Κι αυτό γιατί, όπως είπαν, θα πρέπει ο Διαχειριστής του εθνικού συστήματος φυσικού αερίου να έχει ισχυρό συντονιστικό ρόλο και να μη διασπάται το Εθνικό Σύστημα σε ανεξάρτητα συστήματα φυσικού αερίου, με δυσκολίες στο συντονισμό και έλεγχό τους. Την ίδια θέση φέρονται να εξέφρασαν οι εκπρόσωποι της Κομισιόν και για τους αποθηκευτικούς χώρους LNG, αλλά και τις εγκαταστάσεις του Πρίνου, εφόσον αυτές χρησιμοποιηθούν ως αποθηκευτικοί χώροι.
Κοινή συνισταμένη του ρόλου του ΔΕΣΦΑ θα πρέπει να είναι, κατά τους Κοινοτικούς, η αποφυγή της πολυδιάσπασης και της κακής λειτουργίας των συστημάτων φυσικού αερίου. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε εντάξει τον αγωγό IGB στον έλεγχο του ΔΕΣΦΑ, κάτι το οποίο άλλαξε στη συνέχεια.
Έτσι, στις δύο θυγατρικές εταιρίες που αποφασίσθηκε, τον περασμένο Μάρτιο, να συσταθούν μέτοχος συμφωνήθηκε να εμφανισθεί η ΔΕΠΑ. Στη μεν Asset Company, με έδρα τη Σόφια, που θα αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση του αγωγού, μέτοχοι (50-50) θα είναι η Bulgarian Energy Holdings και η ελληνοϊταλική κοινοπραξία IGI/Ποσειδών, στην οποία το 50% κατέχει η ΔΕΠΑ και το υπόλοιπο η Edison.
Αντίστοιχα, στην εμπορική εταιρία, που θα συσταθεί με έδρα την Αθήνα, θα συμμετέχουν ΔΕΠΑ και B.E.H. με 35% η κάθε μία και η Edison με 30%. Το έργο του αγωγού IGB συμπεριλήφθηκε και στο Πρωτόκολλο Συνεργασίας σε ενεργειακά θέματα που υπέγραψε στις 27 Ιουλίου στη Σόφια η ΥΠΕΚΑ Τίνα Μπιρμπίλη, στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης του Έλληνα Πρωθυπουργού στη γειτονική χώρα. Ειδικότερα, στο κείμενο συμφωνείται ότι η τελική απόφαση για την επένδυση θα ληφθεί πριν από τα τέλη του έτους, με στόχο την ολοκλήρωση του έργου το 2013.
Ο αγωγός αυτός, μήκους 170 χλμ, θα διευκολύνει τη ροή του φυσικού αερίου της Κασπίας, καθώς και του LNG προς τη Βουλγαρία και άλλους αποδέκτες στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Πηγή energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου