Ετος μετρό θα είναι το 2011, εφόσον όμως «ξεμπλέξει» με τη Siemens. Το υπουργείο Υποδομών περιμένει με αγωνία το πόρισμα της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, που πηγαίνει από αναβολή σε αναβολή, για να αποφασίσει τι θα κάνει με τρεις σημαντικές επεκτάσεις των γραμμών: προς Χαϊδάρι, Ανθούπολη Περιστερίου και Ελληνικό.
Από την αρχική σύμβαση του 1990, η γερμανική εταιρεία μονοπωλεί τη σήμανση και τα άλλα ηλεκτρολογικά συστήματα. Εδώ και δύο χρόνια, λόγω του σκανδάλου, οι αρμόδιοι δεν υπογράφουν τη σύμβαση, φοβούμενοι το πολιτικό κόστος. Ο Δ. Ρέππας ζήτησε τη γνωμοδότηση της Κομισιόν και του Νομικού Συμβουλίου, αλλά δεν πήρε σαφή απάντηση κι έτσι περιμένει τη Βουλή. Αν το τοπίο ξεκαθαρίσει, θα χρειαστούν 6-12 μήνες για την παράδοση των νέων γραμμών. Αυτό σημαίνει ότι ώς τον Ιούλιο το μετρό θα αποκτήσει άλλους τρεις σταθμούς. Ο ένας θα βρίσκεται στο Χαϊδάρι, περίπου 1.500 μέτρα από αυτόν που ήδη λειτουργεί στο Αιγάλεω. Οι άλλοι δύο θα φέρουν το μετρό από τον Αγιο Αντώνιο στο κέντρο του Περιστερίου και την Ανθούπολη. Λίγο πριν από τις γιορτές του 2011 θα δοθεί σε λειτουργία η επέκταση των 5,5 χλμ. προς Ελληνικό, με 4 νέους σταθμούς. Την άνοιξη, εφόσον ξεκαθαρίσει ο διαγωνισμός, που σέρνεται με ενστάσεις από το 2005, θα ξεκινήσει η επέκταση προς Πειραιά. Πρόκειται για τμήμα 7,5 χλμ. με 7 νέους σταθμούς, από το Χαϊδάρι ως το Δημοτικό Θέατρο, που θα ενώσει απευθείας το πρώτο λιμάνι της χώρας με το αεροδρόμιο. Μαζί είναι ενδεχόμενο να δημοπρατηθεί ένα νέο τμήμα, που θα φέρει το μετρό από τη λεωφόρο Βουλιαγμένης στην παραλιακή και τη Γλυφάδα.
Στις αρχές του 2012 προβλέπεται η δημοπράτηση της νέας γραμμής των 22 χλμ. που θα ξεκινάει από το άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι, θα περνάει από την Κυψέλη και τα Εξάρχεια για να «κουμπώσει» με την υπάρχουσα γραμμή στον σταθμό στο Πανεπιστήμιο. Θα συνεχίζει προς το Κολωνάκι και στο σημερινό σταθμό στον Ευαγγελισμό και θα διακλαδώνεται προς Καισαριανή και Βύρωνα. Ο άλλος κλάδος θα συνεχίζει προς τα βόρεια προάστια, με σήραγγα που θα κατασκευαστεί κάτω από τη λεωφόρο Κηφισίας και θα καταλήγει στον σταθμό των ΗΣΑΠ στο Μαρούσι. Υπάρχουν σκέψεις να συνδεθεί με γραμμή τραμ, που θα φθάνει ώς την εθνική οδό μέσω Πεύκης και Λυκόβρυσης. Τα κονδύλια των 2,2 δισ. ευρώ αναζητούνται μέσα από διάφορες πηγές και δεν αποκλείεται να εξασφαλιστούν από την πώληση τμήματος του παλιού αεροδρομίου στο Ελληνικό.
Πηγή enet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου