Το Σενάριο βασίζεται στην υπόθεση ότι η παγκόσμια κοινότητα θα λάβει μέτρα, ώστε οι ρύποι στην ατμόσφαιρα να μειωθούν σε 450 ppm ισοδυνάμου CO2.
Ας δούμε όμως τι κάνουν οι ελληνικές εταιρείες διύλισης προκειμένου να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.
Ξεκινώντας από τα Ελληνικά Πετρέλαια και τη βασική δραστηριότητα του ομίλου, τη διύλιση, η διοίκηση υλοποιεί επενδύσεις ύψους 1,5 δισ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση της παραγωγικής δυναμικότητάς του.
Παράλληλα, ο όμιλος έχει μπει στην ηλεκτροπαραγωγή με φυσικό αέριο (με μονάδα 390 MW στη Θεσσαλονίκη) ενώ εξετάζει τη δημιουργία και άλλης σε συνεργασία με την ιταλική Edison, ενώ στον τομέα του φυσικού αερίου υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ.
Στις ΑΠΕ, ο όμιλος αναπτύσσει σημαντικό χαρτοφυλάκιο ηλεκτροπαραγωγής από αιολικά, φωτοβολταϊκά και μικρά υδροηλεκτρικά, ενώ σχεδιάζεται ακόμη να αξιοποιηθεί η ακίνητη περιουσία του Ομίλου για την εγκατάσταση συστημάτων ΑΠΕ. Στον τομέα των βιοκαυσίμων, ο όμιλος συμμετέχει στην εμπορία, ενώ διερευνώνται ευκαιρίες στα βιοκαύσιμα 2ης και 3ης γενιάς.
Αναφορικά με τη Motor Oil, σημειώνεται ότι ξεκίνησε την περασμένη άνοιξη η λειτουργία της νέας μονάδας ατμοσφαιρικής διύλισης αργού πετρελαίου, στις εγκαταστάσεις της στους Αγίους Θεόδωρους Κορινθίας, μια επένδυση συνολικού ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ.
Η εταιρεία παράλληλα διευρύνει την συνεργασία με τον όμιλο Μυτιληναίου, καθώς εκτός από την ηλεκτροπαραγωγή, όπου έχει υπογραφεί συμφωνία για την από κοινού κατασκευή, λειτουργία και εκμετάλλευση μονάδας συνδυασμένου κύκλου ισχύος 437 MW στις εγκαταστάσεις της Motor Oil στους Αγ. Θεοδώρους, έντονο είναι το ενδιαφέρον των δύο ομίλων για τον τομέα του φυσικού αερίου. Προ διμήνου, ανακοινώθηκε η σύσταση και η έναρξη λειτουργίας της εταιρείας «M&M Gas Co S.A», όπου οι δύο εταίροι συμμετέχουν με 50% με αντικείμενο την προμήθεια και εμπορία φυσικού αερίου (υγροποιημένου ή μη).
Πριν από μερικές εβδομάδες η εταιρεία κατέθεσε προσφορά και για την απόκτηση του μεριδίου που κατέχουν σήμερα στην EΠA Aττικής η αμερικανική Duke Energy και η Shell (49%), στο πλαίσιο της διαδικασίας που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Τέλος, από τους δύο ομίλους σχεδιάζεται και η κατασκευή πλωτού τερματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου (LNG), μια επένδυση της τάξης των 200 εκατ. ευρώ, η οποία θα περιλαμβάνει τη δημιουργία σταθμού δυναμικότητας δύο δισ. κυβικών μέτρων τον χρόνο.
ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
10 κολοσσοί πουλάνε 15 διυλιστήρια
Σύμφωνα με διάφορες έρευνες του τελευταίου εξαμήνου, 10 διεθνείς ενεργειακοί κολοσσοί ετοιμάζονται να κλείσουν ή να πουλήσουν 15 από τα εργοστάσιά τους σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Η Total σκέφτεται να πουλήσει το διυλιστήριό της στο Lindsay της Μεγάλης Βρετανίας και να κλείσει τις μονάδες της (ή να μειώσει την παραγωγικότητά τους) στη Γαλλία (Dunkir, Gonfreville). Μία από τις παραπάνω λύσεις επεξεργάζεται και για το διυλιστήριο που έχει από κοινού με την ERG στη Ρώμη (Pantano).
Η Shell
Στο... «σφυρί» έχει βγάλει και τα διυλιστήριά της η Shell σε Μεγάλη Βρετανία (Stanlow), Σουηδία (Gothenburg) και Γερμανία (Hamburg), ενώ ανάλογα σχέδια έχουν η Chevron, η Murphy Oil Corp και η Ineos για μονάδες στη Μεγάλη Βρετανία.
Τέλος, σε κλείσιμο των μονάδων της (ή σε σημαντική μείωση της παραγωγικότητάς τους) προσανατολίζονται επίσης η Petro plus (στη γαλλική Reichstett και τη βρετανική Tees side), η Ta moil (στην ιταλική Cre mo na), η Pe trom (στη ρου μανική Arpe chim), ενώ η Cono co Phil lips σκέφτεται να κλείσει ή να πουλήσει τη μονάδα της στο Wilhelmshaven της Γερμανίας.
(από την εφημερίδα "Έθνος", 27/11/2010)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου