Η κοινοπραξία του αγωγού ΤΑΡ έκανε ακόμη ένα βήμα προς την υλοποίηση του έργου, καθώς ολοκληρώθηκε η φάση των τεχνικών προμελετών εφαρμογής ( FEED), ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για τις επόμενες ενέργειες που αφορούν την προμήθεια των υλικών και τις συμφωνίες με τους εργολάβους. Όλα αυτά λίγο πριν την υποβολή ενός πακέτου τεκμηρίωσης από τον ΤΑΡ προς το Σαχ Ντενίζ στα τέλη Μαρτίου, το οποίο θα πιστοποιεί τις δυνατότητες του έργου.
Όπως ανακοινώθηκε, η τεχνική ομάδα του ΤΑΡ ολοκλήρωσε τις βασικές τεχνικές παραμέτρους του αγωγού, όπως είναι δηλαδή η βέλτιστη διαδρομή στο επίγειο και υποθαλάσσιο τμήμα, οι προδιαγραφές των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν κτλ. Επίσης, στις τεχνικές προμελέτες περιλαμβάνεται και η λογιστική περιγραφή των απαιτούμενων στοιχείων για την κατασκευή του αγωγού μήκους 800 χμ που θα περνάει από την Ιταλία, την Αδριατική, την Αλβανία και την Ελλάδα.
Για την ολοκλήρωση αυτής της φάσης προσελήφθησαν από την Statoil και την ΕΟΝ (μέτοχοι του ΤΑΡ) πάνω από 40 εργολάβοι και 200 μηχανικοί, ενώ αναλύθηκαν πάνω από 10.000 χμ εδάφους ώστε να προσδιοριστεί η καλύτερη πιθανή διαδρομή για τον αγωγό. Παράλληλα, όπως τονίζει η κοινοπραξία, στόχος ήταν η προστασία ευαίσθητων περιβαλλοντικά περιοχών.
Σημειώνεται επίσης ότι η τεχνική προμελέτη αποτελεί κομμάτι του πακέτου που πρόκειται να υποβάλει ο ΤΑΡ στο κονσόρτιουμ του Σαχ Ντενίζ στις 31 Μαρτίου, προκειμένου να τεκμηριώσει την υποψηφιότητά του για το Νότιο Διάδρομο ενόψει της τελικής απόφασης του Ιουνίου.
Με αφορμή την ολοκλήρωση της προμελέτης, ο διευθύνοντας της κοινοπραξίας του ΤΑΡ, Κιέτιλ Τούνγκλαντ, δήλωσε ότι «επιβεβαιώνει την τεχνική μας αρτιότητα. Χρειάστηκε μια τεράστια προσπάθεια για την λεπτομερή ανάλυση των τεχνικών παραμέτρων της διαδρομής και για την αναγνώριση της πιο βιώσιμης και αποδοτικής μεταφορικής λύσης για το αέριο του Σαχ Ντενίζ προς την Ευρώπη. Και πάλι, ο ΤΑΡ έχει δεδομένα που αποδεικνύουν ότι το έργο προχωρά εγκαίρως και παράλληλα με το Σαχ Ντενίζ».
Πράσινο φως από Αλβανία
Τέλος, έγινε γνωστό χθες ότι η αλβανική βουλή ενέκρινε ομόφωνα την διακυβερνητική συμφωνία με την Ελλάδα και την Ιταλία για τον αγωγό ΤΑΡ, η οποία υπογράφηκε στις 13 Φεβρουαρίου. Είχε προηγηθεί η συμφωνία ανάμεσα στην κοινοπραξία του ΤΑΡ και στην αλβανική κυβέρνηση στις 18 Ιανουαρίου με την οποία τέθηκαν οι παράμετροι που θα αφορούν την αδειοδότηση του έργου και τις τεχνικές προδιαγραφές.
Πηγή energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου