Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2010

ΔΕΗ: Διαφωνίες σχετικά με τις Προμήθειες Καυσίμων για το 2011

Η προμήθεια καυσίμων για το 2011 ήταν το θέμα της συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ΔEH την Παρασκευή, ενώ στην ημερήσια διάταξη ήταν και το ζήτημα των εκκρεμών υποχρεώσεων σχετικά με συμβάσεις με δύο προμηθευτές για συγκεκριμένες ποσότητες καυσίμων το τρέχον έτος – και συγκεκριμένα τη σύμβαση με τη Motor Oil και τη VITOL SA. Oι συμβάσεις αυτές, όπως και όλες οι συμβάσεις που έχει υπογράψει η Επιχείρηση με τους προμηθευτές της για το 2010 προβλέπουν δικαίωμα αυξομοίωσης των συμβολαιοποιημένων ποσοτήτων σε ποσοστό 20%.

Οι εκτιμώμενες προς παραλαβή ποσότητες των δύο αυτών συμβάσεων θα υπολείπονται αισθητά της ελάχιστης συμβατικής υποχρέωσης της επιχείρησης στο τέλος του χρόνου. Συγκεκριμένα, όπως έχει ενημερώσει τη διοίκηση από τον Σεπτέμβριο η αρμόδια Διεύθυνση της ΔEH η υστέρηση θα κυμαίνεται στο 45% σχετικά με τη σύμβαση με τη VITOL (364.000 MT) και στο 19% αναφορικά με τη σύμβαση με τη Motor Oil (218.000 MT). Όπως τονίζει η αρμόδια διεύθυνση, η ΔΕΗ δεν παραλαμβάνει τις ποσότητες αυτές η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από νερά ξεπέρασε τις αρχικές προβλέψεις του σχεδιασμού της Επιχείρησης. Άλλοι λόγοι είναι η μεγάλη μείωση της κατανάλωσης στους σταθμούς Λαυρίου και Aλιβερίου λόγω των υψηλών τιμών του μαζούτ, αλλά και η μείωση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας και η αύξηση των εισαγωγών ηλεκτρικής ενέργειας από τρίτες χώρες.

Η εν λόγω διεύθυνση προτείνει να επεκταθούν οι συμβάσεις με τη Vitolκαι τη MotorOilκαι το 2011 με ποσότητες που να καλύπτουν την ελάχιστη συμβατική υποχρέωση ώστε η ΔEH να μην αναγκαστεί να καταβάλει ρήτρες και να μην υποστεί Διαιτησία λόγω μη ανταπόκρισης στις συμβατικές της υποχρεώσεις.

Οι δύο εταιρείες αποδέχθηκαν τελικά την πρόταση της ΔEH για επέκταση των συμβάσεων μέχρι τις 31/12/2011.

Η Motor Oil θεωρεί ότι από πιθανή παραβίαση της σύμβασης η ίδια ζημιώνεται κατά πάνω από 200 εκατ. δολ. και για τον λόγο αυτό σκοπεύει να καταφύγει στην Διαιτησία. Στη διαιτησία σκοπεύει να καταφύγει και η Vitol.

Ωστόσο, παρά την διαφαινόμενη θετική έκβαση της υπόθεσης, ετέθη από μέλη του Δ.Σ. θέμα διαγωνισμού για το σύνολο των αναγκαίων ποσοτήτων σε καύσιμα το 2011. H αρμόδια Διεύθυνση της ΔEH πρότεινε οι συνολικές απαιτήσεις για υγρά καύσιμα το 2011 να κυμανθούν στο 1 εκατ. MT περίπου μαζούτ και 375.000 Klt περίπου ντίζελ, ενώ την εισήγηση θα υιοθετήσει και επρόκειτο καταθέσει στο Δ.Σ. ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Επιχείρησης Aρθούρος Zερβός. Επ΄σιης, για την κάλυψη αυτών των αναγκών προτείνεται η διενέργεια τριών διαγωνισμών και επέκταση των υφιστάμενων συμβάσεων.

Πηγή energia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου