Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο Κουαντρόνι, «ο Nabucco χαίρει μεγάλης υποστήριξης από την Ευρωπαϊκή Ένωση, για πολιτικούς λόγους πιστεύω, αλλά, προς το παρόν, δεν υπάρχει φυσικό αέριο, για να τον τροφοδοτήσει».
Υπενθυμίζεται ότι η Edison μαζί με τη ΔΕΠΑ και την τουρκική Botas προωθούν τον ITGI, αποσκοπεί στην τροφοδοσία της ευρωπαϊκής ενεργειακής αγοράς με φυσικό αέριο από την περιοχή της Κασπίας, παρακάμπτοντας τη Ρωσία.
Στην ίδια συνέντευξη κ. Κουαντρόνι υπογράμμισε ότι «η παραγωγή των σημερινών κοιτασμάτων της περιοχής της Κασπίας προορίζεται ήδη για υπάρχοντες πελάτες. Υπάρχει κάτι καινούργιο που έρχεται: ένα μεγάλο υπεράκτιο κοίτασμα στην Κασπία, που διαχειρίζονται η βρετανική BP και η κρατική εταιρία πετρελαίου και φυσικού αερίου του Αζερμπαϊτζάν SOCAR, το οποίο από το 2017 με 2018 θα τροφοδοτεί με 20 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου, ετησίως».
«Δεν ξέρουμε, όμως, σε ποιον θα πάει αυτό το καινούργιο φυσικό αέριο», τόνισε και συνέχισε, λέγοντας ότι «η Ρωσία ζητά ένα μεγάλο μέρος των καινούργιων ποσοτήτων και είναι σε θέση να το πληρώσει σε υψηλή τιμή, γιατί θα κάνει εξοικονόμηση στο κόστος μεταφοράς, χρησιμοποιώντας τες για κατανάλωση στην περιοχή του Καυκάσου. Ωστόσο, ακόμη και αν η Ρωσία δεν ζητήσει ούτε την παραμικρή ποσότητα και ακόμη και αν το σύνολο της καινούργιας παραγωγής χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία του Nabucco, οι καινούργιες ποσότητες θα επαρκούν για την έναρξη λειτουργίας αυτού του αγωγού, αλλά όχι για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά του».
«Αντιθέτως, η δική μας ιδέα είναι να συνδεθεί ο Nabucco με τον ITGI, ο οποίος έχει τη σωστή διάσταση, με ικανότητα μεταφοράς 10 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων, ετησίως και τα υπόλοιπα 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, που θα παράγονται από το καινούργιο κοίτασμα, μπορούν να κατευθυνθούν προς τη Ρωσία ή προς άλλους προορισμούς».
«Και τότε, οι λογαριασμοί βγαίνουν», τόνισε, αναφερόμενος στη σχεδιαζόμενη ικανότητα του Nabucco να μεταφέρει 30 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου, ετησίως.
Σε ερώτηση κατά πόσον αυτή τη λύση σημαίνει ότι ο Nabucco θα πρέπει να μην κατευθυνθεί προς τα Βαλκάνια και στη συνέχεια βόρεια μέχρι το σταθμό διαμετακόμισης στο Μπαουμγκάρτνερ, στην Αυστρία, ο κ. Κουαντρίνι είπε «για την ώρα, ναι. Εκτός κι αν, τα επόμενα χρόνια, εξασφαλίσουμε κι άλλες πηγές προμήθειας, το Τουρκμενιστάν, το Ιράκ ή το Ιράν. Εμείς, από την πλευρά μας, κατασκευάζουμε μια μικρή διακλάδωση προς το Βορρά, τον ελληνο-βουλγαρικό αγωγό φυσικού αερίου (IGB)».
Ο επικεφαλής της Edison επισήμανε ότι ο Nabucco «ενδέχεται να αντιμετωπίσει μερικά προβλήματα» και από πλευράς ζήτησης. «Σχεδιάστηκε εδώ και πολλά χρόνια, όταν προβλεπόταν ότι θα σημειωθεί μεγάλη έλλειψη σε φυσικό αέριο. Στο μεταξύ, είχαμε την οικονομική κρίση, με μια μείωση 6% με 8% της κατανάλωσης στην Ευρώπη και με μια αύξηση 25% της ευρωπαϊκής ικανότητας εισαγωγών αερίου μέσω αγωγών και υγροποιημένου φυσικού αερίου. Προβλέπεται ότι με την ανάκαμψη της οικονομίας θα υπάρξει ανάκαμψη και της κατανάλωσης φυσικού αερίου, αλλά θα είναι μετριοπαθής. Επιπλέον, θα υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές οδοί σε σχέση με τον Nabucco». «Καλύτερα, να το ξανασκεφτούμε», κατέληξε.
Πηγή energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου