Χαιρετισμό απηύθυνε αρχικά ο Δήμαρχος Κορθίου και μελλοντικός Δήμαρχος Άνδρου, κ. Ιωάννης Γλυνός, ο οποίος μάλιστα παρουσίασε τις προτάσεις και το όραμά του για την πράσινη ενεργειακή ανάπτυξη των νησιών.
Ακολούθησαν εισηγήσεις του οργανωτικού υπεύθυνου της Ακαδημίας Ενέργειας, κ. Ηλία Ευθυμιόπουλου, διευθυντή του Ενεργειακού Γραφείου Αιγαίου, και του επιστημονικού υπεύθυνου, κ. Διονύση Ασημακόπουλου, καθηγητή ΕΜΠ. Ο κ. Ευθυμιόπουλος τόνισε τη σημασία του ενεργειακού σχεδιασμού για την πράσινη ανάπτυξη στα νησιά και την ανάγκη που προκύπτει για κατάρτιση στελεχών που δραστηριοποιούνται στον νησιωτικό χώρο, σε θέματα ενεργειακού σχεδιασμού, ενεργειακής οικονομίας και νέων τεχνολογιών, κάτι που αποτελεί βασικό στόχο της Ακαδημίας Ενέργειας. Ανέπτυξε επίσης τους στόχους του δεύτερου κύκλου του προγράμματος, που θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2011. Ο κ. Ασημακόπουλος αναφέρθηκε επίσης στους στόχους του προγράμματος και περιέγραψε τον τρόπο λειτουργίας του, καθώς και τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα της μεθόδου της εξ’αποστάσεως εκπαίδευσης.
Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν από τους διδάσκοντες ο σκοπός, το περιεχόμενο και η δομή της κ αθεμιάς από τις 7 θεματικ ές ενότητες που περιλαμβάνει ο Β’ κύκλος κατάρτισης της Ακαδημίας Ενεργειας. Αναπτύχθηκαν οι βασικές αρχές πάνω στις οποίες θα βασιστεί η κάθε ενότητα, η σύνδεσή τους με τον ενεργειακό σχεδιασμό στα νησιά και οι προοπτικές που παρουσιάζονται μέσα από τα θέματα τα οποία πραγματεύονται για τον νησιωτικό χώρο του Αιγαίου. Παράλληλα συζητήθηκαν σε ανοιχτό διάλογο με τους σπουδαστές θέματα σχετικά με το περιεχόμενο των μαθημάτων και τον τρόπο επικοινωνίας σπουδαστών και καθηγητών.
Επίσης, παρουσιάστηκε από τον ενεργειακό σύμβουλο του Ενεργειακού Γραφείου Αιγαίου, κ. Γεώργιο Εμμανουηλίδη η «Στρατηγική Μελέτη του Ενεργειακού Γραφείου Αιγαίου για την προώθηση των ΑΠΕ, την εξοικονόμηση ενέργειας και τη μείωση των εκπομπών στα νησιά του Αιγαίου».
Τέλος, παρουσιάστηκε από τον διαχειριστή της e- learning πλατφόρμας της Ακαδημίας Ενέργειας, κ. Θάνο Αγγελή-Δημάκη, ο τρόπος λειτουργίας της και χειρισμού της από τους σπουδαστές, ενώ συζητήθηκαν με τους σπουδαστές περαιτέρω δυνατότητες ανάπτυξης των υπηρεσιών που θα παρέχονται μέσω της πλατφόρμας.
Οι θεματικές ενότητες του δεύτερου κύκλου της Ακαδημίας Ενέργειας (2010-2011):
► Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Ενέργεια και Χρηματοδοτικά Εργαλεία
Διδάσκων: Πάνος Κορογιαννάκης, Δρ. Χημικός Μηχανικός, Ευρωπαϊκό Δίκτυο Νησιών ISLENET
► Υλοποίηση επενδύσεων ΑΠΕ: Αδειοδοτικές διαδικασίες ΑΠΕ και επενδυτικά σχήματα
Διδάσκων: Διονύσης Παπαχρήστου, Ειδικός επιστήμονας ΡΑΕ
► Αιολική Ενέργεια: Δυναμικό, Διείσδυση, Χωροταξία, Οικονομική Ανάλυση
Διδάσκων: Γιώργος Κάραλης, Δρ. Μηχανολόγος Μηχανικός ΕΜΠ
► Διαχείριση Ενέργειας στα Κτίρια
Διδάσκων: Σταύρος Γανωτής, Αρχιτέκτων – Φυσικός
► Παρακολούθηση εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και δράσεις μείωσής τους σε τοπικό επίπεδο
Διδάσκων: Κώστας Κομνηνός, Μηχανολόγος Μηχανικός MSc, Ενεργειακό Γραφείο Αιγαίου
► Ολοκληρωμένη Διαχείριση Βιολογικών Πόρων για Παραγωγή Ενέργειας σε Τοπικό Επίπεδο
Διδάσκων: Δημοσθένης Σαρηγιάννης, Αναπληρωτής Καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής, Α.Π.Θ.
► Διαχείριση Ηλεκτρικής Ενέργειας: Διασυνδέσεις, Ευφυή δίκτυα
Υποστηρίζεται από το Ενεργειακό Γραφείο Αιγαίου και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και αποφασίστηκε και συνεχίζεται με βάση τη διαπίστωση ότι τόσο η βιωσιμότητα των λύσεων που σχετίζονται με την ανάπτυξη των ΑΠΕ και ΕΞΕ στα νησιά, όσο και η έγκαιρη επίτευξη χρονοδιαγραμμάτων και στόχων, είναι συνάρτηση της ύπαρξης ειδικευμένου προσωπικού στα διάφορα επίπεδα λήψης αποφάσεων και στις επί μέρους φάσεις των διαδικασιών που συνδέονται με την υλοποίηση των έργων.
Η Ακαδημία Ενέργειας, αν ενισχυθεί και από την Πολιτεία, μπορεί να καταλήξει σε ένα διαρκές, εκτεταμένο και μακροχρόνιο πρόγραμμα κατάρτισης – επιμόρφωσης που θα μπορούσε εν τέλει να καταλήξει στη δημιουργία σταθερών επιμορφωτικών δομών με έδρα επιλεγμένα νησιά που θα καταστούν και κέντρα ανάπτυξης των νέων τεχνολογικών εφαρμογών. Έτσι, παράλληλα με την θεωρητική εκπαίδευση, θα δημιουργηθούν σταδιακά και οι συνθήκες απορρόφησης του καταρτιζόμενου προσωπικού με τελικό στόχο τόσο την επάρκεια σε ανθρώπινο δυναμικό, όσο και τη στήριξη της τοπικής απασχόλησης.
Πηγή energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου