνισε ο κ. Μαγκριώτης, η «Εγνατία Οδός ΑΕ» άμεσα θα δημοπρατήσει τη μελέτη για το σύνολο των κόμβων, ενώ έχουν διασφαλιστεί 150 εκατ. ευρώ γι' αυτόν το σκοπό.
Εκτός από την πλήρη ανισοπεδοποίηση του Κ16, προωθείται συνδυαστικά και η κατασκευή του κόμβου της Πόντου.
Ανατολικό τμήμα
Στο ανατολικό τμήμα, που άλλωστε έχει και τους μεγαλύτερους κυκλοφοριακούς φόρτους, αποτελώντας και τη μοναδική «έξοδο κινδύνου» για τους κατοίκους της ανατολικής Θεσσαλονίκης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, το υπουργείο γνωρίζει πως βραχυπρόθεσμες λύσεις δεν μπορούν να δοθούν.
Οχι τέτοιες που θα είχαν ως αποτέλεσμα την αισθητή βελτίωση της κατάστασης. Ωστόσο, θεωρείται πως κάποιες βελτιωτικές κινήσεις μπορούν να γίνουν, μέχρι να κατασκευαστεί ο εξωτερικός περιφερειακός δακτύλιος και να απορροφήσει σημαντικό μέρος της κίνησης βαρέων οχημάτων. Η λύση είναι γνωστή στις τεχνικές υπηρεσίες εδώ και δεκαετίες, όμως θεωρούνταν σχεδόν ανεφάρμοστη: η διαπλάτυνση που απαιτείται σε ένα δρόμο που δεν έχει λωρίδα έκτακτης ανάγκης, αφού με τα χρόνια μετατράπηκε σε κανονική λωρίδα κυκλοφορίας αποτελεί αδήριτη ανάγκη. Ειδικά σε ένα δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, που το πλάτος των λωρίδων του είναι στο όριο της επικινδυνότητας...
Το υπουργείο έχει εξετάσει και θα προωθήσει σε πρώτη φάση τη διαπλάτυνση του τμήματος από τα Κωνσταντινουπολίτικα μέχρι το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Η προσθήκη μιας επιπλέον (τέταρτης) λωρίδας κυκλοφορίας φαντάζει εφικτή εκεί. Διορθώσεις εξετάζονται και για τις κακές κλίσεις σε διάφορα σημεία του δρόμου (Τούμπα), που έχουν ως αποτέλεσμα πολλά τροχαία ατυχήματα.
Ανάλογη διαπλάτυνση θα εξεταστεί κι από το αεροδρόμιο μέχρι το Σχολάρι (από δύο σε τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση).
Το συνολικό κόστος των παρεμβάσεων εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 200 εκατ. ευρώ.Οι μελέτες θα ολοκληρωθούν στις αρχές του 2011 και η κατασκευή θα αρχίσει εντός του επόμενου έτους με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα τέλη του 2013.
Πηγή agelioforos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου