Τετάρτη 4 Αυγούστου 2010

Ρωσικό Φολκσβάγκεν του 21ου Αιώνα με Εντολή Πούτιν

ΜΟΣΧΑ. Ατυπη εντολή έδωσε ο ισχυρός άνδρας του Κρεμλίνου, ο ρώσος πρωθυπουργός Βλαντίμιρ Πούτιν, σε φίλο του ολιγάρχη να ξεκινήσει άμεσα η παραγωγή του «ρωσικού Φολκσβάγκεν του 21ου αιώνα». Δηλαδή ενός φτηνού και ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου πόλης για «όλον τον ρωσικό λαό». Τα σχέδια ήδη υπάρχουν: πρόκειται για ένα πεντάθυρο σεντάν με κινητήρα ισχύος 70 ίππων, μέγιστη ταχύτητα 120 χλμ. την ώρα και αυτονομία 400 χιλιομέτρων προτού οι μπαταρίες λιθίου χρειαστούν επαναφόρτιση.

Οπως μεταδίδουν τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης, ο κ. Πούτιν ανέθεσε την κατασκευή στον φίλο του επιχειρηματία Μιχαήλ Προχόροφ, λέγοντάς του απλώς: «Κάν΄ το όπως επιθυμείς, αρκεί η τιμή του να μην υπερβαίνει τα 8.000 ευρώ».Το χρηματικό αυτό πλαφόν μπήκε με προφανή στόχο να είναι προσιτό σε πολλές κοινωνικές τάξεις, και όχι μόνο σε ένα κλειστό κλαμπ προνομιούχων. Πολιτικοί αναλυτές εκτιμούν ότι είναι μια προσπάθεια του κ. Πούτιν να τονώσει τη δημοτικότητά του, η οποία υποχωρεί εδώ και λίγο καιρό.

Η εταιρεία Υarovit, που εδρεύει στην Αγία Πετρούπολη, θα αρχίσει την κατασκευή του «ρωσικού Φολκσβάγκεν», ώστε τα πρώτα αυτοκίνητα να βγουν στο εμπόριο στις αρχές του 2011.

Προκειμένου να υλοποιηθεί το φιλόδοξο αυτό σχέδιο, ο χρηματοπιστωτικός κολοσσός Οnexim, ιδιοκτησίας του κ. Προχόροφ, έχει ήδη επενδύσει περισσότερα από 150 εκατ. ευρώ. Οχι βέβαια ότι θα λείψουν τα χρήματα αυτά από τον πιο πλούσιο άνθρωπο στη Ρωσία σήμερα, με μια περιουσία η οποία, σύμφωνα με το περιοδικό «Forbes», υπερβαίνει τα 10 δισ. ευρώ.

Ο ολιγάρχης, ο οποίος έχει άριστες σχέσεις με το Κρεμλίνο, ήταν ο πρώτος Ρώσος που έκανε ένα μεγαλεπήβολο επιχειρηματικό πέρασμα στην άλλη όχθη του Ειρηνικού, αγοράζοντας το 2009 την αμερικανική ομάδα μπάσκετ Νew Jersey Νets.

Ρώσοι αναλυτές ισχυρίζονται ωστόσο ότι το σχέδιο αναμένεται να συναντήσει δυσκολίες στην πορεία, και όχι μόνο λόγω έλλειψης αξιόπιστης υλικοτεχνικής υποδομής και εξαρτημάτων.

Πολλοί μιλάνε ήδη για την είσοδο στην επιχειρηματική ζωή της χώρας ευρωπαϊκών και ασιατικών ανταγωνιστικών αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες σχεδιάζουν την κατασκευή ενός παρόμοιου αυτοκινήτου με ακόμη μικρότερο κόστος. Ο ανταγωνισμός αναμένεται να είναι σκληρός, με δεδομένο μάλιστα ότι ο κ. Πούτιν με δυσκολία κρύβει τη φιλοδοξία του να είναι για τρίτη φορά υποψήφιος πρόεδρος της Ρωσίας, στις εκλογές του 2012.

(από την εφημερίδα "Το Βήμα", 4/8/2010)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου